Gå til innhold

Litteratur 8.klassinger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mange bibliotek har sånne lister, her er et eksempel (som jeg ikke vil vurdere som godt eller dårlig, kanskje litt gammeldags?):

http://www.deichmanske-bibliotek.oslo.kommune.no/article.php?articleID=87335&categoryID=25315

Ellers er det vel mange (men ikke alle!) i den alderen som liker fantasy-serier, f.eks. Phenomena-bøkene av Ruben Eliassen. Fantasy er ikke min greie, så jeg kan ikke anbefale noe spesielt, men det er lett å finne mer om dette på nettet.

Jeg ga bort denne til en ungdom i den alderen, til jul i 2005:

http://www.aftenposten.no/kul_und/litteratur/article1146015.ece

• 1 måned senere...
Gjest pærebrus875

Jeg leste ting som Dr Jekyl og Mr Hyde (på norsk da) og tykke krimbøker i 8 klasse... alltid vært en lesehest... men det er meg.. mange i klassen fikk angst bare noen nevnte "lese en bok" og valgte ut de tynneste bøkene som var. Snakk med 8klassingen det gjelder, er du lærer, ha en undersøkelse i klassen hva man vil lese, tynne/tykke, krim/kjærlighet, og lever lista på biblioteket og be om forslag ut i fra flertallet, eller ta med hele klassen på biblioteket og be dem finne noe spennende. Gjerne skrive opp hva de har lest og likt før, og lever til bibliotekaren så kan han/hun finne lignende bøker?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...