Gå til innhold

Gjør det noe om han er der?

Anbefalte innlegg

Gjest den nye kjæresten og barnet

Jeg og sønnen min flytter nå fra barnefaren. Jeg har fått meg ny kjæreste som jeg er hodestups forelsket i. barnefaren og jeg er veldig åpne mot hverandre og gode venner, og vi vil være en del sammen i starten etter vi flytter. Pga. jobbreiser så blir samværsfordelingen litt rar noen mnd. så jeg har sønnen nesten hver helg, siden jeg er borte på jobboppdrag i ukene. Så lurer jeg da på om hva dere tror om at kjæresten min er på besøk de helgene jeg har sønnen? Mener ikke hele helgen, men f.eks. lørdag ettermiddag til søndag. Tror dere sønnen min blir forvirra av det? Han har aldri møtt han, men har møtt mange andre mannlige venner av oss. Sønnen vår er veldig sosial og liker de fleste. Hadde ikke tenkt til å vise at vi er kjærester for han, men bare at han er der. tenkte det kanskje er litt lurt å la han bli litt kjent med denne mannen før han skjønner at vi er sammen? Er så vanskelig. Vil være sammen med kjæresten min, men samvær med sønnen kommer først. Vil bare ikke velge bort den ene (som selvsagt vil bli kjæresten). men vil heller ikke gjøre noe som gjør sønnen min usikker eller frustrert, men vet ikke hva som er riktig å gjøre i min situasjon? Bør jeg kanskje vente med herrebesøk til han har lagt seg? Sønnen min er 2 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283929-gj%C3%B8r-det-noe-om-han-er-der/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Persille

Barn knytter seg til voksne, og jeg synes ikke du skal introdusere ny kjæreste for ham før du er sikker på at det kommer til å vare mellom dere, og hvertfall IKKE med overnatting.

Jeg ville ha ventet litt, hatt besøk når han ikke var der, eller sov - i hvertfall de første månedene. Etter det kan dere treffes alle tre mens barnet er våkent, hjemme hos dere eller andre steder - men fortsatt uten overnatting.

Og så, når barnet er vant til kjæresten - så kan du ha ham sovende der.

Det er kjipt å være forelsket og ikke få tilbringe all tid sammen, men sånn er det når du har barn - du må bruke mer tid....

Jeg er veldig enig med Persille. Jeg synes IKKE du skal ha kjæresten din på besøk nå den første tiden etter samlivsbruddet, og absolutt ikke på overnatting!

Etter en stund, når sønnen din blir trygg på den nye bosituasjonen, kan kjæresten din komme om kvelden når gutten er sovnet - men ikke overnatting på lang tid ennå.

Tenk så frustrerende for en liten gutt dersom han finner en fremmed mann i senga til mammaen....

Jeg har nettopp hatt kjæresten på besøk en uke. Siden han vanligvis bor i Frankrike, så hadde jeg ikke så mye valg (med mindre han skulle booket et hotellrom for seks dager og det var ikke ønskelig).

Han sov i min seng og jeg deler soverom med sønnen min. Dette gikk helt fint, men han passet på å tilbringe mye tid med han på dagen først. I tillegg er det over ett år siden jeg flyttet fra pappaen hans.

Som Persille og prust sier, så er det bedre å finne andre løsninger. Men jeg ville nå bare kommentere at dette gikk veldig bra for oss og at sønnen min likte han fra første øyeblikk. Om han prøvde å sove ut på morgenen, så kom ungen og hentet han ;)

Du får gjøre det som føles riktig for deg, men husk at det er allerede masse nytt for gutten din akkurat nå.

Jeg er enig med Persille og Prust, det er alt for tidlig. Gutten har jo ikke engang blitt vant til at pappa ikke er der og så skal han venne seg til en ny mann.

Jeg vet alt om hvor kjipt det er ikke å kunne være sammen med kjæresten når man er stormende forelsket...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...