Gå til innhold

Foreldre som vil spleise ungene

Anbefalte innlegg

Gjest lavatriks

I gata vår bor det en familie med en gutt som begynte i klassen til sønnen vår nå, og de har lekt litt sporadisk sammen det siste året (uten at det var helt klaff). I sommer har sønnen vår funnet seg noen andre gutter som han storkoser seg med. De har de samme interessene og jeg merker at de er på samme "bølgelengde". To av disse går i samme klasse som gutten min, to av dem er et år eldre.

Foreldrene til den andre gutten går aktivt inn for å spleise sønnen med min gutt, og siden jeg skjønner at de prøver så iherdig, prøver jeg å oppfordre de andre guttene sammen, eller sønnen min alene, til å ta med gutten i leken, gå å ringe på hos ham osv. Noen ganger gjør de det, men sønnen min sier ofte at han ikke har lyst.

For meg virker det som om denne nabogutten er veldig bortskjemt, han skal bestemme hva de skal gjøre, hvem som skal gjøre hva, og han blir sint og skriker eller griner hvis han ikke får det som han vil. Han virker også to år yngre enn de andre guttene.

Hvor mye press skla jeg legge på gutten min for å få ham til å være sammen med denne nabogutten? Noen med liknende erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283977-foreldre-som-vil-spleise-ungene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har litt lignende erfaring med min datter og ei nabojente.

Det bor ikke så mange barn sånn i gåavstand, og jeg har oppfordret datteren min til å leke med nabojenta som går i samme klasse, men hun vegrer seg mye. De er nå 8 år.

Når de er sammen så ser jeg jo at de er utrolig forskjellige personligheter, så nå har jeg egentlig sluttet å legge meg opp i dette. Hun får dra over dit når hun har lyst selv, tror ungene må få lov til å finne ut av det på egen hånd.

Det er trist når de systematisk holder noen utenfor lek, så akkurat det forsøker jeg å følge med litt på. En kan sette igang leker som inkluderer flere og av og til ta del selv også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...