Gjest bittelitt støtte Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Når velges støttesamtaler framfor samtaleterapi? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Vanskelig å svare utfyllende på, men støttebehandling går mer på hjelp til å greie livet uten å ha ambisjoner om å endre/utvikle personligheten. 0 Siter
Gjest bittelitt støtte Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Vanskelig å svare utfyllende på, men støttebehandling går mer på hjelp til å greie livet uten å ha ambisjoner om å endre/utvikle personligheten. Takk for raskt svar! Det kan være nærliggende å trekke den slutning at pasienter man setter på støttesamtaler er individer man har "gitt opp" å behandle. Individer som har dårlig prognose til betydelig bedring. Stemmer det tro? 0 Siter
Gjest BipolarII...jeg visst Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Takk for raskt svar! Det kan være nærliggende å trekke den slutning at pasienter man setter på støttesamtaler er individer man har "gitt opp" å behandle. Individer som har dårlig prognose til betydelig bedring. Stemmer det tro? Til personer som eks. har mistet et barn, vært med i tsunamien, eller fått kreft gis det støttesamtaler. Man trenger ikke endre personers personlighet om de i seg selv ikke har problemer bunnet i personligheten sin, men i ytre påkjennende omstendigheter. 0 Siter
Gjest bittelitt støtte Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Til personer som eks. har mistet et barn, vært med i tsunamien, eller fått kreft gis det støttesamtaler. Man trenger ikke endre personers personlighet om de i seg selv ikke har problemer bunnet i personligheten sin, men i ytre påkjennende omstendigheter. Takk, dette er viktige poeng! Det ser jeg helt klart. Det jeg vel hadde mest i tankene var psykiatriske pasienter som uten å vite det plutselig er "satt" på støttesamtaler i steden for samtaleterapi. Er disse gitt opp? 0 Siter
soleil Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Takk, dette er viktige poeng! Det ser jeg helt klart. Det jeg vel hadde mest i tankene var psykiatriske pasienter som uten å vite det plutselig er "satt" på støttesamtaler i steden for samtaleterapi. Er disse gitt opp? Eller er de vurdert som "for friske" for terapi, men likevel i behov for samtaler og en profesjonell relasjon? En del steder jobber det ikke-terapeutisk-utdannede personale så det kan ha noe med arbeidsfordelingen på kontoret også. 0 Siter
Gjest bittelitt støtte Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Eller er de vurdert som "for friske" for terapi, men likevel i behov for samtaler og en profesjonell relasjon? En del steder jobber det ikke-terapeutisk-utdannede personale så det kan ha noe med arbeidsfordelingen på kontoret også. Ja, dette er en viktig vinkling å ta med i betraktning. Takk for den. Personlig reagerer jeg litt på at jeg uten å ha blitt informert om det er over på støttesamtaler med den behandleren jeg ellers har hatt samtaleterapi hos. Jeg ville satt pris på en forklaring på dette skifte i behandlingssituasjonen. Slik det nå er, er jeg bare litt forvirret og undrende. Men takk for gode svar. 0 Siter
Gjest allsang Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Ja, dette er en viktig vinkling å ta med i betraktning. Takk for den. Personlig reagerer jeg litt på at jeg uten å ha blitt informert om det er over på støttesamtaler med den behandleren jeg ellers har hatt samtaleterapi hos. Jeg ville satt pris på en forklaring på dette skifte i behandlingssituasjonen. Slik det nå er, er jeg bare litt forvirret og undrende. Men takk for gode svar. Kan du ikke bare spørre om hvorfor dette er endret da? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.