Gå til innhold

Ett stort eller to mindre barneselskap

Anbefalte innlegg

Gjest jente som blir 5 år

Er ærlig talt i tvil om hva jeg skal gjøre jeg. Har lyst å invitere alle jentene på trinnet/gruppa i barnehagen. Men så leker hun en del med de som er et år mindre - så jeg bør ihvertfall invitere 2 av dem. I tillegg er det jo en del venner utenom, igata og venner av familien. Men det blir så mange - over 20 stk!

Er redd det blir for mye bråk og styr med så mange på en gang. Vi har jo hatt en del barneselskap før - og det er rett og slett litt problemer med logistikken - alle skal ha pølse og brus på en gang. Så hvis vi skal ha ett selskap tror jeg jeg ber noen av venninnene mine om å være med under serveringen... Uansett så er jeg altså litt redd for at det blir så mange unger at det blir for mye for jenta mi?

Hva gjør dere - har dere 2 barneselskap? (Plassen er ikke problemet vi har nok av plass). I tillegg skal vi ha familieselskap også så det blir jo mye med hele 3 selskap!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284161-ett-stort-eller-to-mindre-barneselskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt barnehagevennene for seg og nabobarn o.l. for seg.

Ikke bare av hensyn til bursdagsbarnet og meg selv, men fordi disse to barnegruppene i liten grad kjenner hverandre. Med så små barn blir det ofte ikke så enkelt dersom bare hovedpersonen kjenner alle, og gjestene opplever mange av de andre som fremmede.

Når de slutter i barnehagen og vennekretsen blir omtrent den samme på skolen som utenfor, opphører dette av seg selv.

Hva med å slå sammen familieselskapet med nabobarn-selskapet?

Det kommer selvfølgelig an på hvor mange søskenbarn etc bursdagsbarnet har, men i vår familie hvor det bare er ett søskenbarn som er ganske mye yngre enn våre, fungerer det flott at det er noen flere barn som bursdagsbarnet kan leike med mens de voksne er kjipe og drikker kaffe..

Hvis plassen og økonomien ikke er noe problem (heldiggris!), så ville jeg gått for å invitere alle, jeg. Mewd den betingelse at du får hjelp av andre voksne til å holde styr på alle. Tenk så flott selskap, da!

Men hadde det vært meg hadde jeg gått for maks 8-10 gjester. Men vi har dårlig plass og heller ikke så god økonomi. Og heller ikke så mange gode hjelpere....

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...