Gå til innhold

Er du høyre- eller venstrevridd babybærer? ;-)

Anbefalte innlegg

Dette må da være ett flott verktøy for helsesøster for å finne ut hvem som trenger mere hjelp :-) Og at hele 79 mødre er undersøkt da, syns det er fantastisk mange.

Må si jeg smilte litt da jeg leste om undersøkelsen. De fleste bærer vel på den armen som faller seg mest naturlig. Men at de fleste bærer babyen på venstre arm er sikkert rett. Etterhvert når babyen blir barn, stor og tung brukes nok høyrearmen mere. Jaja. Jeg bar min frøken på venstrearm da hun var lita, hadde lest om at det var mest naturlig... ;-) Så da var jeg vel ikke stressa da.

Fortsetter under...

Jeg er høyrehendt og bar begge mine barn på venstra arm. Har ikke tenkt over hvorfor jeg gjorde det - det bare falt naturlig for meg.

Skulle nok ønske at jeg hadde byttet litt på hvilken arm jeg brukte, for etter bæring av barn i tre år sammenhengende (joda, vi sov litt om natta), så er ikke venstre arm/nakke i særlig god form *blæhh* ..... men det var vel ikke det det ble spurt om.

Annonse

Gjest girasol

Jeg bærer på begge armene/hoftene jeg... Men tror jeg spontant bærer mer på høyre side enn venstre. Men pga.at jeg plages med en liten skiveutglidning i ryggen, må jeg ofte variere stillinger i alt jeg gjør i hverdagen. Om jeg er mere stressa for det... Vel, det kan jeg igrunnen ikke si noe om ;-)

Her er VGs versjon - merk at de bruker uttrykket "EKSTREMT stress". Man skal virkelig passe seg...

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=161992

Heldigvis er den norske fagpersonens kommentar litt mer nøktern.

Oisann!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...