Gå til innhold

Fotball barn

Gjest kanskje fotballmamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Minigutter / minijenter: 10 år og yngre. Det varierer hvor tidlig lagene starter med barnefotball (tror NFF anbefaler kamper fra de er 8 år), betegnelsen "knøtt" (evt. mygg?) brukes ofte på de under 8. Lagene deles jo uansett i f.eks. G8, G9 osv. etter alder i de store klubbene.

Mini dreier seg gjerne om femmerfotball, altså 5 på laget.

Lillegutter / lillejenter: 11 - 12 år, som regel sjuer- eller femmerfotball.

Smågutter / småjenter: 13 - 14 år, ca. oppstart for 11 på laget. I den alderen er det også "lov" til å sette opp serietabeller og toppe lagene, tror jeg.

Gutter / jenter: 15 - 16 (- 17?) år.

Junior: 18 - 19 år.

Betrakt dette som veiledende, jeg er ingen ekspert. (Spesielt) for de yngste finnes det nok variasjoner, sjekk med det lokale idrettslaget.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284289-fotball-barn/#findComment-2283092
Del på andre sider

sr=16->

jr=16-18

jenter/gutter=14-15

smågutter/jenter12-13

lillegutter/jenter=10-11

er vel så langt jeg husker.I prinsippet er ca 2 årsklasser samlet på et lag, derfor kan det være glidene overganger med at feks kan noen på guttelaget være 14 og noen 16 alt ettersom på året de er født. I tillegg er det mulig med overårige så det kan være enkelte gutter på 17-18 på guttelaget. Større idrettslag kan operere med bare en årgang, feks "idrettslagnavnet"-G99 er for gutter født i 99.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284289-fotball-barn/#findComment-2283270
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...