Gå til innhold

fullammes

samarkand

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville lagt press på barnet her. Latt det gå såpass lenge mellom måltidene at barnet er sultent og latt en nnen gi det mat. Er puppen tilgjengelig vil barnet garantert protestere villt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammet minstejenta til hun var 10.5 mnd - hun ville heller ikke ha annet. Kunne godt smake, men det holdt med en bit eller to.

Hos oss hjalp det ikke at andre matet. Jeg begynte å jobbe tre dager i uka da hun var sju mnd, og var borte 7-8 timer hver gang, men det gjorde ingen forskjell. Ikke var hun særlig begeistret for pumpemelk heller, stagget bare verste sulten mens jeg var borte, og kastet deg over meg når jeg kom hjem... Det er vel unødvendig å si at nattammingen tok seg opp...

Vi kuttet fort ut babymaten, og lot henne få vår mat, og helst spise selv. Lot henne sitte sammen med oss ved bordet mens vi spiste og ga henne biter av ting vi visste hun hadde smakt før, ost, skinke, mais, tacolefser, melon, pasta... Gjerne mat med mye smak og krydder, hjemmelaget pizza, pasta med tomatsaus, spekeskinke, svarte oliven. Presset ikke, bare tilbød.

Til slutt løsnet det, men det tok jo sin tid. Nå er hun 15 mnd, er helt klart småspist, men glad i mat og koser seg ved bordet. Og så ammes hun _mye_ enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Ikke gi opp ennuh

babyen min var i starten veldig skeptisk til annen mat, men prøvde meg frem med forskjellige grøter. I starten truet jeg maten i henne, skal vel helst ikke gjøre det da men... brukte barnematskjeene fra Avent, de er så lette å få i munnen.

Hun ville ikke ha grøt i starten så jeg blandet i fruktmos, da smakte det plutselig mye bedre. Gav grøt til hun gryntet og var lei, så vasket jeg ansiktet hennes og gav henne pupp.

etterhvert begynte hun med middag, der sliter jeg ennå, hun liker best grøt... men jeg gir fruktmos til dessert.

Tror alt går seg til om du gir det tid.

Prøv med søt fruktmos, den med banan og fersken fra Hipp er veldig god, kanskje gi henne mest slikt så hun får smaken på mat, så forsøker du nye ting etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...