Gå til innhold

Bør jeg nesten slutte å amme alt nå


Gjest affe

Anbefalte innlegg

Gutten var på 8-månederskontroll på helsestasjonen, og jeg fikk høre at jeg nå bare skal amme han morgen og kveld. Er ikke det både lite, og en for stor endring?

Idag får han morsmelk annenhver time på natta (det vil vi snart kutte ut), en gang på formiddagen, og hver tredje time etter jeg kommer fra jobb på ettermiddagen/kvelden. I tillegg har han fått to grøtmåltid. Nå skal vi begynne med fast føde til alle måltid, ifølge helsestasjonen.

Det er greit nok å begynne med fast føde til alle måltid, men er det et godt råd å kutte ut morsmelk? Jeg trodde at morsmelk i magen før introduksjon av ny mat var en fordel? Og at morsmelk generelt ikke er "galt" på dagtid til en 8 måneder gammel gutt? Særlig siden gutten trolig er allergisk, som foreldrene.

Helst vil jeg fortsette å pumpe meg på jobb, så gutten kan få morsmelk før måltidene på dagtid. Og amme han før måltid på ettermiddag/kveld. Jeg har ikke så mye melk mer: han får ca 60 ml, så han blir ikke så veldig mett av det allikevel.

Bør jeg lytte til helsesøster, eller kan jeg amme han som jeg hadde planlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør gi ham fast føde før du gir morsmelk,for å forsikre at barnet ikke blir mett på melka først.

Har du lyst til å forsette med brystmelk,så bør du gjøre det.Ammer selv barn som er store.Det er jo ikke en forbrytelse å fortsette med morsmelk,særlig når sterke helsemessige årsaker taler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min helsesøster sier akkurat det motsatte. Du må følge instinktene dine, tror jeg. Men hallo - trappe ned amming allerede?

Kjør ditt eget løp, du!:-)

(Personlig ga jeg pupp før mat til ungen var ti måneder, har aldri hatt problemer med at han spiste seg mett på melk. Det ER en fordel å ha litt melk i magan før ny mat særlig!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som DU vil! Ikke hør på helsesøster her!

Selv fullammet jeg mine fram til 8-9-måneders alder og jeg ga alltid pupp før annen mat, ihvertfall fram til 1-årsalder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære affe. DU har helt rett. Fortsett som du gjør, to grøtmåltider om dagen er fint så lenge han trives med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...