Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har ei lita jente på 8 uker som er ganske urolig, og gjerne vil bli bært rundt av mamma eller pappa, spesielt om kveldene. Ettersom dette kan bli ganske slitsomt, tenkte jeg at et bæresjal måtte være tingen. Kjøpte derfor sjal og fikk demonstrert det av ei med god peiling, og tror at jeg knyter det ganske riktig. Men til min store skuffelse vil ikke jenta vår sitte/ligge i sjalet :( Har også prøvd lommeslynge, men den var heller ikke populær. Jeg har prøvd å passe på så hun ikke er sulten/trøtt/sutrete akkurat når vi prøver, men det ser ikke ut til å hjelpe. Så nå lurer jeg på om jeg rett og slett må gi opp dette med bæring. Har så lyst til å få det til, men det at jenta vår skal trives med det er jo liksom hele poenget. Har også bestilt en Ergo bæresele (har ikke fått den enda), men er redd for at det blir nok et bomkjøp.

Lurer derfor på om det er noen med erfaring med bæring her, som har noen gode råd? Vil hun kunne trives med det senere selv om det ikke ser så lovende ut akkurat nå? Har inntrykk av at hun helst vil se litt mens hun blir bært og ikke ligge inntil brystkassen min, men hun er vel litt for liten til å sitte med ansiktet utover enda?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284563-vil-s%C3%A5-gjerne-b%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte ikke sjal, men har bære sele. Hun roet seg kun i den om hun var trøtt når jeg la henne oppi. Men nå er hun blitt 3 måneder, og siden hun klarte å holde hodet sånn noenlunde selv, så har jeg snudd henne slik at hun ser "hele verden" når hun henger der, og da er det kjempestas !!!!

Jeg vet om flere som ikke har fått til bæringen den første tiden, men etter hvert har det gått fint, så ikke gi opp håpet. ;o)

Jeg bærer fremdeles min straks-toåring i sjal av og til, det er veldig kjekt på så mange måter.

Har du forresten sett her? Mange gode råd:

http://www.sjalbarn.se

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...