Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Snuppa mi er 6 mndr og veier litt over 8 kg. Hun ble fullammet til hun var 4,5 mndr, da var hun skrubbsulten og kastet seg over grøten hun fikk servert! Nå ser dagen hennes sånn ca slik ut:

Ca kl 07: pupp.

Ca kl 09: stor porsjon grøt, vann, lur etterpå.

Ca kl 12: pupp.

Ca kl 14: f.eks. banan, og pupp. Lur etterpå.

Ca kl 16: middag, vann.

Ca kl 19: stor porsjon grøt, vann.

Ca kl 20: pupp på sengekanten

Blir dette passe med melk for henne? Hun er glad i mat og spiser og legger på seg, men jeg tenker liksom mest på om hun får nok morsmelk jeg da..... Er litt usikker, noen som har noen formening?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284575-f%C3%A5r-hun-nok-melk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ammer bare tre ganger i døgnet altså? Jeg ammet nok endel oftere enn det når babyen var bare 6 måneder. Morsmelk skal vel fortsatt være den viktigste næringskilden i den alderen, så på dagtid ville jeg nok prøvd å få inn enda et par amme-økter sånn at det ble fire - fem ganger daglig. Ikke vet jeg altså, jeg er ingen ekspert. For å være sikker kan du snakke med helsesøster.

Jeg ga pupp før hvert grøtmåltid da barna var på den alderen der. Det gjør det lettere å fordøye grøten, og i tillegg sikrer du at hun får morsmelk mens hun er sulten. Pupp før måltidene var anbefalingen da mine var babyer, tipper at det er det ennå. Noen gir pupp ti dessert også. Jeg ville i alle fall gitt pupp en gang til mellom kl 14 og kl 20, f.eks. rett før eller etter middagen. Ellers ser det jo greit ut, syns jeg. (Jeg ga ikke mine barn vann så tidlig, kun pupp.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...