Gå til innhold

Holde barnet hjemme fra bhg ved forkjølelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke feber og ikke slapp = barnehage! :o) Skal du holde ungen hjemme hver gang hun hoster og er snørrete de første barnehagevintrene så blir det ikke mange dager i barnehagen for en del barn... :o)

Da sender jeg henne i barnehagen i morgen med god samvittighet! Takk for svar:-)

Som Lillemus sier, så er det bare å sende henne i barnehagen. Enkelte barn kan gå forkjølet en hel vinter og da sier det seg selv at man ikke kan holde de hjemme.

Det som er viktig er at man ikke sender i barnehage om de har feber (alt over 38 synes jeg er feber, selv hos små barn) og at man aldri sender de avgårde om de har diarè, selv om de virker friske. Dette er på grunn av smittefaren til resten av barnegruppa.

Som Lillemus sier, så er det bare å sende henne i barnehagen. Enkelte barn kan gå forkjølet en hel vinter og da sier det seg selv at man ikke kan holde de hjemme.

Det som er viktig er at man ikke sender i barnehage om de har feber (alt over 38 synes jeg er feber, selv hos små barn) og at man aldri sender de avgårde om de har diarè, selv om de virker friske. Dette er på grunn av smittefaren til resten av barnegruppa.

Jeg har holdt mine hjemme ved temp på f.eks.37,8 om morran også om de har vært varme og litt slappe, da er jo tempen på vei opp.

Jeg har holdt mine hjemme ved temp på f.eks.37,8 om morran også om de har vært varme og litt slappe, da er jo tempen på vei opp.

Ja, det er nok lurt. Det er mer for å sette en grense, man må uansett alltid ta hensyn til allmenntilstanden. Hvis barnet ikke kan følge vanlig barnehageprogram, så skal det være hjemme i alle tilfeller :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...