PieLill Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Men det er vel påkrevd av alle barnehageansatte uansett oppholdssted. Og Røde Kors tilbyr jo kurs spesielt for barnehager f.eks. Kravene til lilvredning i vann øker ved "økende grad av vann", tror jeg. For å være ansvarlig i f.eks. et basseng må man ha et redningskurs som er godkjent for bassengets dybde. Det holder altså ikke at man har bevist at man kan fiske opp folk fra 2 meters dyp, om bassenget er 3 meter på det dypeste. Disse reglene har jeg inntrykk av er ganske strenge. Har man ikke noen med godkjent kurs til stedet, får man ganske enkelt ikke benytte bassenget. Vet du om førstehjelpskursene for barnehageansatte innbefatter øvelser i basseng/vann. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284654-ok-%C3%A5-si-dette-til-foreldre/page/13/#findComment-2286693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg bare lurer på en ting ifht aktiviteter. I Norge er det f.eks en tradisjon at man går i kirken rundt juletider, og alle barnehager blir blant annet invitert til barnegudstjeneste. Eller f.eks tur til en teaterforestilling i sentrum der barna måtte reise kollektivt, og oppholde seg i bykjernen. Denne type ting varsles, eller nedfestes normalt ikke i årsplaner eller lignende - de planlegges underveis. Dersom du ikke VILLE at barnet ditt skulle delta på det, og ditt barn var det eneste - ville du da krevd at barnehagen skulle finne et alternativt opplegg den dagen? Når det var en hendelse som hele barnehagen skulle delta på og som var satt til en fast dato ikke bestemt av dem? I forhold til gudstjenester og sånn, ville jeg helt klart forventet at det fantes alternativ for de som ikke ville delta. Det har først og fremst med religionsperspektivet å gjøre. I forhold til kollektivtrafikk og teaterforestilling, så har jeg faktisk vært i den situasjonen en gang. Veldig spesielle omstendigheter gjorde at jeg ikke ville la barnet reise uten at jeg ble med. Men barnehagen skulle ha med foreldre likevel, så da ble jeg med. Jeg personlig er ikke typen som krever noe som helst av ekstra tilrettelegging, bortsett fra i forhold til allergikeren vår. Skjønner at du tror det, men jeg ikke veldig kravstor på egne vegne. Men jeg mener at barnehagen burde kunne gi et tilbud i forhold til slike aktiviteter, ja, og i våre barnehager har det vært lagt opp slik at det ikke ville blitt noe problem. Feks i forhold til gudstjenester, har det alltid vært noen igjen med de minste barna uansett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284654-ok-%C3%A5-si-dette-til-foreldre/page/13/#findComment-2286729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.