Gå til innhold

Turforslag til barnehage i Oslo :)

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Jeg skal lage en perm til barnehagen med turforslag. Ikke alle er fra Oslo, og ikke alle som er herfra kjenner til alle steder :)

Hvilke steder har du, eller barnehagen ditt barn går i gode erfaringer med? Det kan være skoger, muséer, teater - hva som helst :)

Vi holder til i Oslo Øst, så lengst ute på vestkanten er kanskje litt langt unna....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284661-turforslag-til-barnehage-i-oslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekeberg

Teknisk museum (kan kombineres med å mate endene evt. bade i Akerselva rett ved)

Zoologisk museum på Tøyen - loslitt, men fine korridorer å løpe i, dessuten rimelig / gratis hvis det ikke er spesialutstilling - kan kombineres med botanisk hage

Besøksgården på Lindeberg

Sjøfartsmuseet - etter min mening det mest barnevennlige museet på Bygdøy, fint å ta båten ut i sesongen

Reptilparken, når den åpner igjen

http://www.reptilpark.no/

Sporveismuseet

http://www.sporveismuseet.no/

Frognerparken, lekeplassen i nærheten av Bymuseet

Gjest annlovinda

Vi bor litt nord for oslo.

Barnehagen som gutten gikk i (er begynt på skolen i år) var på teknisk museum, frognerparken og i trikkestallen på teater. Det er disse tingene jeg kan huske de dro på i oslo, ellers var det mye turer i nærområdet.

Annonse

Skulle til å foreslå mye av det Laban foreslår under her.

I tillegg vil jeg foreslå Barnekunstmuseet på Frøen og Vikingskipmuseet på Bygdøy.

Ellers er jo lekeplassen (borgen) i Frognerparken en slager, gjerne kombinert med en tur i Vigelandsparken for å se blant annet Sinnataggen.

En tur til Paradisbukta eller Huk er også fint. Barna elsker strandkanten, også på høsten.

Fuglemating ved Østensjøvannet (men man skal kanskje ikke mate Canadagjessene?).

Søndre Ås gård går det vel an for barnehager å besøke?

I vår barnehage var årets store høydepunkt turen til Jegstad gård, men det er litt lenger unna (Vestby).

Hvilken dyrepark tenker du på da?

Jeg er bare nysgjerrig, for jeg forbinder ikke noen spesiell Oslo-park med det navnet.

Kanskje hun mente Zoologisk Museum. :-)

(Der har jeg faktisk ikke vært siden jeg selv var der med barnehagen for et kvart århundrede siden.)

Ekeberg gård? Rimelig, og stas for ungene å klappe dyrene. Noen av dyrene går fritt rundt.

Lindeberg gård (der har ikke vi vært, men det er sikkert fint der også..)

Aking i Jerikobakken? (T-banen stopper like ved, man går av på Lindeberg)

Gå tur innover i østmarka, plukke bær? Hvis man går innover mot Lutvann er det mye blåbær. Sikkert mange andre steder også! Men det er fint ved Lutvann altså :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...