Gå til innhold

Uhygenisk å kjøpe brukt seng?

Anbefalte innlegg

Gjest Megan pusser opp

Poden ønsker seg en stor seng. Vi har tenkt på en rammemadrass på 120. I forbindelse med at vi skal kjøpe flere møbler, lurer jeg på å kjøpe seng brukt. Det er en del på finn hvor det står nesten ikke brukt. Og kanskje legger man en ny overmadrass over, eller disse har vaskbart trekk.

Jeg vil jo selvfølgelig velge de som virker nesten ikke brukt og kjøpe ny overmadrass tynn eller tykk, og sjekke at det ikke er noen flekker etc. Men er dette så mye værre enn f.eks å ligge i en hotellseng etc?

Hva synes dere Dol-mødre?? Hvis jeg tør spørre da...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284756-uhygenisk-%C3%A5-kj%C3%B8pe-brukt-seng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg mener ikke det. Vi har kjøpt/fått flere senger brukt opp gjennom tiden, finn.no er et suverent sted!

Madrassene vurderes selvsagt, man banker støv og slikt av dem, og helst lar dem stå ute i endel kuldegrader om vinteren et par døgn.

Akkurat senger er jeg litt hysterisk på. Jeg ville ikke kjøpt en seng med "fremmede" bakterier. Selv om det jo ikke er noe verre enn å sove på hotell.

Ja, tenkt hvor mange som har ligget i den samme sykesenga...

Hvis den vaskes godt, er det ikke et problem.

Akkurat senger er jeg litt hysterisk på. Jeg ville ikke kjøpt en seng med "fremmede" bakterier. Selv om det jo ikke er noe verre enn å sove på hotell.

Hvor skitten madrassen blir handler jo mye om hvor ofte laknene skiftes og om man bruke overmadrass.

For øvrig er vel ikke nabens midd så mye verre enn min egen.

;-)

mvh

Annonse

det er sikkert ikke uhygienisk, som mange påpeker, men jeg er likevel litt snål på det der, da. Trives best med at madrassene er nye for oss! ;-)

Men ne nyovermadrass kan jo gjøre susen. Forøvrig høres 1,20-seng ut som en flott løsning, hvis man har plass! :-) Det hadde nok blitt populært her i huset også! :-)

thuva1365380402

Vi har kjøpt brukt seng m/madrass til eldstemann på 4 år gjennom finn.no. Skjønner ikke hvorfor man ikke skal kunne kjøpe det brukt. Man ligger jo ikke direkte på madrassen heller, vi har ihvertfall laken på madrassen.

Så kjøp brukt seng du. Lykke til.

Annonse

Vi har kjøpt brukt seng m/madrass til eldstemann på 4 år gjennom finn.no. Skjønner ikke hvorfor man ikke skal kunne kjøpe det brukt. Man ligger jo ikke direkte på madrassen heller, vi har ihvertfall laken på madrassen.

Så kjøp brukt seng du. Lykke til.

Sengemidd finner lett vei gjennom lakenet. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...