Gå til innhold

Skjønner ikke dette argumentet

Anbefalte innlegg

Kan dere hjelpe meg med å forklare hva denne damen mente:

Jeg har passet min fars hund i dag. Den ble levert uten "doposer" så den første turen gikk til butikken med hund og barn (hunden kan ikke være alene hos meg). Like før vi kommer frem gjør selvsagt hunden fra seg og jeg tenker at jeg må ta det på vei tilbake. Så kommer en dame bort og spør hvorfor jeg ikke plukker opp. Jeg forklarer for henne og hun svarer at jeg som har barn må jo forstå...

Forstå hva? Jeg som menneske og voksen forstår at dette er ekkelt og ikke skal skje - jeg vet også at man må plukke opp etter hundene sine, men det har da ingenting med om jeg har barn eller ikke å gjøre. Er det jeg som er treg og ikke ser et opplagt poeng?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284893-skj%C3%B8nner-ikke-dette-argumentet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tror jeg

Fordi den som ikke har barn tenker ikke alltid på at grøfta er noe mer enn en grøft, men også et lekested for barn.

Kanskje en uten barn lettere vil tenke at området der hunden gjør fra seg er 'villmark', og at bæsjen derfor kan ligge, mens en som har barn vet at det ikke er sånn?

Men ellers enig i at dette burde være allmenn kunnskap, og ikke noe som bare gjelder dem som har barn

Fordi den som ikke har barn tenker ikke alltid på at grøfta er noe mer enn en grøft, men også et lekested for barn.

Kanskje en uten barn lettere vil tenke at området der hunden gjør fra seg er 'villmark', og at bæsjen derfor kan ligge, mens en som har barn vet at det ikke er sånn?

Men ellers enig i at dette burde være allmenn kunnskap, og ikke noe som bare gjelder dem som har barn

Kanskje... Men jeg synes ikke det skal være et argument :) Alle som har hund bør plukke opp etter seg - det har ingenting med om en er småbarnsforeldre eller ikke. Mer av hensyn til ALLE som bruker det området, det er like kjedelig for voksne som for barn å tråkke i sånt! Ble bare så irritert på det argumentet - og kjenner at jeg har gått og irritert meg siden - puh! deilig å få det ut :)

Det vil normalt være lettere for voksne enn barn å unngå å tråkke ( eller enda verre berøringsformer...) i hundemøkk. Det er ikke urimelig å forvente at foreldre har noe mer innsikt i dette fenomenet enn andre.

Forøvrig kan også andre typer poser benyttes til å plukke opp hundemøkk - de trenger ikke være av den svarte typen...*s*

Hun trodde selvfølgelig at du ikke hadde tenkt til å plukke opp møkka - din undskyldning er en gjenganger for de som håper på å slippe unna.

Det vil normalt være lettere for voksne enn barn å unngå å tråkke ( eller enda verre berøringsformer...) i hundemøkk. Det er ikke urimelig å forvente at foreldre har noe mer innsikt i dette fenomenet enn andre.

Forøvrig kan også andre typer poser benyttes til å plukke opp hundemøkk - de trenger ikke være av den svarte typen...*s*

Hun trodde selvfølgelig at du ikke hadde tenkt til å plukke opp møkka - din undskyldning er en gjenganger for de som håper på å slippe unna.

At det kanskje er en typisk unnskyldning streifet meg ikke før du sa det nå. Da kan jeg jo bedre skjønne at hun var irritert på meg :)

Annonse

At det kanskje er en typisk unnskyldning streifet meg ikke før du sa det nå. Da kan jeg jo bedre skjønne at hun var irritert på meg :)

Det er et mareritt å ha glemt poser hvis man går tur; det er da man håper at hunden brått har fått et tilfelle av forstoppelse!

Noen ganger finner jeg svarte poser i alle lommer, vesker og sekker jeg har - det sier noe om forsøket på å være beredt:-)

Fordi det som regel er barn som vandrer i grøftekanter og utenfor veien, som kan snuble rett i hundebæsjen, eller som kan vinne på å sette seg ned for å undersøke hærligheten... at hun burde ha forstått at du manglet poser, og skulle ta det på turen tilbake, det er nok så, men hun mente vel at det sikker kunne ha rukket å komme et barn innen du rakk å komme tilbake...

Hadde du ikke brødposer eller andre små plastposer hjemme da?

Kanskje... Men jeg synes ikke det skal være et argument :) Alle som har hund bør plukke opp etter seg - det har ingenting med om en er småbarnsforeldre eller ikke. Mer av hensyn til ALLE som bruker det området, det er like kjedelig for voksne som for barn å tråkke i sånt! Ble bare så irritert på det argumentet - og kjenner at jeg har gått og irritert meg siden - puh! deilig å få det ut :)

Selvfølgelig bør det være en allmenn oppfatning at hundebæsj skal plukkes opp, uavhengig om man har barn. Men det er vel som regel de som har barn som forstå konsekvensen av hundebæsj i grøftekanten:-)

Gjest Multippel

Jeg hadde ikke noen lik opplevelse men litt lik likevel. Jeg var ute på tur med hunden min. Dette var lenge siden og jeg var ung (19 år). Jeg hadde med med to svarte poser og var skråsikker på at det var nok. Min hund pleide aldri å gjøre ifra seg mer enn en gang. Denne gangen gjorde den ifra seg to ganger og......grøss også en tredje. Den fant det for godt å gjøre dette på en lyktestolpe midt i et lyskryss. Da seilte det en stor politibil opp(svartemarje). Det satt tre grav alvorlige politimenn der inne og alle så i min retning. De stoppet meg og jeg forklarte situasjonen og lovte at jeg skulle skynde meg hjem å hente ny pose. jeg tror jeg fniste litt usikkert og sånn. de trakk ikke på smilebåndet en gang! Påsto at jeg hadde brutt politvedtektene og formante meg til å få ryddet dette opp. Det var en skikkelig ubehagelig opplevelse! Jeg husket alltid etter dette å ha med meg en hel rull!:-)

Fordi det som regel er barn som vandrer i grøftekanter og utenfor veien, som kan snuble rett i hundebæsjen, eller som kan vinne på å sette seg ned for å undersøke hærligheten... at hun burde ha forstått at du manglet poser, og skulle ta det på turen tilbake, det er nok så, men hun mente vel at det sikker kunne ha rukket å komme et barn innen du rakk å komme tilbake...

Hadde du ikke brødposer eller andre små plastposer hjemme da?

Tenkte ikke på at man kan bruke andre plastposer - noterer det bak øret til neste gang

Jeg hadde ikke noen lik opplevelse men litt lik likevel. Jeg var ute på tur med hunden min. Dette var lenge siden og jeg var ung (19 år). Jeg hadde med med to svarte poser og var skråsikker på at det var nok. Min hund pleide aldri å gjøre ifra seg mer enn en gang. Denne gangen gjorde den ifra seg to ganger og......grøss også en tredje. Den fant det for godt å gjøre dette på en lyktestolpe midt i et lyskryss. Da seilte det en stor politibil opp(svartemarje). Det satt tre grav alvorlige politimenn der inne og alle så i min retning. De stoppet meg og jeg forklarte situasjonen og lovte at jeg skulle skynde meg hjem å hente ny pose. jeg tror jeg fniste litt usikkert og sånn. de trakk ikke på smilebåndet en gang! Påsto at jeg hadde brutt politvedtektene og formante meg til å få ryddet dette opp. Det var en skikkelig ubehagelig opplevelse! Jeg husket alltid etter dette å ha med meg en hel rull!:-)

Jeg vil si din opplevelse er værre enn min :)

Annonse

Det er et mareritt å ha glemt poser hvis man går tur; det er da man håper at hunden brått har fått et tilfelle av forstoppelse!

Noen ganger finner jeg svarte poser i alle lommer, vesker og sekker jeg har - det sier noe om forsøket på å være beredt:-)

Hmmm... Er det derfor jeg fant en rull med svarte små hundeposer i en av mine kjøkkenskuffer her om dagen...? *s*

Historien gir meg enda en grunn til ikke å skulle ha hund, selv om jeg enkelte ganger har lyst på.

Forøvrig synes jeg du burde tatt med en annen slags pose, evt. en bærepose, om du ikke hadde flere av de små sorte.

Bæreposer er ikke nødvendigvis helt tette...

Jeg vil anta at hun anså din begrunnelse som intet annet enn en billig unnskyldning og dermed ville påpeke at du er et råttent eksempel for dine barn. Kanskje hun også syntes at du som har barn som fort kunne komme til å leke i griseriet, virkelig burde tenke lengre.

Dette er ikke min mening, bare ca hva jeg tror hun mente.

Neste gang får du vel sørge for å ikke "motta" en poseløs hund.

;-)

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...