Gå til innhold

Maddies mor mistenkt


Lora

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    18

  • Lillemus

    8

  • Adriana

    5

  • pekkaline

    5

Mest aktive i denne tråden

Minner sånn sett litt om den JoBenet-saken - der ble jo også foreldrene mistenkt.

De har vel antagelig gitt henne noe beroligende så hun skulle sove godt og ikke forstyrre dem i spisinga deres på restauranten, og så gav de henne litt vel mye... Hun ble jo i avhøret spurt om de hadde gitt henne noe beroligende.

Tragisk uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun "bare" er mistenkt for å underslå informasjon, f.eks. at de ikke har villet si at de ga barnet sovemiddel, at de har overdrevet hvor mye de så til barna i løpet av kvelden, eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Det er det jeg har sagt hele tiden; den maaten de foreldrene har oppfort seg paa er ikke normalt.

Det er nesten alltid noe muffens naar de etterlatte oppforer seg saa ekstremt merkelig. Tre/fire mnd hver dag i media er merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hmhmhmhm

Bare spekulasjoner. må i alle fall være fælt for Maddies mor å bli mistenkt om hun er uskyldig. Det er utrolig vanskelig å finne ut hva som egentlig har skjedd. Om så er at hun har drept barnet, da må hun ha en slags psykisk lidelse... Men kan hende er det som dere foreslår at foreldrene prøvde å dekke over at de ga barnet sovemedisiner som "barnevakt" mens de koste seg på restauranten, og da de kom tilbake var barnet dødt. I frykt for å bli tiltalt som uansvarlig forelder, og kanskje miste foreldreretten for de andre barna, kan det hende de ikke så annen utvei enn å dikte opp en kidnappingshistorie. Så la de Maddie i bagasjerommet og dumpet henne i sjøen. Uansett hvem som er skyld, kidnapping eller uforsvarlighet… så er dette tragisk for foreldrene til Maddie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har vel antagelig gitt henne noe beroligende så hun skulle sove godt og ikke forstyrre dem i spisinga deres på restauranten, og så gav de henne litt vel mye... Hun ble jo i avhøret spurt om de hadde gitt henne noe beroligende.

Tragisk uansett.

Dette stod i Aftenposten:

"En av årsakene til endringen i status skal være at politiet ikke kan stille alle spørsmål så lenge hun kun har status som vitne. "

Altså har portugisisk rett juridiske skranker på hvilke type spørsmål man kan stille vitner kontra den som er formelt mistenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg har sagt hele tiden; den maaten de foreldrene har oppfort seg paa er ikke normalt.

Det er nesten alltid noe muffens naar de etterlatte oppforer seg saa ekstremt merkelig. Tre/fire mnd hver dag i media er merkelig.

Men er det rettferdig å være mer kritisk til dne som har vært 'heldig nok' til å få masdse presseomtale om saken? Det er jo mange forsvinningssaker med adskillig mindre press, uten at dette skyldes en mer 'akseptabel' handlemåte fra foreldrene.

Ps. Hva har skjedd med å'ene dine? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spekulasjoner. må i alle fall være fælt for Maddies mor å bli mistenkt om hun er uskyldig. Det er utrolig vanskelig å finne ut hva som egentlig har skjedd. Om så er at hun har drept barnet, da må hun ha en slags psykisk lidelse... Men kan hende er det som dere foreslår at foreldrene prøvde å dekke over at de ga barnet sovemedisiner som "barnevakt" mens de koste seg på restauranten, og da de kom tilbake var barnet dødt. I frykt for å bli tiltalt som uansvarlig forelder, og kanskje miste foreldreretten for de andre barna, kan det hende de ikke så annen utvei enn å dikte opp en kidnappingshistorie. Så la de Maddie i bagasjerommet og dumpet henne i sjøen. Uansett hvem som er skyld, kidnapping eller uforsvarlighet… så er dette tragisk for foreldrene til Maddie.

Men ville ikke de andre folkene de spiste middag med kunne bekrefte/avbekrefte om de sjekket til barna hver halvtime? Og hvis Maddies foreldre har fjernet liket må de jo ha vært borte fra hotellet ganske lenge - det må da de andre middagsgjestene ha merket??

Hvis DE mistenker Maddies foreldre for å stå bak noe sånt, ville de da fortsette å lyve om hyppigheten på sjekking av barn osv fordi de selv dopet _sine_ barn? Én ting å lyve for å redde sitt eget skinn hvis det for alle parter 'bare' var spørsmål om neddoping av barn, men noe annet å lyve hvis det ene barnet faktisk har avgptt ved døden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solslyng

Det er litt for mange tilfeldigheter og uheldige omstendigheter som måtte ha klaffet hvis barnet skulle ha blitt bortført av fremmede på en slik måte som er beskrevet i media tidligere. Personlig blir jeg veldig overrasket hvis dette viser seg å ha en annen forklaring enn at en eller begge foreldre er skyldige i enten overlagt drap eller ulykke med barnets død til følge.

Det er veldig trist at verden er slik, strider i mot all fornuft og beskytterinstinkt som de fleste av oss er i besittelse av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ville ikke de andre folkene de spiste middag med kunne bekrefte/avbekrefte om de sjekket til barna hver halvtime? Og hvis Maddies foreldre har fjernet liket må de jo ha vært borte fra hotellet ganske lenge - det må da de andre middagsgjestene ha merket??

Hvis DE mistenker Maddies foreldre for å stå bak noe sånt, ville de da fortsette å lyve om hyppigheten på sjekking av barn osv fordi de selv dopet _sine_ barn? Én ting å lyve for å redde sitt eget skinn hvis det for alle parter 'bare' var spørsmål om neddoping av barn, men noe annet å lyve hvis det ene barnet faktisk har avgptt ved døden!

Det kan jo hende at de fjernet liket FØR middagen da? Kanskje hun døde bare en times tid etter at de hadde dopet henne ned f.eks. Middagen kan jo ha vært senere på kvelden.

Men uansett så er det ikke bare neddopingen hun har dødd av for de har jo funnet blodet hennes på rommet og politiet sier at de er helt sikre på at det blodet kommer fra en død person. Dvs at hun døde inne på soverommet... Det er jo litt merkelig hvis det dreier seg om en fremmed som har drept barnet inne på soverommet og så tatt henne med seg etterpå. Vanligvis så er vel sånne saker sånn at barnet blir kidnappet, så misbrukt og så drept. Merkelig at hun har dødd inne på rommet der altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Multippel

Dette stod i Aftenposten:

"En av årsakene til endringen i status skal være at politiet ikke kan stille alle spørsmål så lenge hun kun har status som vitne. "

Altså har portugisisk rett juridiske skranker på hvilke type spørsmål man kan stille vitner kontra den som er formelt mistenkt.

Det blir umulig å spekulere i dette. Som du sier så kan det være juridiske årsaker til at man velger å gi henne statusen som mistenkt. Men i dagbladet sto det omvendt. Foreldrene er ikke formelt mistenkte i saken. Så det står mye motstridene.

Andres behov for å dømme foreldrenes oppførsel syns jeg er lite relevant for saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at de fjernet liket FØR middagen da? Kanskje hun døde bare en times tid etter at de hadde dopet henne ned f.eks. Middagen kan jo ha vært senere på kvelden.

Men uansett så er det ikke bare neddopingen hun har dødd av for de har jo funnet blodet hennes på rommet og politiet sier at de er helt sikre på at det blodet kommer fra en død person. Dvs at hun døde inne på soverommet... Det er jo litt merkelig hvis det dreier seg om en fremmed som har drept barnet inne på soverommet og så tatt henne med seg etterpå. Vanligvis så er vel sånne saker sånn at barnet blir kidnappet, så misbrukt og så drept. Merkelig at hun har dødd inne på rommet der altså...

Jeg har ikke fulgt med så mye om hva som har blitt funnet og ikke funnet i denne saken. Men selv om jeg synes det er uhørt å gå fra barn selv om man 'bare' er 100 meter unna, og enda mer uhørt om de attpåtil har dopet ned barna sine for å kunne være 'i fred', så skal jeg prøve å ikke la dette påvirke hva jeg tror og ikke tror om Maddies foreldre.

Men ettersom de begge er utdannet leger er det litt rart hvis de ikke klarer å beregne riktig dose for å dope ned et barn uten å drepe det, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fuji1365380447

Men er det rettferdig å være mer kritisk til dne som har vært 'heldig nok' til å få masdse presseomtale om saken? Det er jo mange forsvinningssaker med adskillig mindre press, uten at dette skyldes en mer 'akseptabel' handlemåte fra foreldrene.

Ps. Hva har skjedd med å'ene dine? ;-)

Nei, det er ikke rettferdig, men jeg har likevel tenkt det lenge. Det er ikke en vanlig/naturlig maate aa reagere paa.

Lillesnuppa fikk herje vilt paa tastaturet noen faa minutter, og plutselig saa har alle tegn og spesielle nordiske bokstaver byttet plass.

Hvis du vet hvordan jeg skal faa dem tilbake saa maa du bare si i fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke rettferdig, men jeg har likevel tenkt det lenge. Det er ikke en vanlig/naturlig maate aa reagere paa.

Lillesnuppa fikk herje vilt paa tastaturet noen faa minutter, og plutselig saa har alle tegn og spesielle nordiske bokstaver byttet plass.

Hvis du vet hvordan jeg skal faa dem tilbake saa maa du bare si i fra...

Hmmmm... jeg hadde også et slikt problem en gang. Jeg la inn et spm på dataforum, tror jeg, men husker ikke svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt med så mye om hva som har blitt funnet og ikke funnet i denne saken. Men selv om jeg synes det er uhørt å gå fra barn selv om man 'bare' er 100 meter unna, og enda mer uhørt om de attpåtil har dopet ned barna sine for å kunne være 'i fred', så skal jeg prøve å ikke la dette påvirke hva jeg tror og ikke tror om Maddies foreldre.

Men ettersom de begge er utdannet leger er det litt rart hvis de ikke klarer å beregne riktig dose for å dope ned et barn uten å drepe det, eller hva?

Men hun har jo tydeligvis ikke dødd av bare neddopingen for det var jo blod på rommet. Det tyder vel mer på at hun ble drept med kniv eller noe sånt. Det sto også at det så ut som om noen hadde prøvd å fjerne blodsporene, altså vaske dem bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun har jo tydeligvis ikke dødd av bare neddopingen for det var jo blod på rommet. Det tyder vel mer på at hun ble drept med kniv eller noe sånt. Det sto også at det så ut som om noen hadde prøvd å fjerne blodsporene, altså vaske dem bort.

Uansett hva denne saken handler om, så håper jeg at de finner et klart svar på hva som har skjedd.

Er foreldrene skyldige, håper jeg de finner god ebevis på det, og helst tilsåelse, slik at de slipper å ha en tvil hengende over seg.

Og er de uskyldige håper jeg for guds skyld at de finner klare beviser for det også - hvis ikke vil mistanken alltid hefte ved dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke rettferdig, men jeg har likevel tenkt det lenge. Det er ikke en vanlig/naturlig maate aa reagere paa.

Lillesnuppa fikk herje vilt paa tastaturet noen faa minutter, og plutselig saa har alle tegn og spesielle nordiske bokstaver byttet plass.

Hvis du vet hvordan jeg skal faa dem tilbake saa maa du bare si i fra...

Har du sjekket hvordan det ser ut i Innstillinger - Kontrollpanel - Innstillinger for region og språk - Språk - Detaljer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva denne saken handler om, så håper jeg at de finner et klart svar på hva som har skjedd.

Er foreldrene skyldige, håper jeg de finner god ebevis på det, og helst tilsåelse, slik at de slipper å ha en tvil hengende over seg.

Og er de uskyldige håper jeg for guds skyld at de finner klare beviser for det også - hvis ikke vil mistanken alltid hefte ved dem.

Ja, det verste for alle parter er jo å ikke vite... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg har sagt hele tiden; den maaten de foreldrene har oppfort seg paa er ikke normalt.

Det er nesten alltid noe muffens naar de etterlatte oppforer seg saa ekstremt merkelig. Tre/fire mnd hver dag i media er merkelig.

"Det er nesten alltid noe muffens naar de etterlatte oppforer seg saa ekstremt merkelig. Tre/fire mnd hver dag i media er merkelig"

Det er rart så forskjellig man kan se på det. Dette synes jeg er helt naturlig.

Jeg ville gjort akkurat det samme. Det eneste jeg kanskje ville droppet er besøket hos paven, fordi jeg ikke er religiøs. Jeg kan imidlertid forstå det om poenget var å få enda større mediaoppmerksomhet. Jeg hadde nok ikke sett noe poeng i disse orange og grønne sløyfene. Er ikke overtroisk.

Men å bruke media i en slik sak for å nå ut til flest mulig, virker helt naturlig. Blir derfor sjokkert om det nå skulle vise seg at foreldrene står bak. Håper i det lengste at det ikke er sant.

Synes også det er rart at såpass (utad) oppgående foreldre skulle være så desperat etter å spise alene at de doper ned ungene sine.

Madeleines mor har nektet å reise hjem til England fordi hun følte at hun er nærmere Madeleine i Portugal. Det virker jo helt naturlig. Slik ville jeg ha følt det også.

Dette er nok til for meg til å føle at det ikke kan stemme at hun står bak.Må være en veldig god skuespiller i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...