Gå til innhold

Maddies mor mistenkt


Lora

Anbefalte innlegg

Litt sånn ala 'hodet over vannet', der det til slutt gikk helt over styr?

Selvsagt _kan_ det være foreldrene - det har vært flere eksempler på slike saker før.

Men det er også flere eksempler på det motsatte. Ta Natasha Kampusch-saken - der trodde til og med faren hennes at det var moren som hadde drept jenta og skjult liket! De ble senere skilt. Men når selv ektemannen din tror du har drept det felle sbarnet, hva vil ikke da offentligheten - som ikke kjenner moren - tenke?

Og i Jo-Benet ramsey-saken henger vel tvilen fortsatt som en skygge over foreldrene (selv om moren senere er død) - var de selv skyldige i datterens død?? Den saken hadde et likhetstrekk med Maddie-saken i det at det ikke har funnet sted noen skikkelig åstedsundersøkelse før etter en stund, og hele området har blit 'nedtråkket' av politi og andre....

Det at det er funnet blod/DNA i leiebilen er selvsagt veldig mistenkelig, men hvor var i såfall jenta i de 25 dagene som gikk mellom forsvinningen og da bilen ble leid?? I et så varmt land??

Høres veldig rart ut!

''Det at det er funnet blod/DNA i leiebilen er selvsagt veldig mistenkelig, men hvor var i såfall jenta i de 25 dagene som gikk mellom forsvinningen og da bilen ble leid?? I et så varmt land??''

Puttet henne i fryseren? Og tenkte ikke på at blodet på klærne (kanskje ikke synlig engang) ville smelte når de la henne i bilen?

Urk, så makabert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    18

  • Lillemus

    8

  • Adriana

    5

  • pekkaline

    5

Mest aktive i denne tråden

''Det at det er funnet blod/DNA i leiebilen er selvsagt veldig mistenkelig, men hvor var i såfall jenta i de 25 dagene som gikk mellom forsvinningen og da bilen ble leid?? I et så varmt land??''

Puttet henne i fryseren? Og tenkte ikke på at blodet på klærne (kanskje ikke synlig engang) ville smelte når de la henne i bilen?

Urk, så makabert!

Men hvis de har funnet blod fra jenta så har hun vel ikke dødd av en overdose sovemedisiner? Man blør ikke av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis de har funnet blod fra jenta så har hun vel ikke dødd av en overdose sovemedisiner? Man blør ikke av det?

Hm, nei, du sier noe. DNA-sporene i bilen behøvde ikke nødvendigvis være blodspor, men nedfrysingen kunne likevel vært mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er typen som gir ungene sovemedisin når de er på ferie for at de skal sove mens man selv er ute og spiser, så tror jeg jammen man er troende til mye annet rart, også... Det virker veldig merkelig å gjøre det, og ikke noe de fleste av oss ville funnet på. Ikke leger heller, tror jeg - kanskje spesielt ikke leger...

Jeg har ikke trodd at foreldrene har vært involvert før i det siste. Nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal tror, men det ER jo merkelig at det har kommet SÅ få nyttige tips i saken tatt i betraktning den enorme publisiteten. Og måten hun forsvant på, er jo så spesiell at man knapt har hørt om det verken før eller siden. Så nå har jeg altså begynt å lure - rykter pleier ofte å ha et snev av sannhet ved seg, og nå kom altså siktelsen- men blir interessant å se hva som skjer videre i saken fremover.

"rykter pleier ofte å ha et snev av sannhet ved seg"

Hvor i all verden har du det fra?

Min erfaring er at de fleste rykter er usanne. Det hører til sjeldenheten at rykter er sanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud..

Jeg tror ikke de har gjort det. Og de som påstår at hun har vært lagt i en fryser frem til 25 dager etter drapet. Hvor skulle man ha fri tilgang til fryser når man bor på hotell?

Og hvor mye kan man egentlig se forskjell på dna på et barn og foreldre. Og hvorfor i allverden har politiet gjennomsøkt en bil de har leid mange uker etterpå. Dessuten hvis de var skyldig, tror jeg de hadde rømt landet så fort så mulig.

Stakkars, stakkars foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke de har gjort det. Og de som påstår at hun har vært lagt i en fryser frem til 25 dager etter drapet. Hvor skulle man ha fri tilgang til fryser når man bor på hotell?

Og hvor mye kan man egentlig se forskjell på dna på et barn og foreldre. Og hvorfor i allverden har politiet gjennomsøkt en bil de har leid mange uker etterpå. Dessuten hvis de var skyldig, tror jeg de hadde rømt landet så fort så mulig.

Stakkars, stakkars foreldre!

Jeg aner bare ikke hva jeg skal tro. Det finnes utrolig mange syke mennesker i denne verden, men samtidig vil en jo ikke tro slikt om barnets egne foreldre..... Dette er bare vondt å høre om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er typen som gir ungene sovemedisin når de er på ferie for at de skal sove mens man selv er ute og spiser, så tror jeg jammen man er troende til mye annet rart, også... Det virker veldig merkelig å gjøre det, og ikke noe de fleste av oss ville funnet på. Ikke leger heller, tror jeg - kanskje spesielt ikke leger...

Jeg har ikke trodd at foreldrene har vært involvert før i det siste. Nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal tror, men det ER jo merkelig at det har kommet SÅ få nyttige tips i saken tatt i betraktning den enorme publisiteten. Og måten hun forsvant på, er jo så spesiell at man knapt har hørt om det verken før eller siden. Så nå har jeg altså begynt å lure - rykter pleier ofte å ha et snev av sannhet ved seg, og nå kom altså siktelsen- men blir interessant å se hva som skjer videre i saken fremover.

Herregud det finnes da mange saker uten et snev av spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

"rykter pleier ofte å ha et snev av sannhet ved seg"

Hvor i all verden har du det fra?

Min erfaring er at de fleste rykter er usanne. Det hører til sjeldenheten at rykter er sanne.

Nei, jeg synes at rykter i slike "store" saker ofte viser seg å ha noe ved seg. Men det kan godt hende det skyldes selektiv hukommelse, og at jeg bare husker det som i ettertid viser seg å stemme. Skal ikke se bort fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Herregud det finnes da mange saker uten et snev av spor.

Masse saker hvor folk forsvinner i løse luften uten spor og observasjoner? Jeg synes ikke det er veldig mange av dem, men jeg fører ikke statistikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de har gjort det. Og de som påstår at hun har vært lagt i en fryser frem til 25 dager etter drapet. Hvor skulle man ha fri tilgang til fryser når man bor på hotell?

Og hvor mye kan man egentlig se forskjell på dna på et barn og foreldre. Og hvorfor i allverden har politiet gjennomsøkt en bil de har leid mange uker etterpå. Dessuten hvis de var skyldig, tror jeg de hadde rømt landet så fort så mulig.

Stakkars, stakkars foreldre!

'' Og hvor mye kan man egentlig se forskjell på dna på et barn og foreldre''

Det er helt sikkert såpass forskjell at de ikke blander dem sammen. Ditt dna består jo av en kombinasjon av dna'et fra dine foreldre, med mindre du er klonet, noe som er svært usannsynlig i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i det meste, men til akkurat denne:

''Synes også det er rart at såpass (utad) oppgående foreldre skulle være så desperat etter å spise alene at de doper ned ungene sine.''

...vil jeg kommentere: De vikrer veldig oppegående og ressurssterke (i ikke-økonomisk forstand) på mange vis men jeg synes ikke det er så veldi 'oppegående' å sitte 100 meter unna barn som sover på hotellrom. Det hadde jeg _aldri_ gjort!

Og vedr dop: de er jo leger begge to, så de kunne jo fått tak i sovemedisin. dette kunne også forklart hvorfor søsknene ikke våknet mens en (eventuell) kidnapper var i rommet.

Men jeg ville anta at leger ville være flinke nok til å beregne riktig dose slik at barnet bare sover og ikke går hen og dør av dopen!

Opp gjennom årene har det alltid versert diskusjoner og uttalelser fra forskjellige folk på DOL som har vært på hotellrestaurant etc med ungene på babycall ørten etasjer opp.

Så det skjer tydeligvis DOL-mødre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp gjennom årene har det alltid versert diskusjoner og uttalelser fra forskjellige folk på DOL som har vært på hotellrestaurant etc med ungene på babycall ørten etasjer opp.

Så det skjer tydeligvis DOL-mødre også.

Åja, men det gjør jo ikek saken noe bedre at det er flere som gjør det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva kan ha styrt dem til det tror du? Jenta er jo nydelig til tusen, kan det være misunnelse? Egentlig er det grusomt å spekulere slik, men det gjør jo alle i denne saken.......

Nei det aner jeg ikke. Missunnelse kan være en ting. De virker jo såkalt vellykket og det kan ha irritert noen at de gikk fra barna, uten at det fikk konsekvenser for dem.

Syke tanker, men synes det virker mer sannsynlig enn at foreldrene står bak.

Det er visst ikke bare foreldrene som har brukt leiebilen heller, men flere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det aner jeg ikke. Missunnelse kan være en ting. De virker jo såkalt vellykket og det kan ha irritert noen at de gikk fra barna, uten at det fikk konsekvenser for dem.

Syke tanker, men synes det virker mer sannsynlig enn at foreldrene står bak.

Det er visst ikke bare foreldrene som har brukt leiebilen heller, men flere andre.

Blir spennende å få høre resultatene av dette med dna-spor i den bilen. Jeg forstår ikke hvorfor det koples til foreldrene når de leier bilen 25 dager _etter_ hun forsvant. Kan noen ansatte ha hatt den bilen og fått henne ut tro? For de kan vel ikke oppbevart maddie i leiligheten når politiene har undersøkt der og slikt. Snodig sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig så enig med deg Wita. Jeg hadde nok og gjort akuratt det samme men unntak av de tingene du nevnte :-)

Men tenker og litt at kansje det er politie i lande som for en hver pris vil ha en " syndebukk" for å opprettholde sitt gode navn og rykkte..Men ikke vet jeg. Synest nå politie og har oppført seg noe merkeligt.

"Men tenker og litt at kansje det er politie i lande som for en hver pris vil ha en " syndebukk" for å opprettholde sitt gode navn og rykkte"

Kanskje de handler i panikk og desperasjon og vil jage de hjem.

Navnet på stedet blir belastet. Turistene uteblir og det går utover økonomien til mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å få høre resultatene av dette med dna-spor i den bilen. Jeg forstår ikke hvorfor det koples til foreldrene når de leier bilen 25 dager _etter_ hun forsvant. Kan noen ansatte ha hatt den bilen og fått henne ut tro? For de kan vel ikke oppbevart maddie i leiligheten når politiene har undersøkt der og slikt. Snodig sak.

Jeg synes det er mer som taler imot at de står bak en for.

Mor til Maddie skal ha hatt 20 minutter på seg til å først ta livet av jenta med sovemedisiner. Deretter skulle hun ha tatt med seg jenta ned til stranden og gravd henne ned (Hundene har markert for liklukt på stranden). Alt dette på 20 minutter? Det må ha gått lynraskt rundt i hodet på henne om dette kan stemme. For å greie å skjule henne må hun ha gravd dypt også.

Hun må ha vært skitten og klærne full av sand.

At hun skulle greie å legge en slik plan og gjennomføre den på noen minutter rett etter å ha forårsaken sin datters død ved en ulykke virker usannsynlig. Det mest sannsynlige er at man hadde løpt hysterisk ut og ropt at man trengte hjelp og sykebil.

At hun samtidig skulle greie å få meg seg mannen på å hjelpe seg til å opprettholde dette et slikt skuespill over en så lang periode og samtidig bruke masse penger, ressurser og tid på å finne henne, virker også lite sannsynlig.Ihvertfall over en så lang periode.

Deretter at de skulle ta sjangsen på å grave henne opp igjen etter 25 dager når de visste at de hadde journalister etter seg,virker usannsynlig.

De har nektet å reise hjem, selv om de har blitt forsøkt presset til det.

De ville være i nærheten av etterforskningen, samt at de følte at de var nærmere Madeleine i Portugal.

Hadde vært mer sannsynlig at de hadde reist hjem om de visste hun var død.

Nå synes jeg i grunnen at det er rart at de gir ungene sine sovemedisin også da, men det har jeg lest at folk på dol har gjort også.

Når det gjeder blodsporene som er funnet i bilen, er det visstnok mange som har lånt den bilen.

Liklukt funnet på klærne har hun sagt har kommer av at hun var i kontakt med lik på sykehuset før hun dro og det har også blitt bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at de fjernet liket FØR middagen da? Kanskje hun døde bare en times tid etter at de hadde dopet henne ned f.eks. Middagen kan jo ha vært senere på kvelden.

Men uansett så er det ikke bare neddopingen hun har dødd av for de har jo funnet blodet hennes på rommet og politiet sier at de er helt sikre på at det blodet kommer fra en død person. Dvs at hun døde inne på soverommet... Det er jo litt merkelig hvis det dreier seg om en fremmed som har drept barnet inne på soverommet og så tatt henne med seg etterpå. Vanligvis så er vel sånne saker sånn at barnet blir kidnappet, så misbrukt og så drept. Merkelig at hun har dødd inne på rommet der altså...

"Det kan jo hende at de fjernet liket FØR middagen da? Kanskje hun døde bare en times tid etter at de hadde dopet henne ned f.eks. Middagen kan jo ha vært senere på kvelden."

Uten at noen har lagt merke til det midt på lyse dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mer som taler imot at de står bak en for.

Mor til Maddie skal ha hatt 20 minutter på seg til å først ta livet av jenta med sovemedisiner. Deretter skulle hun ha tatt med seg jenta ned til stranden og gravd henne ned (Hundene har markert for liklukt på stranden). Alt dette på 20 minutter? Det må ha gått lynraskt rundt i hodet på henne om dette kan stemme. For å greie å skjule henne må hun ha gravd dypt også.

Hun må ha vært skitten og klærne full av sand.

At hun skulle greie å legge en slik plan og gjennomføre den på noen minutter rett etter å ha forårsaken sin datters død ved en ulykke virker usannsynlig. Det mest sannsynlige er at man hadde løpt hysterisk ut og ropt at man trengte hjelp og sykebil.

At hun samtidig skulle greie å få meg seg mannen på å hjelpe seg til å opprettholde dette et slikt skuespill over en så lang periode og samtidig bruke masse penger, ressurser og tid på å finne henne, virker også lite sannsynlig.Ihvertfall over en så lang periode.

Deretter at de skulle ta sjangsen på å grave henne opp igjen etter 25 dager når de visste at de hadde journalister etter seg,virker usannsynlig.

De har nektet å reise hjem, selv om de har blitt forsøkt presset til det.

De ville være i nærheten av etterforskningen, samt at de følte at de var nærmere Madeleine i Portugal.

Hadde vært mer sannsynlig at de hadde reist hjem om de visste hun var død.

Nå synes jeg i grunnen at det er rart at de gir ungene sine sovemedisin også da, men det har jeg lest at folk på dol har gjort også.

Når det gjeder blodsporene som er funnet i bilen, er det visstnok mange som har lånt den bilen.

Liklukt funnet på klærne har hun sagt har kommer av at hun var i kontakt med lik på sykehuset før hun dro og det har også blitt bekreftet.

Jeg velger å tro at de snakker sant til det motsatte er bevist. Det rimer ikke at de har rukket alt det på så kort tid, men noen har kanskje plantet "bevis" for å avlede etterforskingen. Denne saken kverner i topplokket mitt hele tiden nå, er spent. Men jeg vet ikke lenger om jeg tror at datteren er i live. Det har ikke vært "observasjoner" av henne i det siste, som jeg vet da. Skulle ønske hun dukket opp, like hel og at saken kunne bli løst..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...