Gå til innhold

Maddies mor mistenkt


Lora

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058

Etter å ha lest denne så tenker jeg at om det er noen som har gjort noe, så kan det være vennene? Det ble byttet på å se til barna ser jeg.

http://www.nettavisen.no/verden/article1323360.ece

Men de må ha hatt fryktelig dårlig tid, i så fall. Hvor lang tid kan man bruke på å sjekke om ungene sover og har det bra? Man rekker ikke å drepe og skjule ei lita jente på 3 minutter.

Jeg leser heller ikke at vennen har sjekket barna - jeg trodde de mente at moren og faren delte på det. I så fall kan jo Maddie ha blitt drept på et helt annet tidspunkt enn foreldrene sier. Hvis altså begge er involvert.

Uansett så synes jeg så synd på den lille jenta ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    18

  • Lillemus

    8

  • Adriana

    5

  • pekkaline

    5

Mest aktive i denne tråden

Jeg er i grunnen enig med den av dere her som antydet at det er veldig rart at det har kommet så få tips og spor i denne saken så ekstremt som den har vært opphauset og omtalt i media.

Ingenting forbauser meg i grunnen når det gjelder utfallet av denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunnen enig med den av dere her som antydet at det er veldig rart at det har kommet så få tips og spor i denne saken så ekstremt som den har vært opphauset og omtalt i media.

Ingenting forbauser meg i grunnen når det gjelder utfallet av denne saken.

Jeg synes at det har vært så mye i denne saken som ikke stemmer, at jeg egentlig ikke er så overrasket nå. Men jeg har nesten ikke turt å si til noen at jeg tror foreldrene er involvert, fordi det er en grusom beskyldning, enn om en ikke hverken kjenner dem eller har befatning med saken.

Men duverden hvilken dekkoperasjon de har isenesatt dersom det virkelig er tilfellet det som de nå er mistenkt for. Det er ganske kynisk og holde dette gående i flere måneder med så høyt fokus på seg selv hele denne tiden.

De har jo også hatt folks og pressens øyne på seg nesten hele tiden i ettertid, så det er nesten utrolig at de skal ha klart å få kvittet seg med et lik i den tiden.

En utrolig tragisk sak, uansett, men den vesle jenta fortjener i allefall at den løses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjøpt smertestillende i Spania en gang - skal si jeg sov godt, gitt! De putter noe annet i medisinen enn vi gjør hjemme.

Slemt å spøke med dette, da, som leger måtte de selvfølgelig være klar over ovennevnte.

Ja, hvis de dopet barna var det sikkert noe de hadde med seg hjemmefra, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1189177176' post='3670292]

Dette er grusomt, men denne vendingen i saken overrasker meg ikke. Lurer virkelig på hva som skjer de kommende dagene.

Ja, det er definitivt noe som ikke stemmer i Maddie-saken og jeg håper de finner ut av det - uansett hvordan utfallet blir. Den eneste "lettelsen" jeg kan se for meg om det er foreldrene som står bak er at ungen i alle fall ikke har kommet i hendene på pedofile... *Grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er ubehagelig å spekulere i en slik sak. Om foreldrene har gjort det, så håper jeg inderlig politiet finner det ut. Om de ikke har gjort det, så er det grusomt å tro noe slikt.

Vi får bare vente og se. Jeg håper i hvert fall at jenta ikke har det vondt hvor enn hun er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det har vært så mye i denne saken som ikke stemmer, at jeg egentlig ikke er så overrasket nå. Men jeg har nesten ikke turt å si til noen at jeg tror foreldrene er involvert, fordi det er en grusom beskyldning, enn om en ikke hverken kjenner dem eller har befatning med saken.

Men duverden hvilken dekkoperasjon de har isenesatt dersom det virkelig er tilfellet det som de nå er mistenkt for. Det er ganske kynisk og holde dette gående i flere måneder med så høyt fokus på seg selv hele denne tiden.

De har jo også hatt folks og pressens øyne på seg nesten hele tiden i ettertid, så det er nesten utrolig at de skal ha klart å få kvittet seg med et lik i den tiden.

En utrolig tragisk sak, uansett, men den vesle jenta fortjener i allefall at den løses!

''Men duverden hvilken dekkoperasjon de har isenesatt dersom det virkelig er tilfellet det som de nå er mistenkt for. Det er ganske kynisk og holde dette gående i flere måneder med så høyt fokus på seg selv hele denne tiden.''

Jeg sier ikke at det er de som har gjort det, men dersom det nå er sånn så har de vel viklet seg inn i en dekkoperasjon som antok så ekstreme dimensjoner uten at de klarte på noe vis å komme seg ut av den igjen. Vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men duverden hvilken dekkoperasjon de har isenesatt dersom det virkelig er tilfellet det som de nå er mistenkt for. Det er ganske kynisk og holde dette gående i flere måneder med så høyt fokus på seg selv hele denne tiden.''

Jeg sier ikke at det er de som har gjort det, men dersom det nå er sånn så har de vel viklet seg inn i en dekkoperasjon som antok så ekstreme dimensjoner uten at de klarte på noe vis å komme seg ut av den igjen. Vil jeg tro.

Litt sånn ala 'hodet over vannet', der det til slutt gikk helt over styr?

Selvsagt _kan_ det være foreldrene - det har vært flere eksempler på slike saker før.

Men det er også flere eksempler på det motsatte. Ta Natasha Kampusch-saken - der trodde til og med faren hennes at det var moren som hadde drept jenta og skjult liket! De ble senere skilt. Men når selv ektemannen din tror du har drept det felle sbarnet, hva vil ikke da offentligheten - som ikke kjenner moren - tenke?

Og i Jo-Benet ramsey-saken henger vel tvilen fortsatt som en skygge over foreldrene (selv om moren senere er død) - var de selv skyldige i datterens død?? Den saken hadde et likhetstrekk med Maddie-saken i det at det ikke har funnet sted noen skikkelig åstedsundersøkelse før etter en stund, og hele området har blit 'nedtråkket' av politi og andre....

Det at det er funnet blod/DNA i leiebilen er selvsagt veldig mistenkelig, men hvor var i såfall jenta i de 25 dagene som gikk mellom forsvinningen og da bilen ble leid?? I et så varmt land??

Høres veldig rart ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn ala 'hodet over vannet', der det til slutt gikk helt over styr?

Selvsagt _kan_ det være foreldrene - det har vært flere eksempler på slike saker før.

Men det er også flere eksempler på det motsatte. Ta Natasha Kampusch-saken - der trodde til og med faren hennes at det var moren som hadde drept jenta og skjult liket! De ble senere skilt. Men når selv ektemannen din tror du har drept det felle sbarnet, hva vil ikke da offentligheten - som ikke kjenner moren - tenke?

Og i Jo-Benet ramsey-saken henger vel tvilen fortsatt som en skygge over foreldrene (selv om moren senere er død) - var de selv skyldige i datterens død?? Den saken hadde et likhetstrekk med Maddie-saken i det at det ikke har funnet sted noen skikkelig åstedsundersøkelse før etter en stund, og hele området har blit 'nedtråkket' av politi og andre....

Det at det er funnet blod/DNA i leiebilen er selvsagt veldig mistenkelig, men hvor var i såfall jenta i de 25 dagene som gikk mellom forsvinningen og da bilen ble leid?? I et så varmt land??

Høres veldig rart ut!

''Det at det er funnet blod/DNA i leiebilen er selvsagt veldig mistenkelig, men hvor var i såfall jenta i de 25 dagene som gikk mellom forsvinningen og da bilen ble leid?? I et så varmt land??''

Enig, og hvordan kan de egentlig fastslå sikkert at det er hennes DNA? Hun er jo borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det at det er funnet blod/DNA i leiebilen er selvsagt veldig mistenkelig, men hvor var i såfall jenta i de 25 dagene som gikk mellom forsvinningen og da bilen ble leid?? I et så varmt land??''

Enig, og hvordan kan de egentlig fastslå sikkert at det er hennes DNA? Hun er jo borte.

''hvordan kan de egentlig fastslå sikkert at det er hennes DNA? Hun er jo borte.''

De kan f eks ha plukket hårstrå fra en børste, og sjekket at det ikke er samme DNA som småsøsknene, og samtidig sjekke at dette DNA'et må være avkommet etter herr og fru McCann.

Og selv om de ikke har funnet noe annet DNA fra Maddie som de kan sammenligne med, kan de teste blodet fra bilen opp mot foreldrene og fastslå at blodet i bilen må komme fra en person som er barn av dem begge. Ogsp her kan de eliminere bort søsknene.

*har sett mye på Forensic Detectives på Discovery;-)*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn ala 'hodet over vannet', der det til slutt gikk helt over styr?

Selvsagt _kan_ det være foreldrene - det har vært flere eksempler på slike saker før.

Men det er også flere eksempler på det motsatte. Ta Natasha Kampusch-saken - der trodde til og med faren hennes at det var moren som hadde drept jenta og skjult liket! De ble senere skilt. Men når selv ektemannen din tror du har drept det felle sbarnet, hva vil ikke da offentligheten - som ikke kjenner moren - tenke?

Og i Jo-Benet ramsey-saken henger vel tvilen fortsatt som en skygge over foreldrene (selv om moren senere er død) - var de selv skyldige i datterens død?? Den saken hadde et likhetstrekk med Maddie-saken i det at det ikke har funnet sted noen skikkelig åstedsundersøkelse før etter en stund, og hele området har blit 'nedtråkket' av politi og andre....

Det at det er funnet blod/DNA i leiebilen er selvsagt veldig mistenkelig, men hvor var i såfall jenta i de 25 dagene som gikk mellom forsvinningen og da bilen ble leid?? I et så varmt land??

Høres veldig rart ut!

Jada, det er mange ting som taler både for og imot vil jeg tro. Men på den annen side - ville politiet gått så langt om de ikke hadde gode spor?

Jeg mener heller ikke å forsvare foreldrene om det er de som står bak, det er lett å få panikk i en slik situasjon (hvem ville ikke fått det!?) og så balller det på seg og til slutt er situasjonen totalt ute av kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis de dopet barna var det sikkert noe de hadde med seg hjemmefra, tror du ikke?

Antakelig, eller uansett ville de nok lese innholdsfortegnelsen og vite nøyaktig hva de ga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest best wishes

jeg er ikke så overrasket. Det har hele tiden vært noe som har skurret i denne saken. Hvis man ønsker å kidnappe en unge i Portugal, hvorfor gå gjennom vinduet liksom? det er jo plenty av unger man kan ta på dagtid og ute på gaten.

At foreldrene er leger, kan det ha hatt noen betydning for denne påståtte dekkoperasjonen? Jeg tenker på at de kan ha hatt spesielle kunnskaper om hvordan fjerne DNA etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i det meste, men til akkurat denne:

''Synes også det er rart at såpass (utad) oppgående foreldre skulle være så desperat etter å spise alene at de doper ned ungene sine.''

...vil jeg kommentere: De vikrer veldig oppegående og ressurssterke (i ikke-økonomisk forstand) på mange vis men jeg synes ikke det er så veldi 'oppegående' å sitte 100 meter unna barn som sover på hotellrom. Det hadde jeg _aldri_ gjort!

Og vedr dop: de er jo leger begge to, så de kunne jo fått tak i sovemedisin. dette kunne også forklart hvorfor søsknene ikke våknet mens en (eventuell) kidnapper var i rommet.

Men jeg ville anta at leger ville være flinke nok til å beregne riktig dose slik at barnet bare sover og ikke går hen og dør av dopen!

"jeg synes ikke det er så veldi 'oppegående' å sitte 100 meter unna barn som sover på hotellrom. Det hadde jeg _aldri_ gjort!"

Nei, vi hadde med oss ungene( de var små) ut en gang vi var i Hellas på en sen middag. Vi skulle feire 17 mai med en middag sammen med et annet par. Vi satte to kurvstoler med myke puter sammen og laget seng. Betjeningen kom med tepper til dem. Det var en rolig middag og sånn kan man gjøre i syden uten at noen synes det er noe merkelig med det.

Hadde aldri lagt dem igjen på rommet.

Men så er det det at jeg helst ikke vil dømme uten å ha sett stedet.De har sagt at de følte det som de satt i hagen og det kan godt være det var slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg synes ikke det er så veldi 'oppegående' å sitte 100 meter unna barn som sover på hotellrom. Det hadde jeg _aldri_ gjort!"

Nei, vi hadde med oss ungene( de var små) ut en gang vi var i Hellas på en sen middag. Vi skulle feire 17 mai med en middag sammen med et annet par. Vi satte to kurvstoler med myke puter sammen og laget seng. Betjeningen kom med tepper til dem. Det var en rolig middag og sånn kan man gjøre i syden uten at noen synes det er noe merkelig med det.

Hadde aldri lagt dem igjen på rommet.

Men så er det det at jeg helst ikke vil dømme uten å ha sett stedet.De har sagt at de følte det som de satt i hagen og det kan godt være det var slik.

Jeg har også sett de har sagt det med at det føltes som å sitte i hagen. Da har man temmelig svær hage hjemme gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er mange ting som taler både for og imot vil jeg tro. Men på den annen side - ville politiet gått så langt om de ikke hadde gode spor?

Jeg mener heller ikke å forsvare foreldrene om det er de som står bak, det er lett å få panikk i en slik situasjon (hvem ville ikke fått det!?) og så balller det på seg og til slutt er situasjonen totalt ute av kontroll.

''ville politiet gått så langt om de ikke hadde gode spor?''

Men i den saken med JonBenet har politiet i ettertid blitt anklaget både for å forholde seg uproft til åstedet, til å ha tunnelsyn (bare fokuserte på foreldrene og dermed la andre spor bli kalde), uproffe lekkasjer til massemedia. Massemedia kastet bensin på bålet - det ble en kjempemessig 'korsfest - korsfest' av hele greia.

ALT ble brukt mot foreldrene: at de fikk advokat (ikke rart etter at de både av politiet og massemedia ble behandlet som mordere), at de var velstående, at de hadde latt datteren sin være med i noe så lite korrekt som skjønnhetskonkurranser (for foreldre som gjør det, kan man jo tro hva som helst om!), måte de GRÅT på/sørget på osv osv.

Først etter mange år har det kommet offisielle uttalelser som renvasker foreldrene.

Og for å ta en annen sak som ikke er helt sammenlignbar: Husker du den saken for noen år siden der en ung dame var forsvunnet i oslo, og det ble en storstilt etterlysnigskampanje som sirkluerte på mail etc. De fikk kjempe-presseoppslag. Der trodde alle at hun hadde blitt kidnappet/drept, og jeg husker tråder på dol der folk sa at det sikkert var kjæresten hennes. Men så fant de henne, og hun hadde tatt sitt eget liv. Hva om hun ikke hadde gått i skogen, men hadde druknet seg selv og liket aldri hadde blitt funnet? Ville drapsmistanken fra 'folk flest', om enn ikke fra politiet, for alltid ha heftet ved kjæresten hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg synes ikke det er så veldi 'oppegående' å sitte 100 meter unna barn som sover på hotellrom. Det hadde jeg _aldri_ gjort!"

Nei, vi hadde med oss ungene( de var små) ut en gang vi var i Hellas på en sen middag. Vi skulle feire 17 mai med en middag sammen med et annet par. Vi satte to kurvstoler med myke puter sammen og laget seng. Betjeningen kom med tepper til dem. Det var en rolig middag og sånn kan man gjøre i syden uten at noen synes det er noe merkelig med det.

Hadde aldri lagt dem igjen på rommet.

Men så er det det at jeg helst ikke vil dømme uten å ha sett stedet.De har sagt at de følte det som de satt i hagen og det kan godt være det var slik.

Men 100 meter er MYE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 100 meter er MYE!!

Ja, de færreste av oss har så stor hage og om vi nå skulle hatt det så er det vel uansett mer naturlig å ha en sittegruppe og spise rett utenfor husveggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de færreste av oss har så stor hage og om vi nå skulle hatt det så er det vel uansett mer naturlig å ha en sittegruppe og spise rett utenfor husveggen?

Ja, det skulle en tro. En i barselgruppa mi bodde vel ca 120 meter fra oss, og aldri verden om jeg hadde sittet på hennes terrasse og latt barn sove hjemme hos oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...