Gå til innhold

betaling av barnevakt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest synes jeg

50 kroner timen? Det blir vel knappe 500 i uken, 2000 i mnd.

50 kr kan du betale en tenårig nabojente, men ikke en voksen kvinne. Beklager altså, men jeg selv ville aldri sagt ja til slik betaling for å passe barna, om det er ett eller flere. Det er jo enorm ansvar, verdt litt høyre pris. Hvert fall 100 kr per time, men ikke mindre.

Gjest 50 kroner

50 kr kan du betale en tenårig nabojente, men ikke en voksen kvinne. Beklager altså, men jeg selv ville aldri sagt ja til slik betaling for å passe barna, om det er ett eller flere. Det er jo enorm ansvar, verdt litt høyre pris. Hvert fall 100 kr per time, men ikke mindre.

4000 i måneden for disse timene, mener du?

Hvis hun har barnet som dagmamma hver dag mens foreldrene er i jobb, skal hun ha 16000 i mnd, da?

Gjest hvitt eller svart, faglært eller vennetjeneste

100.- svart er ganske mye for ufaglært barnepass. Med skatt og feriepenger og sosiale utgifter blir det en timelønn på nærmere 150.-

Tror det er ganske vanlig med 70-80.- timen for vanlig innimellom-barnepass. Hvis det blir fast og mange timer i uka/md blir det etterhvert annselige summer, og da bør man få det over i hvite former. Hvis det blir mange tusen kan damen risikere å få krav om moms også.

Annonse

100 kr. svart er ganske mye for slikt arbied, 100 kr. er jo vanlig å betale vaskehjelper. Selvølgelig større ansvar ved barnepass, men tross alt ganske mye lettere arbeid.

100 kr svart er SVÆRT godt betalt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...