Gå til innhold

er visst blitt med i FAU - hvorfor ingen pappaer

Anbefalte innlegg

Ettersom ingen andre meldte seg, er jeg blitt 3.klasses representant i FAU. Skal på mitt første FAU-møte på mandag.

Hva slags saker driver FAU med på skolene deres? Hos oss har jeg igrunnen bare fått med meg at de gjerne vil bygge fotballbinge, og at de arrangerer 17. mai og en "markensdag".

-og hvorfor i huleste er det "bare" mammaer som er klassekontakter og FAU representanter? Var på et møte for klassekontakter og FAU forrige uke, og der var det _bare_ kjærringer, dvs det var èn mann der, og han stilte istedenfor kona si som var blitt syk... det blir visst flere mannfolk på ungdomsskolen påsto de.

Fortsetter under...

Her hos hos er det ofte mange pappaer som stiller opp. Har selv sittet som både FAU og barnehage/klassekontakt sammen med mange pappaer. Hvor i granskauen bor dere da? Her er det faktisk nesten 50/50 av mødre og fedre på foreldremøtene også :)

Jeg sitter i FAU ved vår skole, har vært i ett år og har ett år igjen. Hos oss er det absolutt ikke slik at det bare er mammaer som er klassekontakter eller FAU-representanter. Jeg har oversikt over alle på skolen, og det er vel omtrent 50/50 tenker jeg. Dette er en 1-7 skole.

Saker og aktiviteter: Aktivitetskvelder, infohefter, nærområder - bruk av arealer, gir tilskudd til lekeapparater/ballbinge osv, organiserer tv-aksjonen, gjenglemte-klær-salg, støtte til turdager, 17. mai arrangement (delegering), 2 fra FAU er med i driftsstyret på skolen....mm

Enten bor du i et veldig forskjellig miljø enn vårt, eller det beror bare på tilfeldigheter.

I fjor satt jeg i FAU i barnehagen, da var jeg eneste mor blant fem fedre. Nå har eldstemann begynt på skolen, vår klasse har to FAU(?)-representanter - begge fedre. Vi hadde en diskusjon blant foreldrene om det burde være en mor og en far, men landet på at det var vel så viktig at det var en jenteforelder og en gutteforelder.

Annonse

Hos oss er det også stort sett mødre som stiller. En og annen mann dukker sporadisk opp.

Men da jeg var i FAU i barnehagen for noen år siden, var det ganske jevnt fordelt mellom kjønnene. Det var ganske hyggelig faktisk, vi hadde et par av møtene på pub og smakte på juleølet mens vi planla juletrefest ;-)

Hos oss er det nesten 50/50 mødre og fedre i FAU. Kjempebra, synes jeg :)

I fjor jobbet vi intenst med å utbygging av den alt for lille skolen vår - og vi fikk gjennomslag :)

Fotballbinge er også en sak hos oss, den fortsetter vi med i år.

Mobbing er et tema som alltid er på dagsplanen, ikke at det er de store problemene, men vi vil unngå at det skal bli det.

Samarbeide mellom hjem og skole fokuserer vi endel på.

Vi hadde i vår et møte mellom FAU og lærerene. Det var veldig nyttig. Vi i FAU fikk vite hva slags forventinger lærerene hadde til oss, og lærerene fikk vite hvilke forventninger vi foreldre hadde til dem. Anbefales på det varmeste!

Dette møtet førte til at lærerene nå skal ta en prat med klassekontaktene før foreldremøter slik at vi evt. kan samkjøre informasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...