Gå til innhold

Erfaring med kobberspiral?

Anbefalte innlegg

Etter å ha begynnt med p-piller igjen etter noen års opphold, ser jeg at de samme ergelige bivirkningene dukker opp en etter en. Så nå vurderer jeg kobberspiral.

Til vanlig (uten hormoner) har jeg små blødninger og smerter første par dagene av mensen. Det er vel økt blødning og smerter som er vanlige bivirkninger?

Har tidligere også brukt hormonspiral, likte den egentlig, men la på meg 10 kilo, så vet ikke om jeg tør å prøve igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285107-erfaring-med-kobberspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk også kobberspiral etter å ha brukt p-piller i mange år før jeg etterhvert ble gravid.

Ga opp kobberspiralen etter et par måneder, ble for voldsomme blødninger og menssmerter. Hadde aldri erfart lignende, var vant til forholdsvis små blødninger og kortvarige og begrensede smerter uten spiral.

Endte med hormonspiral, og er fornøyd med det.

Jeg har nå min andre kobberspiral inne - og er veldig fornøyd.

Jeg har ikke fått noe mer smerter ved mensen. En sjelden gang kan jeg kjenne litt murring - that's it.

Blødningene er, særlig i begynnelsen, ganske kraftige. Dette varer i 1-2 dager, så dabber det kraftig av. Blødningen varer som regel i 6-7 dager, men da er de siste 2 dagene bare "truseinnleggblødning".

Jeg hadde kobberspiral i noen år. Helt greit forsåvidt, men jeg fikk mye smerter under eggløsningen, og jeg fikk ganske kraftige og langvarige blødninger.

Jeg reagerer også på p-piller, men hormonspiralen har fungert kjempefint. Hadde litt bivirkninger de første månedene men så gikk det over, og jeg har ingen følelse av at jeg bruker prevensjon. Jeg har ikke blødninger i det hele tatt mer. Jeg har ikke lagt på meg.

Jeg fikk også kobberspiral etter å ha brukt p-piller i mange år før jeg etterhvert ble gravid.

Ga opp kobberspiralen etter et par måneder, ble for voldsomme blødninger og menssmerter. Hadde aldri erfart lignende, var vant til forholdsvis små blødninger og kortvarige og begrensede smerter uten spiral.

Endte med hormonspiral, og er fornøyd med det.

Hmm, er i tvil skjønner du om jeg skal prøve hormonspiralen igjen. Men synes det er så mye penger å bruke, i tilfelle jeg må ta den ut igjen etter kort tid. Orker ikke å legge på meg så mye en gang til....

Får telle litt på knappene. Får økte blødninger bare av p-pillen også, så hadde vært kjekt å slippe det igjen.

Jeg har nå min andre kobberspiral inne - og er veldig fornøyd.

Jeg har ikke fått noe mer smerter ved mensen. En sjelden gang kan jeg kjenne litt murring - that's it.

Blødningene er, særlig i begynnelsen, ganske kraftige. Dette varer i 1-2 dager, så dabber det kraftig av. Blødningen varer som regel i 6-7 dager, men da er de siste 2 dagene bare "truseinnleggblødning".

Bra noen har positive erfaringer. Tenker som så at den koster ikke like mye som hormonspiralen heller, så det er ikke like surt å måtte fjerne den om det blir for ille... Får tenke litt til tror jeg.

Annonse

Jeg hadde kobberspiral i noen år. Helt greit forsåvidt, men jeg fikk mye smerter under eggløsningen, og jeg fikk ganske kraftige og langvarige blødninger.

Jeg reagerer også på p-piller, men hormonspiralen har fungert kjempefint. Hadde litt bivirkninger de første månedene men så gikk det over, og jeg har ingen følelse av at jeg bruker prevensjon. Jeg har ikke blødninger i det hele tatt mer. Jeg har ikke lagt på meg.

Smerter under eggløsning har jeg aldri hatt tidligere. Er veldig i tvil. Men prøver kanskje kobberspiral først, er ikke like dyr den, så fungerer det ikke er det ikke like mye penger ut av vinduet.

Smerter under eggløsning har jeg aldri hatt tidligere. Er veldig i tvil. Men prøver kanskje kobberspiral først, er ikke like dyr den, så fungerer det ikke er det ikke like mye penger ut av vinduet.

Jeg hadde heller ikke smerter under eggløsning før jeg fikk satt inn kopperspiral. Men det var ikke til stor plage for meg altså. Jeg tenkte som deg, at det var greit å prøve det rimeligste alternativet først, og jeg var absolutt fornøyd med kopperspiralen. Det er bare det at jeg er enda mer fornøyd med hormonspiralen :-)

Jeg hadde heller ikke smerter under eggløsning før jeg fikk satt inn kopperspiral. Men det var ikke til stor plage for meg altså. Jeg tenkte som deg, at det var greit å prøve det rimeligste alternativet først, og jeg var absolutt fornøyd med kopperspiralen. Det er bare det at jeg er enda mer fornøyd med hormonspiralen :-)

Da satser jeg på å følge ditt eksempel. Men får håpe på jeg blir fornøyd uten at jeg trenger å bytte den ut :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...