Gå til innhold

Artig og aktiv søndagstur!

Anbefalte innlegg

Vi er glade i å gå på tur i skogen, men også å sykle. Og nå når hun mellomste er blitt såpass god på sykling, kommer vi oss litt avgårde også :-) Minstejenta sitter i sykkelsete, og stortrives!

Vi syklet 2-3 km til en skole som har en fantastisk skolegård. Massevis av bildekk og traktordekk og slengtau og klatrestiger :-) I omtrent en time herjet vi og klatert og slengte oss, sparket fotball og virkelig brukte kroppen alle mulige måter. Og det som var gøy var jo at alle fem kunne være med - hver på sin måte: Pappaen lekte Tarzan og slengte seg fra dekk til dekk, jeg gjorde det samme, men stod også i taustigene og ronset - kjente virkelig musklene i beina jobbe.... Ungene på 8, 6 og 3, 5 var helt i hundre :-)

Så syklet vi hjem, og hadde skikkelig søndagsmiddag: SOmmerkoteletter, poteter, god saus, grønnsaker - og sjokoladepudding til dessert!

En deilig søndag!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285125-artig-og-aktiv-s%C3%B8ndagstur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm... Jeg vil også ha en sånn skolegård i nærheten! Dessverre er ikke utearealene på skolen vår noe særlig å skryte av. :o( Men kanskje vi skulle utforske barnehagen rett utenfor litt bedre...? For det er akkurat noe sånt jeg savner, både for ungene og meg!

En hærlig dag ja! Sikkert stor stas for den unge syklisten (sykkelist?) også.

Vi har vært på hyttetur i helga, gått turer i skogen, fisket og noen få har badet. Vi var en stor gjeng på 14 stk med smått og stort. Jeg eier ikke kondis, men guri så godt det var med den skogsturen! Etterpå ;)

Gjest annlovinda

Hørtes ut som en skikkelig koselig søndag.

Jeg og sønnen min på 5 1/2 har også vært på sykkeltur, også stoppet vi på fotballbanen og sparket litt fotball.

Var så deilig vær i dag, at vi måtte bare passe på og være mye ute i dag. Selv om jeg egentlig hadde mye som skulle vært gjort her inne, men det får jeg ta en annen dag.

Annonse

Hmmm... Jeg vil også ha en sånn skolegård i nærheten! Dessverre er ikke utearealene på skolen vår noe særlig å skryte av. :o( Men kanskje vi skulle utforske barnehagen rett utenfor litt bedre...? For det er akkurat noe sånt jeg savner, både for ungene og meg!

Det finnes sikkert en skole eller en barnehage med litt ekstra klatreutstyr - og så er det bare å herje vilt å være like leken som ungene! Kjempegøy!

En hærlig dag ja! Sikkert stor stas for den unge syklisten (sykkelist?) også.

Vi har vært på hyttetur i helga, gått turer i skogen, fisket og noen få har badet. Vi var en stor gjeng på 14 stk med smått og stort. Jeg eier ikke kondis, men guri så godt det var med den skogsturen! Etterpå ;)

Det hørtes trivelig ut! Vi snakket akkurat om det, mannen min og jeg, at vi må få organisert en hyttetur med en annen familie et eller annet sted! Det pleier å være koselig!

Hørtes ut som en skikkelig koselig søndag.

Jeg og sønnen min på 5 1/2 har også vært på sykkeltur, også stoppet vi på fotballbanen og sparket litt fotball.

Var så deilig vær i dag, at vi måtte bare passe på og være mye ute i dag. Selv om jeg egentlig hadde mye som skulle vært gjort her inne, men det får jeg ta en annen dag.

Ja, denne helga har vi vært mye ute. I går var jeg først ute på en lag tur med mine tre + ei nabojente - vi var vel ute i et par timer. Etterpå tok jeg med mine tre til Dyreparken, der vi var noen timer. Lite folk, deilig vær, og avslappet stemning!

Annonse

Hørtes ut som en fint dag. :)

Vi hadde ryddeprosjekt på morran i dag, ungene var oppe og så StåOpp mens jeg lå til kl 9.00. Deretter lagde vi liste over det som skulle gjøres i huset og tok en liten sjau før Storebror blei henta av faren min for å dra en tur på museum. :)

Lillesøster og jeg rydda litt til før vi gikk ut på lekeplassen i finværet. Ei i nabolaget og jeg bakte boller og laga kaffe, og så benka vi oss til ute for å glane på folk som kom til naboens visning, hihi. ;)

Så var vi en liten tur på besøk til den nye fetteren vår, og plukka plommer i hagen til faren min før vi dro hjem. Orka ikke lage middag i dag, så vi bestilte kinamat! :) Ungene heiv innpå med vårruller og stekte nudler med kylling og grønnsaker. :)

Storebror sover over hos en nabogutt i natt siden det er skolefri i morra, Lillesøster insisterte på å sove i min seng da.

Det har vært en varm og nydelig helg hos oss også. :)

Hørtes ut som en fint dag. :)

Vi hadde ryddeprosjekt på morran i dag, ungene var oppe og så StåOpp mens jeg lå til kl 9.00. Deretter lagde vi liste over det som skulle gjøres i huset og tok en liten sjau før Storebror blei henta av faren min for å dra en tur på museum. :)

Lillesøster og jeg rydda litt til før vi gikk ut på lekeplassen i finværet. Ei i nabolaget og jeg bakte boller og laga kaffe, og så benka vi oss til ute for å glane på folk som kom til naboens visning, hihi. ;)

Så var vi en liten tur på besøk til den nye fetteren vår, og plukka plommer i hagen til faren min før vi dro hjem. Orka ikke lage middag i dag, så vi bestilte kinamat! :) Ungene heiv innpå med vårruller og stekte nudler med kylling og grønnsaker. :)

Storebror sover over hos en nabogutt i natt siden det er skolefri i morra, Lillesøster insisterte på å sove i min seng da.

Det har vært en varm og nydelig helg hos oss også. :)

Høres ut som en deilig søndag!!!!! Hvorfor er det skolefri i morgen da?

Her er det full rulle i morgen: Vi får ei nabojente på besøk klokka 7, så blir hun her til mine skolebarn + hun går til skolen litt over åtte. Mannen min skal være i valgstyret i hele morgen, og sitte valgvakt og passe på at folk stemmer korrekt fra 08.00 til 21.00!!!!!

Jeg skal jobbe fra ca 08.30 TIL 15.30. Så rekke og stemme før jeg henter minstejenta, får laget noe middag i full fart før jeg deler meg i to, og går på fotballkamp med eldstegutten og barneidrett med 6 åringen... Når VI er tilbake fra det, er svigermor kommet på besøk. Så er det lekselesing og legging - så trening på meg fra 21 til 22 (da passer svigermor ungene til min kjære kommer hjem, så jeg.

Lurer på om jeg skal bestille en ferdig-pizza i morgen , jeg til halv fire... så rekker vi å spise før kampen/barneidretten?

Og UPS! Dette rommet jeg sitter på nå skulle vært ryddet, for her skal svigermor bo.... Det hadde jeg glemt....

Her er det full rulle i morgen: Vi får ei nabojente på besøk klokka 7, så blir hun her til mine skolebarn + hun går til skolen litt over åtte. Mannen min skal være i valgstyret i hele morgen, og sitte valgvakt og passe på at folk stemmer korrekt fra 08.00 til 21.00!!!!!

Jeg skal jobbe fra ca 08.30 TIL 15.30. Så rekke og stemme før jeg henter minstejenta, får laget noe middag i full fart før jeg deler meg i to, og går på fotballkamp med eldstegutten og barneidrett med 6 åringen... Når VI er tilbake fra det, er svigermor kommet på besøk. Så er det lekselesing og legging - så trening på meg fra 21 til 22 (da passer svigermor ungene til min kjære kommer hjem, så jeg.

Lurer på om jeg skal bestille en ferdig-pizza i morgen , jeg til halv fire... så rekker vi å spise før kampen/barneidretten?

Og UPS! Dette rommet jeg sitter på nå skulle vært ryddet, for her skal svigermor bo.... Det hadde jeg glemt....

Gosh, glad jeg lever et ørlite roligere liv....

Valgdag, og skolen skal brukes til valglokaler. :)

Høres ut som om du har en hektisk dag foran deg i morra. Husk å trekke pusten. ;)

Valgdag, og skolen skal brukes til valglokaler. :)

Høres ut som om du har en hektisk dag foran deg i morra. Husk å trekke pusten. ;)

Puuuuust!

Er det akseptablet å bestille en ferdig-pizza? De har tilbud på stor pizza til 139 kr borti hogget her. Tror jeg gjør det, jeg!

Nå må jeg sjoge litt på rommet her :-)

Gosh, glad jeg lever et ørlite roligere liv....

Det er jo ikke sånn HVER dag da, heldigvis. Men noen dager er sånn....

Forrige mandag var omtrent sånn også.... Da var det også fotballkamp klokka 17, og jeg skulle i FAU møte klokka 18, måtte gå etter første omgang, skynde meg hjem og skifte (og så hadde en av jentene tisset på seg, så hun måtte dusje - det hadde jeg ikke beregnet - ), levere jentene til en nabo, løpe bort på skolen, og være på møte til halv ni, deretter i en bursdag til ei venninne. Mannen min kom hjem klokka syv og hentet ungene hos naboen....

Pust & pes!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...