Gå til innhold

middagsmat hver dag?

Anbefalte innlegg

Dette var vel en sak der jeg fikk inntrykk av at saksgangen og framgangsmåten var så uryddig og til dels uredelige at det gikk ut over mulighetene til å finne den beste løsningen for barna. Jeg synes det skal stilles svært strenge krav til adferd, saklighet og fremgangsmåte i ting som griper så dypt og alvorlig inn i enkeltmesseskers liv.

Jeg tror barnevernet ville bli styrket av et strengere, tydeligere og ikke minst offentlig kjent regelverk i forhold til slik de jobber. Dette vil aller mest komme de barna som trenger hjelp til gode.

mvh

''Jeg tror barnevernet ville bli styrket av et strengere, tydeligere og ikke minst offentlig kjent regelverk i forhold til slik de jobber. Dette vil aller mest komme de barna som trenger hjelp til gode.''

Det har du nok rett i, uansett sak. Man kan kanskje aldri bli _gode nok_ når det gjelder barn og deres ve og vel.

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

10

• double

5

• Lillemus

3

• jubalong70

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

''Jeg tror barnevernet ville bli styrket av et strengere, tydeligere og ikke minst offentlig kjent regelverk i forhold til slik de jobber. Dette vil aller mest komme de barna som trenger hjelp til gode.''

Det har du nok rett i, uansett sak. Man kan kanskje aldri bli _gode nok_ når det gjelder barn og deres ve og vel.

Gode nok, i form av at det aldri gjøres feil og alltid brukes riktig mengde resurser på hvert barn og hver sak er vel en utopi.

Men jeg tror det kunne oppnås en veldig stor forbedring ved å få luket vekk det og de som blir mest hårreisende og å etablere gode rutiner for å fange opp feil gjort fra barnevernets side, fortrinnsvis at de som har gjort feil selv skjønner det, og rutiner for å rette på dette. Noen minstekrav til saklighet hadde sikkert også hjulpet mye.

Jeg tror barnevernet lider av mange av de samme organisasjons-problemene som helsevesenet preges av. I det store og hele, gjør de mye bra, viktig og riktig. Men når de har gjort/gjør noe feil kan møte med dem bli en guidet tur gjennom helvete.

mvh

Gode nok, i form av at det aldri gjøres feil og alltid brukes riktig mengde resurser på hvert barn og hver sak er vel en utopi.

Men jeg tror det kunne oppnås en veldig stor forbedring ved å få luket vekk det og de som blir mest hårreisende og å etablere gode rutiner for å fange opp feil gjort fra barnevernets side, fortrinnsvis at de som har gjort feil selv skjønner det, og rutiner for å rette på dette. Noen minstekrav til saklighet hadde sikkert også hjulpet mye.

Jeg tror barnevernet lider av mange av de samme organisasjons-problemene som helsevesenet preges av. I det store og hele, gjør de mye bra, viktig og riktig. Men når de har gjort/gjør noe feil kan møte med dem bli en guidet tur gjennom helvete.

mvh

Igjen, jeg er enig i det du sier, og fører på lista at dette også burde gjelde lærere og leger i særdeleshet.

Igjen, jeg er enig i det du sier, og fører på lista at dette også burde gjelde lærere og leger i særdeleshet.

Det hadde vært interessant å se et regnskap over hva leger som nekter å innrømme at de har tatt feil koster helsenorge i form av økte behandlingsutgifter og lengre sykemeldinger evt. uførhet.

Og det hadde vært enda mer interessant å møte den personen som hadde mot og pannebrask til å lage et slikt regnskap.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...