Gå til innhold

Jente 8 år - hva leker de med egentlig?

Anbefalte innlegg

Datra på 8 år burde hatt seg noen nye leker, som hun virkelig _kan leke_ med.

Hun har jo dukker, det er ikke særlig interessant. Og kosedyrene styrer hun litt med.

Gutten på 10 år sitter daglig og koser seg med Geomag, men det fenger ikke søstra.

Skulle ønske vi kunne funnet noe som hun kunne kost seg skikkelig med. Det blir litt sånn ørkesløs vandring nå.

Fortsetter under...

Snuppa mi ble nettopp 7 år og hun leker ikke så mye lenger, ikke alene i alle fall. Dukker har hun aldri brydd seg om, men hun og broren kan holde på lenge med pokemonkortene eller pokemonfigurene sine.

Dessuten kan hun sitte lenge og holde på med glansbilder, aktivitetsbøker, perling og slike ting. Men leker? Niks. Som regel vil hun helst gjøre noe sammen med meg, gjerne vaske golvet eller noe! Underlige ungen.

Gjest Polly pocket

Jeg har to jenter på 6,5 og 8 år. De har de to siste årene lekt daglig med polly pocket. De har mange dukker 35-40 stykker, alle er forskjellige, og en hel haug med div. klær osv. Dette leker de nesten med hver eneste dag, både alene og sammen. Elllers så går det i tegning, data spill og div. uteaktiviteter. De går begge på fotball, en i korps og en på all idrett. Det sier seg selv at de ikke får all verdens tid tid å leke på rommet, når dagene ellers er ganske opptatt.

Annonse

Snuppa mi ble nettopp 7 år og hun leker ikke så mye lenger, ikke alene i alle fall. Dukker har hun aldri brydd seg om, men hun og broren kan holde på lenge med pokemonkortene eller pokemonfigurene sine.

Dessuten kan hun sitte lenge og holde på med glansbilder, aktivitetsbøker, perling og slike ting. Men leker? Niks. Som regel vil hun helst gjøre noe sammen med meg, gjerne vaske golvet eller noe! Underlige ungen.

''Dessuten kan hun sitte lenge og holde på med glansbilder, aktivitetsbøker, perling og slike ting. Men leker? Niks.''

Er glansbilder, perler osv. ikke også en form for leker?

''Dessuten kan hun sitte lenge og holde på med glansbilder, aktivitetsbøker, perling og slike ting. Men leker? Niks.''

Er glansbilder, perler osv. ikke også en form for leker?

Nja... Jeg ser på det som formingsaktiviteter. Dukker, Bratz og PetShop og slike ting er leker for meg.

Leker hun virkelig ikke lenger? Høres litt trist ut....Min 8 år gamle jente leker "hele tiden", både alene og med venner. Men det er mange i klassen hun sier har sluttet å leke, de leker bare regelleker, boksen går og sånn. Ikke fantasi/rollelek. Så det er vel i denne alderen de begnner å slutte å leke sånn, da.

Ønsker hun seg ikke noe? det var rart! Min 8 åring har mange ønsker i lekebutikken. Det går i både ponnier, bratz, polly pocket, my litle pet shop og kosedyr. Hun leker masse, lange fantasileker både alene og sammen med andre. Men det er bare noen få av vennene hennes hun kan gjøre dette sammen med, for mange av dem synes dette er "barnslig". Det er trist, synes jeg. Jeg håper hun vil leke fantasileker lenge enda, men jeg skjønner at snart er den tiden over.....*snufs*

Leker hun virkelig ikke lenger? Høres litt trist ut....Min 8 år gamle jente leker "hele tiden", både alene og med venner. Men det er mange i klassen hun sier har sluttet å leke, de leker bare regelleker, boksen går og sånn. Ikke fantasi/rollelek. Så det er vel i denne alderen de begnner å slutte å leke sånn, da.

Hun har aldri lekt med dukker egentlig, men elsker osm sagt formingsaktiviteter og pusle med småting. Kan leke med smådukker om hun er sammen med venninner, men ikke alene. Lego kan gå an, men da helst sammen med meg. Noen selvstendig leker er hun nok ikke nei.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...