Gjest solstice Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Det er snart tid for seksukerskontrollen, og jeg må finne ny prevensjon. Brukte p-piller (trionetta) fram til vi bestemte oss for å få barn, og det fungerte godt for meg. Men nå ammer jeg jo, så p-piller er ikke et alternativ. Hvilke prevensjonsmidler anbefales mens man ammer? Vi vil gjerne ha et nytt barn om noen år, så slike hormonpreparater som kan ta årevis å få ut av kroppen er ikke aktuelt - jeg vet uansett ikke om de kan brukes når man ammer. Kondom er ikke aktuelt fordi jeg får sopp av det. 0 Siter
flowy Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Du kan prøve Cerazette. Det er egentlig en minipille med glemmemargin som en p-pille. Det er endel som får blødningsforstyrrelser med denne pillen, men for meg funker den kjempebra. 0 Siter
Speak Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Vet ikke om hormonspiral går under hormonpreparater for deg. Her er det uansett mye mindre hormoner enn i p-piller. Jeg har ikke mens når jeg bruker den. Fungerer strålende for meg. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 12. september 2007 Skrevet 12. september 2007 Kobberspiral. Har min andre inne nå, og er veldig fornøyd. Har ikke menssmerter og bare litt større blødning enn før - absolutt til å leve med 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.