Gå til innhold

Thomas-leketog trekkes fra markedet

Anbefalte innlegg

Leser det i det nye Foreldre&Barn, disse leketogene er malt med blyholdig maling, og anbefales tatt fra barna med det samme. De er fjernet fra butikkhyllene, og man vil få refundert penege dersom de leveres tilbake et sted der de har blitt solgt.

Gutten min har 5-6 av disse, men heldigvis er de hos besteforeldrene, så han har lekt med dem kanskje annenhver uke..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285315-thomas-leketog-trekkes-fra-markedet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke bare dem med rød maling som trekkes tilbake?

Leste en artikkel om dette på nett, men husker selvsagt ikke hvor. Det var heller ikke alle av de røde som ble trukket tilbake. Husker at det var James, men om han hadde et spesielt nr under seg så var han ikke blandt de med farlig maling.

Prøvde å søke litt nå, men finner ikke igjen siden desverre :(

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=141724

Jeg fant en link. Det gjelder de røde togene, ja, og andre rødmalte produkter.

Ellers så finnes det jo flere varianter av Thomas-toget, husker jeg fra da min sønn lekte med dem. Det var f eks både Brio-tog, og også noen andre som var smalere mellom hjulene og som derfor ikke passet på brio-skinnene. Det ser kanskje ut som om dette ikke er brio-variantene??

Leste en artikkel om dette på nett, men husker selvsagt ikke hvor. Det var heller ikke alle av de røde som ble trukket tilbake. Husker at det var James, men om han hadde et spesielt nr under seg så var han ikke blandt de med farlig maling.

http://recalls.rc2.com/recalls_Wood_0607.html

Her er visst hele lista.

Annonse

Jeg fant denne på dansk:

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/boern/article327716.ece

Her finnes bilder av de aktuelle produktene også, det var kjempebra. Men det inkluderer også noe ikke-rødt.

Men det står vel et sted at det bare er nyere produserte varer???

Alle Thomas-tog-deler + alle Brio-tog deler er forlengst pakket bort i en eske! ;-) Men dette er noe av de lekene jeg vil spare på, til eventuelle barnebarn...;-)

Men det står vel et sted at det bare er nyere produserte varer???

Alle Thomas-tog-deler + alle Brio-tog deler er forlengst pakket bort i en eske! ;-) Men dette er noe av de lekene jeg vil spare på, til eventuelle barnebarn...;-)

Det er bilder og beskrivelser, men jeg bare påpeker at ikke alt er rødt - dersom noen kun skulle gå ut fra det ;-)

Det er bilder og beskrivelser, men jeg bare påpeker at ikke alt er rødt - dersom noen kun skulle gå ut fra det ;-)

Gidder ikke sjekke! ;-)

Alt fra Thomas-toget vi har er i tre og fra Brio, unntatt en stykk James, som uansett ikke passer til Brio-sporene.

Jeg får heller ta og hive den når eska kanskje tas frem fra loftet om 20-25 år...;-)

Gjest barnebarna

Gidder ikke sjekke! ;-)

Alt fra Thomas-toget vi har er i tre og fra Brio, unntatt en stykk James, som uansett ikke passer til Brio-sporene.

Jeg får heller ta og hive den når eska kanskje tas frem fra loftet om 20-25 år...;-)

Print ut sidene da, og ta deg tid til å klatre opp på loftet og legg det oppi esken! Det er nettopp dette Mattel er redd for, at lekene skal ligge til neste generasjon, som kanskje får disse tidligere enn våre barn fikk (og fortsatt er i putte i munnen-alderen) og så får vi blyforgiftede barnebar i stedetfor..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...