Gå til innhold

Dubrovnik med lite barn?

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å reise til Dubrovnik til våren, jenta vil da være ca 8-9 måneder gammel. Er det noen som har vært der og kan fortelle litt om hvordan det er? Er det barnevennlig på resturanter osv.? Og hvordan er det å reise med et barn på den alderen, sånn generelt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285434-dubrovnik-med-lite-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• annegunn

15

• mariaflyfly

13

• frosken

3

• Sofline

2

Mest aktive i denne tråden

Barnet er jo ganske lite, så det spiller vel ikke så stor rolle med barnevennligheten. Men Dubrovnik er en by med mye brostein og mange trapper, så det kan bli litt slitsomt med vogn. Det finnes heller ikke sandstrender. Det er steinstrender og man må bruke badesko. Ellers er det en kjempeflott by.

Dubrovnik er en nydelig by. Den er imidlertid dekket av brosten, og det er mye trapper, så den er neppe blant byene som er mest barnevognvennlige. Noe av det flotteste man kan gjøre der er å gå tur på bymuren, men der er det neppe mulig å få med vogn. Men dere kan kanskje ta med Babybjörn eller lignende?

Det finnes ikke sandstrender, men stenstrender, og vet ikke om disse er så barevognvennlige heller.

Barnevennligheten ellers er det vel ikke så farlig med - din lille vanker vel ikke på lekeplasser ennå?

Mulig jeg er litt treig, men om barnet er så lite som 8-9 mnd gammelt spiller det vel veldig liten rolle om stedet er barnevennlig?

Med barnevennlighet tenkte jeg mest på slikt som om det er mulig å komme seg inn på restauranter og hoteller med barnevogn, og om det blir sett på som "greit" å ha med barn på restaurant, evt amming, tilgjengelighet på stellerom osv. :)

Annonse

Med barnevennlighet tenkte jeg mest på slikt som om det er mulig å komme seg inn på restauranter og hoteller med barnevogn, og om det blir sett på som "greit" å ha med barn på restaurant, evt amming, tilgjengelighet på stellerom osv. :)

Sentrum av Dubrovnik er en middelalderby, med trange smug og gamle, forholdsvis trange hus. Tror ikke du skal forvente allverden av fremkommelighet og i hvertfall ikke stellerom i sentrum. På hotellene utenfor er det antakelig annerledes.

Holdningene til spedbarn og amming tror jeg ikke er noe problem, selv om de neppe er så vant med offentlig amming som man er i Norge.

Det er vel ikke nødvendig å amme en på 8-9 måneder offentlig?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...