Gjest lurer i dag.... Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 hvor får jeg kjøpt dette, bergensområde? noe annet jeg trenger til jeg skal begynne å amme? har bh, men hvor mange? tre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nøstebarn i bergen Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Alle babyutstyrsbutikker har vel, men nøstebarn sine er veldig gode. http://nostebarn.no/sites/webbutikk/enterprise%20portal/contactus.aspx Disse er (selvsagt) i ull. Engangs i papir kan være greie å ha også, men ikke hvis du har såre brystvorter, og ikke når det er for kaldt. Selges i apotek og mange dagligvarebutikker. Nøstebarn hadde noen en kunne legge papirinnleggene _inni_, de er fine når en vil ha ull mot kroppen, men lekker mye i perioder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 I begynnelsen, når det er lett å bli sår, så kan det være bra med ullinlegg. Men du skal vite at ullinnlegg lekker som bare det. Jeg ble våt igjennom tøyet mange ganger når jeg brukte ullinnlegg. Så gikk jeg over til Natusan sine (de de selger i vanlig dagligvarbutikker) og det funket helt perfekt for meg. Jeg kommer ikke til å bruke ullinnlegg neste gang jeg ammer, men mindre jeg blir veldig sår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg vil også anbefale ull-ammeinnlegg! De er myke og lune mot brystet, og reduserer faren for brystbetennelse. Jeg hadde tre par innlegg og tre amme-bh'er. Hvis du lekker mye, kan du ta papir-ammeinllegg utenpå de av ull, for å hindre lekkasje til tøyet. De av papir kjøpte jeg på vanlige matbutikker, eller apotek. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mami2 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Alle babyutstyrsbutikker har vel, men nøstebarn sine er veldig gode. http://nostebarn.no/sites/webbutikk/enterprise%20portal/contactus.aspx Disse er (selvsagt) i ull. Engangs i papir kan være greie å ha også, men ikke hvis du har såre brystvorter, og ikke når det er for kaldt. Selges i apotek og mange dagligvarebutikker. Nøstebarn hadde noen en kunne legge papirinnleggene _inni_, de er fine når en vil ha ull mot kroppen, men lekker mye i perioder. Jeg kjøpte to pk. tykke, store ullinnlegg. og ett par i mindre størrelse. Det er de første ukene melken kommer strømmende når babyen gir matelyder fra seg, mens du kanskje står i kassakøen. Kan aldri huske de lakk som en sil? Tvertimot sugde de opp mye fuktighet. Papirinnlegg gav meg dårlig erfaring, både brsytbetennelse og store sår på brystvortene. Og mens jeg er i gang: Kutt ut alle natusanprodukter på babyen din, bruk Sebamed stellekrem og såpe. Så slipper du og den stakkars babyen såre stumper. Nå har jeg, og hele omgangskretsen erfart dette, så måtte bare si det høyt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 På www.ammehjelpen.no kan du bestille ammeinnlegg på nett. Ellers så er de å få kjøpt i de fleste babybutikker. Anbefaler ullinnlegg fra Ulrik. I tillegg om du lekker mye må du ha bomullsinnlegg, gjerne de fra Natusan, de er engangs og selges i dagligvarebutikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Ullinnlegg fra Nøstebarn (de har butikk på Nesttun tror jeg), eller fra apoteket. Jeg anbefaler ikke papirinnlegg rett mot huden. De setter seg ofte fast i brystvorta hvis du blir sår. Kjøp inn lanolinsalve, det er ypperlig mot såre bryster, den heter Purelan og fåes på apotek. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Alle babyutstyrsbutikker har vel, men nøstebarn sine er veldig gode. http://nostebarn.no/sites/webbutikk/enterprise%20portal/contactus.aspx Disse er (selvsagt) i ull. Engangs i papir kan være greie å ha også, men ikke hvis du har såre brystvorter, og ikke når det er for kaldt. Selges i apotek og mange dagligvarebutikker. Nøstebarn hadde noen en kunne legge papirinnleggene _inni_, de er fine når en vil ha ull mot kroppen, men lekker mye i perioder. Jeg har ammeinnlegg fra Ullrik, de har lommer man kan putte papirinnlegg i. Veldig smart, for bare ullinnlegg er ikke nok for meg, og bruker jeg kun papirinnlegg blir brystvortene såre... så nå bruker jeg ullinnlegg med pairinnlegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.