Gå til innhold

Nå flyr jeg i flint!!!

Anbefalte innlegg

Gjest sinna ammma

Så har det skjedd igjen. Jeg kommer inn på badet og det ser ikke ut!!

Rester av hårfarge på gulvet, oppetter de hvite skapdørene, utover hele dusjen OG på en av de nyeste fluffy badehåndukene!

Og en tenåringsjente med nyfarget hår som NEKTER på at det var henne. Slå den!

Jeg er rasende! Virkelig alvorlig sinna!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285526-n%C3%A5-flyr-jeg-i-flint/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Be henne vaske badet, og gi en konsekvens. Inndra lommepenger, mobil e.l Nekter hun og vaske, så la konsekvensen bli enda større.

Hun må rett og slett ikke komme unna med nekting, og få inndratt goder slik at hun skjønner alvoret. Gi ikke etter når du har sett en straff, men vær konsekvent.

Jeg skjønner du er sinna, det hadde jeg også vært, fryktelig sinna.

Gjest sinna mamma

Inndra lommepengene og mobilen til hun har skrubbet badet rent etter seg.

Takk for svar. Jeg måtte bare blåse ut et sted. Og her var det rette stedet tenkte jeg. Jeg var så sinna et jeg ikke engang klarte å taste ordet mamma riktig!

Lille frøken nyfarvet -hår har nå skrubbet badet, kjøpt nytt håndkle OG er uten internett en uke!

Ideen til PieLill om vaskehjelp til 300 kr. timen fungerte helt supert! Takk PieLill. Den kommer til å bli brukt i fremtiden også :=).

Annonse

Takk for svar. Jeg måtte bare blåse ut et sted. Og her var det rette stedet tenkte jeg. Jeg var så sinna et jeg ikke engang klarte å taste ordet mamma riktig!

Lille frøken nyfarvet -hår har nå skrubbet badet, kjøpt nytt håndkle OG er uten internett en uke!

Ideen til PieLill om vaskehjelp til 300 kr. timen fungerte helt supert! Takk PieLill. Den kommer til å bli brukt i fremtiden også :=).

Bra! Jeg har virkelig sansen for foreldre som tør sette grenser og gi konsekvenser som har sammenheng med "lovbruddet" og som funker! Flott!

Selv om jeg antar den ungen damen selv er temmelig furten nå? ;o)

Idéen har jeg ærlig og redelig stjålet.

Flott at det funka og flott at du tar deg umaken med å sette grenser.

mvh

Hvorfor uten internett i en uke?

Jeg synes ikke det står i samsvar med resten.

Jeg synes det er ok å sanksjonere at datteren forsøkte å nekte for at det var hun som hadde griset til badet. Greit nok å gjøre tabber, men å forsøke å juge seg vekk fra dem liker jeg dårlig.

Jeg synes at bare det å løpe fra et slikt bad kvalifiserer for kraftige sanksjoner. Man går bare ikke fra slikt gris med mindre man fikk tidsnød og kommer med en unnskyldning til og gjør en avtale om oppryddning til husets innehaver.

Prøver man i tillegg å juge seg fra det, er saken klar. Det blir samme prinsippet som om man rygger på og bulker en parkert bil og stikker av.

mvh

Gjest ikke fult så sinna mamma nå

Bra! Jeg har virkelig sansen for foreldre som tør sette grenser og gi konsekvenser som har sammenheng med "lovbruddet" og som funker! Flott!

Selv om jeg antar den ungen damen selv er temmelig furten nå? ;o)

Å måtte vaske etter seg burde jo være en selvfølge. Problemet er at hårfarge ikke uten videre forsvinner fra skapdører og fra fugene mellom flisene.

Uten internett en uke er straffen for å lyge moren sin rett opp i ansiktet!

jeg prøver å innprente ungene at sannheten alltid lønner seg, og lyge de for meg blir det dobbelt så ille. Jeg blir muligens sint for det de ev. har gjort, og så blir jeg enda sintere for at de lyger.

Heldigvis er ikke dette vanligvis et problem hos oss, derfor synes jeg det er viktig å markere denne gangen. Da vil hun nok tenke seg om to ganger neste før hun faller for fristelsen å nekte for noe hun opplagt (eller mindre opplagt) har gjort.

God helg til alle fra

Annonse

Å måtte vaske etter seg burde jo være en selvfølge. Problemet er at hårfarge ikke uten videre forsvinner fra skapdører og fra fugene mellom flisene.

Uten internett en uke er straffen for å lyge moren sin rett opp i ansiktet!

jeg prøver å innprente ungene at sannheten alltid lønner seg, og lyge de for meg blir det dobbelt så ille. Jeg blir muligens sint for det de ev. har gjort, og så blir jeg enda sintere for at de lyger.

Heldigvis er ikke dette vanligvis et problem hos oss, derfor synes jeg det er viktig å markere denne gangen. Da vil hun nok tenke seg om to ganger neste før hun faller for fristelsen å nekte for noe hun opplagt (eller mindre opplagt) har gjort.

God helg til alle fra

Bra du fikk ordnet opp i det. Jeg synes hun fikk en passende straff. :-)

• 2 uker senere...

Hvordan kan hun nekte for at det er henne når hun sannsynligvis er den eneste i familien med nyfarga hår? Ike særlig smart.

Få henne til å reingjøre badet skikkelig etter seg. Det må da være et minimum av hva som forventes.

Ikke uvanlig at de kan nekte for helt innlysende ting, nei.

Har ei fosterjente på 15 år som kan stå "halvnaken" ute mens det regner, og forsatt påstå hardnakket at hun slett ikke blir våt!

Ellers har vi lært oss til å ikke spørre OM det er det hun som har gjort ditt eller datt, bare konstatere at sånn er det ..... da får hun ikke muligheten til å rote seg bort i dumme/meningsløse bortforklaringer. Funker godt hos oss, i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...