Gå til innhold

Barnefritt hotell. - Link.

Anbefalte innlegg

Dette hotellet skal være en barnefri sone.

Ving storsatser på et nytt hotellkonsept der barnefamilier er uønsket. Det nye tilbudet vil ha alle tenkelige tilbud - bare ikke barnebasseng, bamseklubb eller barnebuffet. Første Sunprime Resorts åpner i høst på Gran Canaria.

http://www.aftenposten.no/reise/article1992517.ece

Jeg tenker at det må da være greit at de som synes barn er slitsomme, slipper å se dem. Og at barna slipper å se dem som bare synes de er slitsomme. En vinn-vinnsituasjon.

Kunne man også fått internert de som på død og liv må drikke seg sørpe fulle på et eget sted, kunne det blitt riktig så trivelig i Syden for alle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285658-barnefritt-hotell-link/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er en flott ide.

De forteller i klartekst at dette ikke er et hotell for barn, så man vet hva man bestiller.

Og tenk så utrolig herlig å kunne bo på et flott hotell uten barn, og uten å føle at man må passe på alle andres barn (som jeg gjør) :)

Kunne virkelig slappet av sammen med mannen min der...

Tror sånne hotell kommer til å være fulle av mennesker som snakker om barn, som pludrer på mobilen med barn, og ikke minst som savner barn innimellom. For det hadde vært et deilig sted for meg som småbarnsmor å ta med mannen min. Og jeg tenker det er en del i samme situasjon som ville ha gjort det også :)

Annonse

tzatziki1365380058

"Kunne man også fått internert de som på død og liv må drikke seg sørpe fulle på et eget sted, kunne det blitt riktig så trivelig i Syden for alle."

Kunne ikke vært mer enig med deg!!! Det må da være første gang:) ?

Også enig i at barnefrie hotel må være helt ok.

På den anne side så ønsker jeg meg ærlig talt heller ikke til hotel hvor det bare bor barnefamilier. Det er forskjell på unger, og våre er av den relativt rolige sorten.

tzatziki1365380058

Super idé! Endelig et eget sted for oss single! (Det finnes faktisk en to-tre som IKKE har eller ønsker seg barn.)

Hvis jeg hadde vært single, ville jeg ikke bodd på et hotell hvor det garantert var overproduksjon av kjærestepar. Og det tipper jeg du finner på slike "voksenhotel". Så deprimerende, da.

Jeg reiste mye alene før jeg fikk barn, og de ungene på hotellene rundt om plaget meg veldig lite. Hadde syntes det var mye verre å dele hotell med "kjærlighetsferierende".

Jeg synes det er helt greit med barnefrie hotel for de som ønsker det, men må si det er litt trist dersom det etterhvert bare blir single-barne- voksne - eldrehotel. Mangfold er nå hyggeligst, synes jeg - også på ferie.

Drita fulle folk kan jeg forresten styre meg for, men det har jo lite med alder å gjøre.

Hvis jeg hadde vært single, ville jeg ikke bodd på et hotell hvor det garantert var overproduksjon av kjærestepar. Og det tipper jeg du finner på slike "voksenhotel". Så deprimerende, da.

Jeg reiste mye alene før jeg fikk barn, og de ungene på hotellene rundt om plaget meg veldig lite. Hadde syntes det var mye verre å dele hotell med "kjærlighetsferierende".

Jeg synes det er helt greit med barnefrie hotel for de som ønsker det, men må si det er litt trist dersom det etterhvert bare blir single-barne- voksne - eldrehotel. Mangfold er nå hyggeligst, synes jeg - også på ferie.

Drita fulle folk kan jeg forresten styre meg for, men det har jo lite med alder å gjøre.

Problemet med sånne Ving, Startour, Saga Solreiser, osv.-hotell er gjerne at det nesten bare bor barnefamilier der, at man får stygge blikk hvis man går i gangen etter "normal" leggetid og at bassengkanten er full av badedyr... Det er annerledes når man "reiser rundt i verden" enn når man bor på et typisk charterhotell.

Tror sånne hotell kommer til å være fulle av mennesker som snakker om barn, som pludrer på mobilen med barn, og ikke minst som savner barn innimellom. For det hadde vært et deilig sted for meg som småbarnsmor å ta med mannen min. Og jeg tenker det er en del i samme situasjon som ville ha gjort det også :)

Det finnes jo også barnløse mennesker, og par som ikke har fått barn ennå som også reiser til syden. :-)

Jeg synes det er en flott ide.

De forteller i klartekst at dette ikke er et hotell for barn, så man vet hva man bestiller.

Og tenk så utrolig herlig å kunne bo på et flott hotell uten barn, og uten å føle at man må passe på alle andres barn (som jeg gjør) :)

Kunne virkelig slappet av sammen med mannen min der...

Enig!

Annonse

tzatziki1365380058

Problemet med sånne Ving, Startour, Saga Solreiser, osv.-hotell er gjerne at det nesten bare bor barnefamilier der, at man får stygge blikk hvis man går i gangen etter "normal" leggetid og at bassengkanten er full av badedyr... Det er annerledes når man "reiser rundt i verden" enn når man bor på et typisk charterhotell.

Det er vel litt både og. Nå har jeg aldri vært på sånne typiske barnehotel med bamseklubber osv, men jeg har vært på charterturer på hotell som ikke likner det du beskriver i det hele tatt. Vi velger stort sett mindre hotel, og de blir sjelden så overfylt av en type mennesker - det er i alle fall min erfaring både som single og som barnefamilie.

Skjønner ikke helt behovet for dette. Velger man et hotell i øvre prisskikt uten barnebassenger, bamseklubb o.l. vil det vel uansett være flest uten barn som bor der?

Om jeg skulle på ferie uten barn ville jeg holdt meg langt unna "bamseklubbhotellene" og antakelig valgt et "voksen-vennlig" hotell (og reisemål), likevel synes det virker litt søkt med et hotell der det er forbudt for barn og dermed helt barnefritt. Men kan godt hende det er et marked for det - og folk må gjerne bo der :).

Husker diskusjonen om barnefrie soner på fly, som enkelte faktisk lot seg provosere av. Det synes jeg egentlig var en strålende idé. Har selv flere ganger reist med småbarn og havnet rett ved noen som tydeligvis følte seg veldig snytt fordi de havnet tett opptil barn, og som tydelig har gitt uttrykk for det hver gang et av mine barn kom med den minste lyd eller bevegelse. Slitsomt for alle parter!

Om jeg skulle på voksentur kunne jeg finne på å betale ekstra for å havne i "voksenavdeling" på flyet. Men dette var jo en annen diskusjon :)

Det er vel litt både og. Nå har jeg aldri vært på sånne typiske barnehotel med bamseklubber osv, men jeg har vært på charterturer på hotell som ikke likner det du beskriver i det hele tatt. Vi velger stort sett mindre hotel, og de blir sjelden så overfylt av en type mennesker - det er i alle fall min erfaring både som single og som barnefamilie.

Jeg er selvfølgelig klar over at ikke alle hoteller er like. :-)

tzatziki1365380058

Skjønner ikke helt behovet for dette. Velger man et hotell i øvre prisskikt uten barnebassenger, bamseklubb o.l. vil det vel uansett være flest uten barn som bor der?

Om jeg skulle på ferie uten barn ville jeg holdt meg langt unna "bamseklubbhotellene" og antakelig valgt et "voksen-vennlig" hotell (og reisemål), likevel synes det virker litt søkt med et hotell der det er forbudt for barn og dermed helt barnefritt. Men kan godt hende det er et marked for det - og folk må gjerne bo der :).

Husker diskusjonen om barnefrie soner på fly, som enkelte faktisk lot seg provosere av. Det synes jeg egentlig var en strålende idé. Har selv flere ganger reist med småbarn og havnet rett ved noen som tydeligvis følte seg veldig snytt fordi de havnet tett opptil barn, og som tydelig har gitt uttrykk for det hver gang et av mine barn kom med den minste lyd eller bevegelse. Slitsomt for alle parter!

Om jeg skulle på voksentur kunne jeg finne på å betale ekstra for å havne i "voksenavdeling" på flyet. Men dette var jo en annen diskusjon :)

Det er vel ikke gitt at det å ikek ha barn betyr at man har råd til hotell i øvrige prisklasse?

Hvis barnefritt hotel = dyrt hotel, så er jeg enig med deg.

Det var et par kumulative vilkår der...

Selvsagt kan barnefamilier også velge dyre familier, men med småbarn ønsker man gjerne noen barnevennlige fasiliteter, selv om bamseklubber etc. er over streken for mange.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...