Gå til innhold

Tynnkledd i barnehagen...

Anbefalte innlegg

Mens vi er i gang og diskuterer hva man skal/ikke skal reagere på i barnehagen. Hvordan hadde dere reagert hvis dere kom for å hente barnet og barnet hadde kun tynn bukse, tynn genser og halvtynn jakke på seg utendørs en dag det var 9-10 grader og iskald vind? De fleste andre barn hadde utedress på seg, men jenta vår var kjempetynt kledd. Hun har hostet i ett hele helgen og snuen renner og renner. Har ikke vært i form hele helgen, men ikke feber da.. Vet jo at det er mange barn å se etter, men likevel??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285774-tynnkledd-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når barna overlates til barnehagen så er det fordi de ikke kan passe seg selv. Altså dette bør du snakke om i klartekst når du leverer din datter igjen. Men akkurat det der med å kle barna riktig er også et kunststykke for oss alle. Vrient med opp mot 20 grader midt på dagen og gjerne 8grader når de drar om morgenen. Barnehagen skulle kledd barnet bedre ja.

Verre er det med dem som kanskje ikke leverer ekstra tøy og varmt tøy med barnet....

Annonse

Sånt bør du selvsagt påpeke.

Det beste er å si ifra med én gang.

Jeg pleier å være litt oppmerksom på ting idet jeg henter, slik at jeg sier ifra samme ettermiddag. Hvis jeg venter til dagen etter eller enda senere, er det lett for å bli en "sak" ut av det..

(de vil finne ut hvem som var på vakt og flere enn nødvendig blir involvert i slike små ting, noe jeg synes blir litt dumt..)

Dette hadde jeg sagt fra om, ingen tvil om det. Vi har slitt andre veien, vi da, barnehagen har en egen evne til å kle ungene våre helt ned. Etter å ha sagt fra pent flere ganger, endre vi i vår med å demonstrativt kle av ungene rett foran de ansattes øyne, med forholdsvis høylydte kommentarer som "Det er klart du må få kle av deg når du er varm!" og "Hjelpes, du koker jo omtrent over, lille venn". Det hjalp.

Det ville jeg sagt fra om ja, det er dårlig utført jobb.

Jeg har imidlertid kommet i bhg og flere ganger møtt gutten min med svetten omtrent rennende og illrød i toppen, med t-skjorte, genser og fleecejakke ute i 20 graders solskinn. Mens de ansatte tusler rundt i t-skjorta. Hei og hallo... Sier ikke noe da, orker ikke mase. Men ved for lite klær ville jeg sagt fra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...