Gå til innhold

Har egne barn, ønsker adoptere

Anbefalte innlegg

Gjest uten nick nå, ja

Hei dere,

Vi er et par som har to egne barn - men har alltid hatt en drøm om tre. Nå har vi prøvd i to år å få til nummer tre, men jeg blir ikke gravid. Orker ikke runden med IVF og slikt, derfor tenker vi nå på adopsjon...

Er det noen her som vet om det er et kriterie at vi har vært gjennom IVF?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285890-har-egne-barn-%C3%B8nsker-adoptere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er absolutt ingen betingelse at man har vært gjennom noe som helst behandling. Men HVIS man holder på med f.eks. IVF-forsøk, må de være avsluttet før man begynner på adopsjonsprosessen.

Dere trenger ikke være ute av stand til å få (flere) biologiske barn på noen måte, heller.

Gjest ikke nå!

Vi har egne barn - og vi har adoptert - det gikk helt fint. Vårt utgangspunkt er at det å adoptere er en flott måte å få barn på.

NB! Landene har forskjellige regler på dette - noen land vil ha erklæring på at dere ikke kan få barn på biologisk måte. Andre land vil at dere ikke skal ha barn fra før, og atter andre legger seg ikke opp i dette i det hele tatt.

Lykke til!

Gjest far&sønn

Jeg har to egne barn og begge er adopterte.

Skjønner at du mente egenfødte barn ;-). Dette med terminologi er ikke enkelt, men sanneig viktig nok.

Det er de færreste land som krever at IVF er gjennomført. Tvert om er det nok en økning i antalle adoptivforeldre som ikke har gjennomført IVF. Det er også en økende andel som velger adopsjon som førstevalg, selv om de kan få egenfødte. Begge deler anser jeg som en meget positiv trend.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...