Gjest Jente_15sommere_i_oslo Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hvordan ville dere ha reagert? Hei jeg er en jente på 15 år. De 2 siste årene har jeg vært forelsket i en som nå er 20År det første året var han sammen med en jevnaldrende. Det ble slutt for et år siden og jeg tok mange ganger initativ overfor han i løpet av periode på 3mnd bare for å bli høffelig avvist. Så ble han nok en gang sammen med en jevnaldrende det varte i 4 mnd. Jeg tok igjen initativ når det ble slutt, denne gangen ble jeg nok en gang høffelig avvist. Men etter en liten stund ble mer og mer vennskap utviklet. Han sa at han kun var interessert i vennskap ikke i forhold. Nå har han også blitt interssert i et forhold. Vi har snakket mye om det å være sammen. Nå skal vi date. Han har fortalt sine foreldre om dette, det likte det ikke men sa at det var ingen ting de fikk gjøre utenom å respektere det. Han vil at jeg forteller det til min mor. Bor sammen med min mor og lillesøster pappa og mamma er skilt. Hvordan ville dere ha reagert på at jeg som er 15 skal på date med han på 20 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285921-hvordan-ville-dere-ha-reagert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken dol Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Nå vet ikke vi verken hvordan du er eller han er. Jeg fant den rette allerede når jeg var 14 år og han 22, men nå er det mange år siden, faktisk 19 år siden! Vi har ikke hatt noe problem underveis. sove i samme seng gjorde vi ikke før det var lovlig ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285921-hvordan-ville-dere-ha-reagert/#findComment-2294908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente_15sommere_i_oslo Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Nå vet ikke vi verken hvordan du er eller han er. Jeg fant den rette allerede når jeg var 14 år og han 22, men nå er det mange år siden, faktisk 19 år siden! Vi har ikke hatt noe problem underveis. sove i samme seng gjorde vi ikke før det var lovlig ) Han er veldig pen, kjekk, humoristisk, omtenksom og omsorgsfull. Ville ikke bli sammen med meg fordi han redd for at det ville skjere seg på grunn av utfordring med alderforskejellen og det er ikke helt lovelig heller. Vil bli sammen meg på grunn av at vi har mye felles, jeg er mere moden en han først fikk intrykk av og fornuften og følelsene måtte seire over aldersforskjellen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285921-hvordan-ville-dere-ha-reagert/#findComment-2294987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregga Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Altså i utgangspunktet mener jeg bestemt at alder bare er ett tall. Men du er 15 og han er 20, du er fortsatt nesten bare et barn (kjedelig å høre, kanskje, men det er fakta!), og han er i ferd med å bli voksen. Som mor ville jeg selvfølgelig ikke ha nektet deg det, kunne ikke falle meg inn, men du må være ærlig overfor foreldrene dine. Det kan nok hende at de i utgangspunktet kanskje vil være litt skeptiske, men du får la de bli kjent med han, og hvis han er den supre fyren du sier han er (og jeg har ingen forutsetninger for å tro noe annet, alstå!), vil de forstå det etter hvert som de lærer han å kjenne. Kanskje denne 20 åringen er så omtenksom at han vil vente med sex til du er "gammel nok"? (Det hadde vært det beste:-) Sånne gutter liker mødre vettu:-)) Men hvis ikke, og du, dette er viktig! Selv om det kanskje er flaut å snakke med oss voksne om det, så må du/dere sørge for p - piller. Helsesøster på skolen din kan nok hjelpe deg der. Eller i hvert fall gi deg råd. Men i og med at du er under 16 må du nok få resept fra lege. Helsesøster kan ikke skrive ut resept til deg når du er under 16 år. (I hvertfall var det slik når datteren min fikk p - piller, da var pappan med henne til helsesøster, om ordnet kontakt med lege) Håper jo for din skyld at du kan snakke med foreldrene dine om dette, og alt annet for den del. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285921-hvordan-ville-dere-ha-reagert/#findComment-2296167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente_15sommere_i_oslo Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Altså i utgangspunktet mener jeg bestemt at alder bare er ett tall. Men du er 15 og han er 20, du er fortsatt nesten bare et barn (kjedelig å høre, kanskje, men det er fakta!), og han er i ferd med å bli voksen. Som mor ville jeg selvfølgelig ikke ha nektet deg det, kunne ikke falle meg inn, men du må være ærlig overfor foreldrene dine. Det kan nok hende at de i utgangspunktet kanskje vil være litt skeptiske, men du får la de bli kjent med han, og hvis han er den supre fyren du sier han er (og jeg har ingen forutsetninger for å tro noe annet, alstå!), vil de forstå det etter hvert som de lærer han å kjenne. Kanskje denne 20 åringen er så omtenksom at han vil vente med sex til du er "gammel nok"? (Det hadde vært det beste:-) Sånne gutter liker mødre vettu:-)) Men hvis ikke, og du, dette er viktig! Selv om det kanskje er flaut å snakke med oss voksne om det, så må du/dere sørge for p - piller. Helsesøster på skolen din kan nok hjelpe deg der. Eller i hvert fall gi deg råd. Men i og med at du er under 16 må du nok få resept fra lege. Helsesøster kan ikke skrive ut resept til deg når du er under 16 år. (I hvertfall var det slik når datteren min fikk p - piller, da var pappan med henne til helsesøster, om ordnet kontakt med lege) Håper jo for din skyld at du kan snakke med foreldrene dine om dette, og alt annet for den del. Jeg har ordnet meg med p piller 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285921-hvordan-ville-dere-ha-reagert/#findComment-2296437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregga Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg har ordnet meg med p piller Vet de hjemme om denne gutten da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285921-hvordan-ville-dere-ha-reagert/#findComment-2296617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Du skriver du har ordnet deg med p-piller. Det er jo greit det, men vent med å ha sex du! Har lært at det ofte blir fort slutt hvis en tar sexen først. :-) Bruk god tid til å date og bli skikkelig kjent. En må faktisk ikke ha sex selv om en har lyst, noen gang er kan spenningen ligge i nettopp det å ha lyst. Det er ganske mye som skal klaffe for at et par får det virkelig bra sammen. En annen ting er nok at jeg ville fortalt frøken(som forøvrig er 2 nå) her i huset ett alvorsord dersom hun kom dra`n på en 20åring mens hun var 15. Men når en tenker noen år lenger fram i tid til du er 20 og han 25 er ikke aldersforskjellene så store lenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285921-hvordan-ville-dere-ha-reagert/#findComment-2297541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente_15sommere_i_oslo Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Vet de hjemme om denne gutten da? Ja de veit jeg liker han godt og at vi er venner 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285921-hvordan-ville-dere-ha-reagert/#findComment-2297778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det taler til den unge manns fordel at han ikke vil du skal gå bak ryggen på dine foreldre. Det vil også tale til hans fordel om han holder seg på matta i forhold til intim sengehygge minimum lenge nok til at det er lovlig. Ta det med ro på de området. Det kommer alltid nye muligheter til å gjøre noe du ikke har fått gjort, men aldri muligheter til å gjøre noe ugjort. Særlig med tanke på aldersforskjellen er det viktig å ta seg god tid. Mange forhold ryker fordi man er for kjappe til køys og ikke har bygd inn en trygghet og fortrolighet i den øvrige delen av forholdet først. Hva jeg ville tenkt som mor, kommer først og fremst an på en datters evne til motforestillinger. Gikk hun blindt på uten å ane et eneste skjær i sjøen, hadde jeg revet meg i håret av fortvilelse. Kunne vi derimot ha en mer balansert dialog om fordeler og fallgruver, ville jeg vært mer beroliget. Hadde det gått ut over skoleresultat og utdanning, hadde jeg jaget den unge mannen med skjærebrenner samme hvor flott han ellers var. Så ville min reaksjon selvsagt kommet an på om jeg følte at den kjekke unge mann behandlet min datter med omsorg og respekt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285921-hvordan-ville-dere-ha-reagert/#findComment-2304280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente_15sommere_i_oslo Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det taler til den unge manns fordel at han ikke vil du skal gå bak ryggen på dine foreldre. Det vil også tale til hans fordel om han holder seg på matta i forhold til intim sengehygge minimum lenge nok til at det er lovlig. Ta det med ro på de området. Det kommer alltid nye muligheter til å gjøre noe du ikke har fått gjort, men aldri muligheter til å gjøre noe ugjort. Særlig med tanke på aldersforskjellen er det viktig å ta seg god tid. Mange forhold ryker fordi man er for kjappe til køys og ikke har bygd inn en trygghet og fortrolighet i den øvrige delen av forholdet først. Hva jeg ville tenkt som mor, kommer først og fremst an på en datters evne til motforestillinger. Gikk hun blindt på uten å ane et eneste skjær i sjøen, hadde jeg revet meg i håret av fortvilelse. Kunne vi derimot ha en mer balansert dialog om fordeler og fallgruver, ville jeg vært mer beroliget. Hadde det gått ut over skoleresultat og utdanning, hadde jeg jaget den unge mannen med skjærebrenner samme hvor flott han ellers var. Så ville min reaksjon selvsagt kommet an på om jeg følte at den kjekke unge mann behandlet min datter med omsorg og respekt. mvh Jeg har fortalt mamma det nå. Hun var ikke særlig overrasket. Hun veit jeg har pratet mye om han. Hun var forberet på at det kunne utvikle seg slik. Hun ble litt overrasket når jeg fortalte om all skepsisen han hadde hatt overfor meg. Men på den annen side positivit overrasket over at vi hadde så fortrolig forhold. Daten var flott. Men mor likte veldig dårlig at jeg overnattet hos han 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285921-hvordan-ville-dere-ha-reagert/#findComment-2305283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente_15sommere_I_oslo Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Altså i utgangspunktet mener jeg bestemt at alder bare er ett tall. Men du er 15 og han er 20, du er fortsatt nesten bare et barn (kjedelig å høre, kanskje, men det er fakta!), og han er i ferd med å bli voksen. Som mor ville jeg selvfølgelig ikke ha nektet deg det, kunne ikke falle meg inn, men du må være ærlig overfor foreldrene dine. Det kan nok hende at de i utgangspunktet kanskje vil være litt skeptiske, men du får la de bli kjent med han, og hvis han er den supre fyren du sier han er (og jeg har ingen forutsetninger for å tro noe annet, alstå!), vil de forstå det etter hvert som de lærer han å kjenne. Kanskje denne 20 åringen er så omtenksom at han vil vente med sex til du er "gammel nok"? (Det hadde vært det beste:-) Sånne gutter liker mødre vettu:-)) Men hvis ikke, og du, dette er viktig! Selv om det kanskje er flaut å snakke med oss voksne om det, så må du/dere sørge for p - piller. Helsesøster på skolen din kan nok hjelpe deg der. Eller i hvert fall gi deg råd. Men i og med at du er under 16 må du nok få resept fra lege. Helsesøster kan ikke skrive ut resept til deg når du er under 16 år. (I hvertfall var det slik når datteren min fikk p - piller, da var pappan med henne til helsesøster, om ordnet kontakt med lege) Håper jo for din skyld at du kan snakke med foreldrene dine om dette, og alt annet for den del. Takk for omtanken. Nå er det slik at vi er sammen. Ble sammen Lørdag 29.September. Men før vi var sammen hadde vi et fortrolig forhold. Han tok selv opp det at dersom vi ble sammen, kunne det godt være et sexsuelt forhold. Han var like klar med meg at jeg selv måtte ta initativ og ha lyst. Han fortalte også det at var viktig med p piller og at jeg helst burde begynne nå. Jeg var enig i alt. Han bestilte opp p piller gjennom lillepille som en midlertidig løsning. Nå skal jeg til legen og få en norsk resept. Men jeg ville ha sex. Så på daten ville jeg overraske han og spurte om jeg kunne overnatte hos han det gjorde jeg og jeg hadde sex for første gang. Det var faktisk vellykket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285921-hvordan-ville-dere-ha-reagert/#findComment-2309010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente_15sommere_I_Oslo Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Det taler til den unge manns fordel at han ikke vil du skal gå bak ryggen på dine foreldre. Det vil også tale til hans fordel om han holder seg på matta i forhold til intim sengehygge minimum lenge nok til at det er lovlig. Ta det med ro på de området. Det kommer alltid nye muligheter til å gjøre noe du ikke har fått gjort, men aldri muligheter til å gjøre noe ugjort. Særlig med tanke på aldersforskjellen er det viktig å ta seg god tid. Mange forhold ryker fordi man er for kjappe til køys og ikke har bygd inn en trygghet og fortrolighet i den øvrige delen av forholdet først. Hva jeg ville tenkt som mor, kommer først og fremst an på en datters evne til motforestillinger. Gikk hun blindt på uten å ane et eneste skjær i sjøen, hadde jeg revet meg i håret av fortvilelse. Kunne vi derimot ha en mer balansert dialog om fordeler og fallgruver, ville jeg vært mer beroliget. Hadde det gått ut over skoleresultat og utdanning, hadde jeg jaget den unge mannen med skjærebrenner samme hvor flott han ellers var. Så ville min reaksjon selvsagt kommet an på om jeg følte at den kjekke unge mann behandlet min datter med omsorg og respekt. mvh Takk for omtanken. Nå er det slik at vi er sammen. Ble sammen Lørdag 29.September. Men før vi var sammen hadde vi et fortrolig forhold. Han tok selv opp det at dersom vi ble sammen, kunne det godt være et sexsuelt forhold. Han var like klar med meg at jeg selv måtte ta initativ og ha lyst. Han fortalte også det at var viktig med p piller og at jeg helst burde begynne nå. Jeg var enig i alt. Han bestilte opp p piller gjennom lillepille som en midlertidig løsning. Nå skal jeg til legen og få en norsk resept. Men jeg ville ha sex. Så på daten ville jeg overraske han og spurte om jeg kunne overnatte hos han det gjorde jeg og jeg hadde sex for første gang. Det var faktisk vellykket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285921-hvordan-ville-dere-ha-reagert/#findComment-2309078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady42 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hei du.. jeg har også vært 15 år en gang,var sammen med en på 20 år.vi var sammen i 5 år. og det fungerte veldig fint.. det ble slutt pga at han drakk mye da ,men det er en annen sak... ang alderen så fungerte det bra..så ikke vær redd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285921-hvordan-ville-dere-ha-reagert/#findComment-2316733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente_15sommere_i_oslo Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hei du.. jeg har også vært 15 år en gang,var sammen med en på 20 år.vi var sammen i 5 år. og det fungerte veldig fint.. det ble slutt pga at han drakk mye da ,men det er en annen sak... ang alderen så fungerte det bra..så ikke vær redd. Takk for oppmuntringen. Det har begynt bra har vært sammen i 3 uker nå. Men lurer på en ting hvordan taklet dine foreldre det da du var 15 og han var 20 År. Foresten han fyller 21år i Desember 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285921-hvordan-ville-dere-ha-reagert/#findComment-2316762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady42 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Takk for oppmuntringen. Det har begynt bra har vært sammen i 3 uker nå. Men lurer på en ting hvordan taklet dine foreldre det da du var 15 og han var 20 År. Foresten han fyller 21år i Desember hei igjen du. Nei de sa ikke så mye da.men jeg var hos han hver helg på den tiden. men de nektet meg ikke heller. han bodde hjemme hos sine foreldre han da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285921-hvordan-ville-dere-ha-reagert/#findComment-2317211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sammfunnskritiker Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Du skriver veldig voksent, og er dette representativt for deg, hadde dette vært helt greit for meg som mor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285921-hvordan-ville-dere-ha-reagert/#findComment-2341967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.