Gå til innhold

Barn som farger håret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke observert en eneste 8-åring som har farget hele håret. Knapt nok fått en 'varig' stripe.

Med tanke på alle kjemikaliene synes jeg ikke barn bør farge håret.

mvh

Enig! Jeg synes heller vi skal fortelle barna våre at de er bra nok som de er, hårfargen deres også! 13-åringen min får IKKE farge håret!

mvh

Enig! Jeg synes heller vi skal fortelle barna våre at de er bra nok som de er, hårfargen deres også! 13-åringen min får IKKE farge håret!

mvh

Hadde jeg vært 13 år og ønsket å farge håret tror jeg ikke moren min hadde stort hun skulle ha sagt ;)

Hadde selvsagt betalt det selv (snarerer gjort det selv).

Annonse

Det har jeg ikke hørt om.

Men jeg vet at min niese fikk en liten blond(ere) stripe i håret samtidig med at hennes mor farget sitt hår...;-)

Jeg husker forresten fra da jeg var barn at min jevnaldrende kusine fikk permanent i 5-6-årsalderen!! Jeg brukte dette flittig som argument overfor min mor om å få krøller jeg også, men jeg var langt oppe i tenårene før jeg fikk det! ;-)

Hadde jeg vært 13 år og ønsket å farge håret tror jeg ikke moren min hadde stort hun skulle ha sagt ;)

Hadde selvsagt betalt det selv (snarerer gjort det selv).

Jeg husker at en venninne og jeg kjøpte rød glansvask i 13-14-årsalderen, og vi fikk det nesten ikke ut av håret igjen, til tross for at det sto på pakka at det skulle vaskes ut etter 2-3 vask...;-)

Mødrene våre var ikke informert på forhånd - vi gikk bare hen og kjøpte ingrediensene og satte i gang på badet hjemme etter skoletid en dag...;-)

Jeg husker at en venninne og jeg kjøpte rød glansvask i 13-14-årsalderen, og vi fikk det nesten ikke ut av håret igjen, til tross for at det sto på pakka at det skulle vaskes ut etter 2-3 vask...;-)

Mødrene våre var ikke informert på forhånd - vi gikk bare hen og kjøpte ingrediensene og satte i gang på badet hjemme etter skoletid en dag...;-)

Noe sånt kunne jeg også gjort :-). Husker ikke hvor gammel jeg var da jeg og en venninne tok noen striper i håret hjemme, antakelig ca. 14.

Noe sånt kunne jeg også gjort :-). Husker ikke hvor gammel jeg var da jeg og en venninne tok noen striper i håret hjemme, antakelig ca. 14.

Det er ihvertfall ingenting mot hva min mor og hennes venninner gjorde som tenåringer - de lagde hull i ørene på hverandre med nål, etter å ha 'bedøvd' øreflippen med en klesklype...;-)

mvh

En 13-åring får ikke farge håret?? Jeg har farget håret sden jg var 12, og tror ikke akkurat jeg har tatt skade av det. Var ganske så mange på skolen jeg gikk som begynte med farging ved 12-13 års alder. Helt vanlig.

Men 8 år synes jeg også er for tidlig.

Annonse

Det er ihvertfall ingenting mot hva min mor og hennes venninner gjorde som tenåringer - de lagde hull i ørene på hverandre med nål, etter å ha 'bedøvd' øreflippen med en klesklype...;-)

Det er ikke noe nytt nei - det gjorde søstra mi på ungdomsskolen også. :o)

En 13-åring får ikke farge håret?? Jeg har farget håret sden jg var 12, og tror ikke akkurat jeg har tatt skade av det. Var ganske så mange på skolen jeg gikk som begynte med farging ved 12-13 års alder. Helt vanlig.

Men 8 år synes jeg også er for tidlig.

Jeg tenker mer på det prinsipielle i situasjonen: jeg vil at barna mine skal synes de er bra nok som de er! Jeg FORETREKKER at de ikke farger håret, får tatovering, piercing, jeg vil at de skal synes de er fine som de er! Dersom det hadde vært veldig viktig for jenten min å farge håret, hadde vi satt oss ned og snakket om det, godt mulig at jeg hadde konkludert med at hvis det var SÅ viktig for henne hadde hun fått lov. Men, dersom jeg hadde vunnet frem med mine argumenter om at hun er vakker som hun er, hadde hun ikke lenger ønsket å farge håret. See?

mvh

Det gjorde jeg på meg selv - i 15-årsalderen.. *grøss*

Jeg tenker mer på det prinsipielle i situasjonen: jeg vil at barna mine skal synes de er bra nok som de er! Jeg FORETREKKER at de ikke farger håret, får tatovering, piercing, jeg vil at de skal synes de er fine som de er! Dersom det hadde vært veldig viktig for jenten min å farge håret, hadde vi satt oss ned og snakket om det, godt mulig at jeg hadde konkludert med at hvis det var SÅ viktig for henne hadde hun fått lov. Men, dersom jeg hadde vunnet frem med mine argumenter om at hun er vakker som hun er, hadde hun ikke lenger ønsket å farge håret. See?

mvh

Men å farge håret har vel ikke noe med at man ikke er bra og vakker nok som man er ... Forandring fryder - også for en 13-åring :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...