Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes det er en selvfølge å slå av telefonen eller evt. slå av lyden i alle former for møter. Har enkelte ganger ventet på en viktig telefon og derfor latt lyden stå på, men har da infomert de øvrige i møtet om grunnen til dette.

Det er en utting at det ringer hele tiden, men jeg har selv med meg og har mobiltelefonen på lydløst når jeg er på foreldremøte. Det er ofte ungene må være hjemme alene og jeg syns de bør ha mulighet til å få tak i meg.

Gjest Shira :o)

Jeg har også merket meg dette fenomenet.

Ei sa til meg at hun måtte ha lyden på, jeg foreslo vibrering, så kunne hun ha den i hånden og ville da kunne gå ut om den ringte. Ah, det hadde hun ikke tenkt på, men jeg tror hun gjorde bare siden jeg sa det ;o)

Første skoledagen ble de nye skolebarna uroet av at mobiltelefoner ringte. Min hadde også ringt, men var på lydløs.

Annonse

Ja helt respektløst og like respektløst og irriterende som ialle andre sammenhenger hvor mobilen bør slås av!

Det værste er at noen er så "important" at de bare ikke kan slå den av og når du hører samtalene de mottar så handler det om utrolig lite "importent".

Synes det er snakk om dårlig folkeskikk!

Annonse

En ting er hvis den ringer, en verre ting er hvis eieren begynner å prate i møtelokalet, og ikke forstår at han/hun må gå ut hvis samtalen er så ekstremt viktig!

Er selvsagt enig i at mobiolen må stå på lydløst under møter, men det går jo an å glemme - og det er dritflaut!

En ting er hvis den ringer, en verre ting er hvis eieren begynner å prate i møtelokalet, og ikke forstår at han/hun må gå ut hvis samtalen er så ekstremt viktig!

Er selvsagt enig i at mobiolen må stå på lydløst under møter, men det går jo an å glemme - og det er dritflaut!

Det hadde jeg gjort i går. Jeg pleier alltid å huske å slå av lyden, men i går hadde jeg altså glemt det. Og naturligvis ringte den... Det var veldig flaut, men jeg gjorde det jo slett ikke for å demonstrere hvor "important" jeg er!

Jeg kan ha behov for å ha telefonen på minimum vibrering om ungene er alene hjemme. Men jeg ser jo hvem som ringer og svarer bare om det er ungene.

Noe annet jeg synes er merkelig er at både på foreldermøter og tilstelninger i skolen, idrettslaget, speideren eller eller hvem det nå er sin regi kan mange foreldre være langt treigere til å holde kjeft enn ungene når noen skal si noe som alle skal høre. Jeg har opplevd at ledere har måttet sende kakleforeningen av foreldre på dør fordi det ikke gikk an å drive korøvelse eller trening i alt skvalderet.

Virker som noen mener at det er OK å forstyrre bare man er voksen. Eller at voksne lyder ikke er forstyrrende. Ikke rart om lærerne strever med å få ro i klassen om foreldrene har slike holdninger.

mvh

Det var faktisk ikke et problem på foreldremøte hos oss forrige uke, bare en telefon som ringte, og den ble kvalt av en høyrød pappa... He-he.

Når jeg har forsamlinger foran meg pleier jeg alltid å starte med det jeg kaller "Min favorittøvelse nr. 2", nemlig å ta opp mobilen og slå den over på lydløs. Jeg oppfordrer også folk til å la telefonen ligge på bordet foran seg dersom de ikke har på vibrering. Riktignok stjeler dette 3-4 minutter i starten på hvert møte, men det sparer oss for avbrytelser underveis.

Synes forøvrig at det er merkelig at folk ikke skjønner dette av seg sjøl.

Det var faktisk ikke et problem på foreldremøte hos oss forrige uke, bare en telefon som ringte, og den ble kvalt av en høyrød pappa... He-he.

Når jeg har forsamlinger foran meg pleier jeg alltid å starte med det jeg kaller "Min favorittøvelse nr. 2", nemlig å ta opp mobilen og slå den over på lydløs. Jeg oppfordrer også folk til å la telefonen ligge på bordet foran seg dersom de ikke har på vibrering. Riktignok stjeler dette 3-4 minutter i starten på hvert møte, men det sparer oss for avbrytelser underveis.

Synes forøvrig at det er merkelig at folk ikke skjønner dette av seg sjøl.

Hva er favorittøvelse nr 1?

*klør meg i hodet*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...