Gå til innhold

melken

Gjest melkespannet

Anbefalte innlegg

Gjest melkespannet

er i uke 36 nå og det kommer litt mekl, noe det har gjort siden uke 25 omtrent. men så at den var ltt oransje lignende i dag. kan jeg være betent inni melkegangene eller noe? kommer også en del vann eller blank væske.. eller er dette helt vanlig? er de første dråpene som kommer ut etter fødselen helt rein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Råmelken som kommer mot slutten av svangerskapet og de første dagene etter fødselen kan være skikkelig gul.

Jeg pumpet og gav melk i sonde de første dagene, og da var det flere som lurte på om jeg gav appelsinjucie til jenta ;-)

Det er helt normalt - og faktisk bra. Det viser at det er høyt fettinnhold i melka, og det trenger ungen i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ama.de.casa

Det høres ut som råmelk. Den er klar og gulaktig, ser ikke ut som den melken som kommer senre. Helt normalt :o)

Den første melken barnet suger, er fullproppet av stoffer den nyfødte trenger. Den er en ren ja, ren for barnet, den inneholder kun det barnet trenger de første timen og de neste dagene. Lykke til med fødselen ogammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
Gjest mammamiaaa

På slutten av svangerskapet mitt merket jeg enkelte morgener at det var et stivt belegg på brystknoppene, størknet melk tydeligvis. Opplevde sjelden at det kom melk ut, men av og til noe blank væske.

Etter fødselen var det første dagene en litt tykk gulaktig væske som kom ut, dette er råmelken og den er verdifull.

Har hørt enkelte si at du ikke må klemme på brystvortene nå så melken blir oppbrukt, men melk blir produsert hele tia, så det er ikke noe fare. Når morkaka går ut vil oxycontin sette i gang melkeproduksjon for fullt, og da er den første melka råmelk.

Etterhvert kommer litt tynnere blåaktig melk.

Hos meg pleier det ennå å komme to melketyper, jeg presser på brystvortene og ser både blank væske og hvit væske, jeg antar den hvite væsken er den fete melken....

I starten når babyen dier er det først tørsteslukkermelk, den er gjerne blank og fettfattig, så på slutten kommer den fettrike og mettende melken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...