Gå til innhold

Konsekvenser på skolen - synspunkter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Belønningssystemet høres greit ut. Men gapestokkpedagogikken har jeg ikke sans for.

Jeg synes denne type belønning skal rettes mot det mer kolektive og at det ikke skal stå og falle på en enkeltelevs enkelthandling.

mvh

Det er gapestokk-delen jeg reagerer på også.

De bruker samme systemet på skolen hvor min nevø går; dvs. i fjor på 4. trinnet så belønnet de kollektiv klasseatferd, men i år får i stedet den enkelte elev "bra kort" i ulike sammenheng, og når klassen samlet har nådd opp i et visst antall bra-kort, så premieres klassen.

Jeg kan ikke huske at han fortalte at de som gjorde noe galt ble skrevet opp, tror det ble gjennomført ved at læreren evaluerte hver enkelt time ved slutten av timen, og dersom klassen hadde vært flink så fikk de poeng som så ble samlet opp inntil de hadde nok til å få premie.

Nevøen min og kameraten hans snakker positivt om opplegget med bra-kort, og venter nå spent på om rektor kan godta at premieringen ved en viss sum kan være at de får ta med seg kjæledyr på skolen en bestemt dag.... (Ser for meg at det evt. vil bli noe kaotisk når hundene, kattene, marsvinene, papegøyen og rottene skal møtes i klasserommet...*s*)

''Jeg kan ikke huske at han fortalte at de som gjorde noe galt ble skrevet opp, tror det ble gjennomført ved at læreren evaluerte hver enkelt time ved slutten av timen, og dersom klassen hadde vært flink så fikk de poeng som så ble samlet opp inntil de hadde nok til å få premie. ''

Det synes jeg høres som et bra system.

Jeg skulle forresten likt å være flue på veggen når alle tar med seg kosedyrene sine.....

I klassen til sønnen min har de samme opplegget, dog uten at navn svartelistes på tavla. Jeg har inntrykk av at det funker ganske bra.

Bra å høre at det funker uten navnskrivingen. Det er den jeg ikke liker, resten er greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...