Gå til innhold

Hva har dere i barnas matpakker

Anbefalte innlegg

Brødskiver med f.eks. gulost, honning, servelat, leverpostei eller annet.

Knekkebrød eller fullkornsskorper med ost eller noe.

Et par fiskekaker, noen kjøttboller eller lignende om vi har.

Frukt.

Hun har også hatt med kaldt pizzastykke, men som oftest er det brødskiver.

Fortsetter under...

Storebror hadde i dag ei skive med leverpostei, ei skive med magerost og ei skive med lettservelat. Han får frukt og melk på skolen.

I barnehagen til Lillesøster spiser de bare fruktmåltid på ettermiddagen (deler opp og serverer all frukten barna har med seg på et fat), og hun hadde med seg en boks steinfrie druer, en mango og to pærer i går - nok til resten av uka.

Å ja! Visste ikke at forhåndsvisningen tuller med innlegget :-) Jeg pleier alltid å se på forhåndsvisningen, for det har lett for å bli ganske mange småleifer he he. Og da er det mer oversiktlig å se innlegget på forhåndsvisningen. Er vel en bug hos DOL det da. Takk for tipset :-)

Ups, jeg har visst informert feil.. Unnskyld ;-) (Se innlegget til Lillemus) Jeg mener å ha opplevd at forhåndsvisningen klusser til innlegget, men da har det i stedet noe med linjeskift å gjøre.. jaja..

Neida, forhåndsvisningen har ingenting med saken å gjøre, men dol takler ikke enkle linjeskift så om du skal ha listet opp noe slik:

- en

- to

- tre

så må du legge inn en blank linje mellom, ellers havner alt på samme linje slik:

- en

- to

- tre

nettopp.

Har jo egentlig skjønt det en gang før... men så hadde jeg glemt det :-) Det er visst lenge siden jeg lagde liste her he he

Vi her ei i bhg. og ei i 1. klasse. Begge har melk- og fruktordning i bhg/skole.

Slik ser matpakkene våre ut:

* 2-3 brødskiver med varierende pålegg, som hvitost, brunost, skinke, spekepølse, kaviar, egg, røkt laks, syltetøy og en nugatti en gang i blant (bit gjerne hodet av meg *ler*)

* Frukt eller grønnsaker i biter. Begge får litt ekstra selv om de også får frukt i bhg./skole. Her er det enten eple, pære, nektarin, druer, gulrot, cherrytomater, e.l.

--- 0 ---

Ellers hender det jo at det havner andre ting i matpakken, som f.eks.

* Yoghurt (gjerne med musli)

* Ei kald pannekake

* Matmuffins

* Kornblanding i en boks

* En boks med nudler (som de heller varmt vann over)

* Pastasalat med kyllingbiter

Annonse

Knærten går i bhg.ennå og får lunsj og frukt der, men i frokostmatpakka har han som regel med seg to grove brødskiver eller en brødskive og et grovt knekkebrød med hvitost, brunost, prim, kokt skinke eller gomme, noen agurkbiter og av og til noen druer eller litt gulrot. Da har han nok til både frokost og mellommåltidet kl.14.30. Hvis vi har hatt pannekaker, fiskekaker e.l.til middag dagen før, får han med det. Er det mandag og det er igjen en vaffel eller rislapp fra helga, får han med det og. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...