Gå til innhold

hvor lenge blødde dere etter fødsel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns du burde ta en tur til legen. Det er jo uansett vanlig å gå til lege etter 6 uker og få en sjekk. Du skal ikke fortsatt blø friskt blod etter 7 uker, og det skal ikke lukte vondt.

Jeg tror jeg blødde ordentlig bare første uka, deretter var det brunlig utflod som var avtagende utover de neste tre ukene. Så var det slutt.

Det er normalt å blø så lenge som opptil 12 uker, selv blødde jeg i 9 uker etter første fødsel og 3 uker etterpå fikk jeg mensen tilbake...

Men det er ikke normalt at det skal lukte annet enn vanlig mensenlukt! Så kom deg til legen!

Det er normalt å blø så lenge som opptil 12 uker, selv blødde jeg i 9 uker etter første fødsel og 3 uker etterpå fikk jeg mensen tilbake...

Men det er ikke normalt at det skal lukte annet enn vanlig mensenlukt! Så kom deg til legen!

Det var tidlig! Gikk nesten et år før jeg jeg fikk mensen igjen.

Men har hørt om noen som har blitt gravide knappe to måneder etter fødsel, så du er vel ikke alene om å komme i syklus så raskt.

Annonse

Men har hørt om noen som har blitt gravide knappe to måneder etter fødsel, så du er vel ikke alene om å komme i syklus så raskt.

Jeg ammet ikke så det skyldtes nok det. Snuppa fikk pupp til hun var 10 mnd og jeg fikk ikke mensen igjen før hun var 9,5 mnd tror jeg.

Med minsten fikk jeg igjen mensen ettet knappe sju uker. Fullammet i over ti mnd... Men hun sov natta rundt fra hun var fire uker, så det var tydeligvis nok til at eggløsningen kom igang,

Med førstemann tok det sju mnd, så jeg var temmelig skuffet.

Med meg tok det litt over ett år med Storebror og halvannet med Lillesøster. Ammet hhv 11 og 17 mnd.

Jeg blødde i 12 uker. Med vond lukt ville jeg først forsøkt underlivsbad med medisinsk grønnsåpe og dersom det ikke hjalp i løpet av et par tre dager ville jeg oppsøkt lege/barsel.

Fikk tilbake mensen etter ca 1 år.

Tror ikke et underlivsbad vil hjelpe hvis det lukter vondt av renselsen. Ved lokale infeksjoner er det fint med grønnsåpe, men tipper lukta kommer høyere oppe fra enn der grønnsåpevannet rekker. Dessuten, grønnsåpe o.a. hever bare pH'en ytterligere der nede, noe som ikke er heldig med tanke på f.eks sopp.

Annonse

Tror ikke et underlivsbad vil hjelpe hvis det lukter vondt av renselsen. Ved lokale infeksjoner er det fint med grønnsåpe, men tipper lukta kommer høyere oppe fra enn der grønnsåpevannet rekker. Dessuten, grønnsåpe o.a. hever bare pH'en ytterligere der nede, noe som ikke er heldig med tanke på f.eks sopp.

Rådet ble gitt på barsel og det fungerte utmerket for meg.

Grunnen til at jeg slet med vond lukt viste seg å være bakterieoppblomstring i åpningen - ikke inne i livmoren.

Rådet ble gitt på barsel og det fungerte utmerket for meg.

Grunnen til at jeg slet med vond lukt viste seg å være bakterieoppblomstring i åpningen - ikke inne i livmoren.

Hvis problemet ligger i åpningen vil nok grønnsåpe funke ja. Jeg ville nok likevel oppsøkt lege først, når det var gått så lang tid. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...