Gå til innhold

forhold eller barn først fortsettelse

Gjest nytt spørsmål til deg det måtte angå.

Anbefalte innlegg

Det er en ting jeg lurer på til dere som har svart at forholdet kommer først. Det gjelder jo i alle situasjoner.

Hva hvis du er oppe i et fly og har en fallskjerm å gi bort. Gir du den til barnet eller din partner?

For hvis forholdet kommer først så burde dere jo svare partneren.

Eller hva?

Fortsetter under...

Jeg gir fallskjermen til partneren fordi han sikkert er bedre i stand til å bruke den enn et barn. Så knyter jeg ungen fast på partneren.

For øvrig har jeg aldri vært i et fly med fallskjerm tilgjengelig.

;-)

mvh

Dette var en tenkt situasjon. Det kunne jo ha vært sagt anderledes. Men som i tidligere tråder er det ikke lov å si ja takk til begge deler.

Annonse

Dette var en tenkt situasjon. Det kunne jo ha vært sagt anderledes. Men som i tidligere tråder er det ikke lov å si ja takk til begge deler.

Det er det som gjør slike spørsmål så utrolig dustete.

Det finnes ikke fornuftige ja/nei svar på slikt.

mvh

Det er det som gjør slike spørsmål så utrolig dustete.

Det finnes ikke fornuftige ja/nei svar på slikt.

mvh

Synes ikke det er vanskelig å svare på i det hele tatt. Hvis du kommer i en situasjon uansett art , men som kan ende i død- ville du velge mann eller barn?

Hos meg så er svaret innlysende. Barnet ville jeg ha reddet for enhver pris.

Hva ville du ha gjort?

Jeg tenkte som PieLill og forøvrig er vel det der er ekstremt hypotetisk situasjon - for det første er det ikke fallskjermer til passasjerer i fly, men redningsvester og det er vester til alle. ;o)

Du skjønner poenget mitt. Hva ville du gjort? Reddet din kjæreste eller barnet ditt?

Hvis noen setter forholdet høyest så må de svare kjæreste/samboer. Men tør de det når de så kjekt svarte i tråden lenger nede på at forholdet er viktigst?

Du skjønner poenget mitt. Hva ville du gjort? Reddet din kjæreste eller barnet ditt?

Hvis noen setter forholdet høyest så må de svare kjæreste/samboer. Men tør de det når de så kjekt svarte i tråden lenger nede på at forholdet er viktigst?

Jeg svarte barna lengre ned og svarer selvfølgelig det nå også.

Synes ikke det er vanskelig å svare på i det hele tatt. Hvis du kommer i en situasjon uansett art , men som kan ende i død- ville du velge mann eller barn?

Hos meg så er svaret innlysende. Barnet ville jeg ha reddet for enhver pris.

Hva ville du ha gjort?

Jeg synes forsatt spørsmålet er tåpelig fordi ingen egentlig vet hva de ville gjort om de sto i en så ekstrem situasjon. Og eksempelet med fallskjermen blir helt utopisk med mindre man driver med fallskjermhopping.

Det som er langt mer interessant for å bedømme hvor vi har våre verdier, er alle de små og store valgene vi gjør hver dag. Og da er det slett ikke alltid hverken barn eller kjæreste kommer først.

mvh

Annonse

Tror ikke du kan sammenligne et forhold med en livstruende situasjon der man må velge livet til den ene eller den andre. Jeg håper at de aller fleste foreldre instinktivt vil velge å beskytte ungene sine, men det er umulig å si hvordan man reagerer i livsfare, da tenker man ikke rasjonellt i det hele tatt...

Jeg gir fallskjermen til partneren fordi han sikkert er bedre i stand til å bruke den enn et barn. Så knyter jeg ungen fast på partneren.

For øvrig har jeg aldri vært i et fly med fallskjerm tilgjengelig.

;-)

mvh

''Jeg gir fallskjermen til partneren fordi han sikkert er bedre i stand til å bruke den enn et barn. Så knyter jeg ungen fast på partneren.''

Ja, sånn ville jeg gjort det, jeg også! ;-)

Eller vent, jeg ville selvsagt satt meg foran og landet flyet. I beste "hjelp, vi flyr" - stil.. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...