Gå til innhold

Hvordan få igang melkeproduksjon etter 5 måneder?


Gjest maxi

Anbefalte innlegg

Kan noen svare meg på følgende: Hvordan få igang melkeproduksjonen etter 5 måneder? Jeg er klar for masse slit, bare noen har tips til meg.

I utgangspunktet hadde jeg masse melk, men av mange grunner ble den ikke brukt... noe som er det tristeste som noen gang har hendt meg.

Har lest om adoptivmødre som har greid å produsere melk til sine barn, så det skal kune gå an! Trenger svar raskt!!!

Vennlig hilsen maxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal finnes medikamenter med (økt?) melkeproduksjon som bivirkning.

Snakk med legen din,

kanskje det kan virke for deg .. :)

Søk også på forum etter vanlige råd for økning av melkeproduksjonen,tror det er mye av det samme !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære maxi. Her er et foreløpig svar. I litteraturen står det beskrevet at mødre kan få opp eller sette igang melkeproduksjonen ved stimmulering av brystene ved at barnet suger(dersom barnet er sugevillig) eller ved pumping. Hvis du har et sugevillig barn som vil ligge ved ditt bryst kan du jo prøve å gi henne morsmelktillegg med sonde på brystet. Da får hun mat samtidig som hun stimulerer ditt bryst og dessuten kos og nærhet . Hvis du vil pumpe deg er det smart å leie en elektrisk pumpe med dobbelt pumpesett slik at du kan stimulere begge bryst samtidig. Det er ikke sikkert du klarer å opparbeiede høy produksjon og du må regne med at det tar mye tid og krefter. Vurder nøye om det er vært det, du har jo et lite barn som krever sitt. Hva om hun avviser brystet? Å ha støtte og forståelse for oppgaven fra mennesker rundt deg er nok vel så viktig. Sett en tidsfrist for hvor lenge du vil prøve. Er det noen her i ammeforum som har erfaring å dele med maxi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...