Gå til innhold

bytte av etternavn

Anbefalte innlegg

Gjest etternavn
Skrevet

Jeg vurderer å ta min manns etternavn når vi skal gifte oss. da sender jeg jo inn dette skjemaet, men må jeg selv gå for eksempel i bankel å ordne papirene? og alle stedene jeg får regninger fra?? eller skjer dette automatisk??

Gjest svar til deg.
Skrevet

Du må selv ta kontakt med bank, lånekasse, forsikringsselskap, veivesenet(førerkort) med mer. Teleselskapene vil ha innsendt en kopi av navneskifte fra likningskontoret. Det tar et par uker å få nytt navn.

Skrevet

Bankene får opplysninger fra forkeregisteret, så antakeligvis får de meldig om navneskiftet ditt, men du må nok selv sørge for å få bestilt nytt bankkort, pass, førerkort osv. Jobb, skole, avisabonnement, strøm osv. må du dessuten også gi beskjed.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg sendte selv inn melding til alle mine kontakter når jeg skiftet etternavn. Lagde et standard brev og sendte rundt. Det er litt jobb, men det er verdt det!

Skrevet

Du må selv ordne det med "alle" steder. Dette gjelder bank, pass, forretningsforbindelser, steder du er abonnent osv. Posten kan også få beskjed.

Skrevet

Som de andre skriver her, så må du ordne alt selv. Det er litt av et styr, men du gjør det jo (forhåpentligvis) bare 1 gang i livet! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...