Gå til innhold

"Forbudsmat" for ammende???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lurer på det selv, men jeg tror at det er nok bare å prøve seg frem og finne ut hva babyen eventuelt reagerer på. Ville tro at man burde forsøke å holde seg unna tung fordøyelig mat, eller generelt det som kan danne gasser i tarmsystem. Hvitløk, bønner , alkohol selvsagt, det som er tungt for oss, er jo enda verre for nyfødte med umoden mage osv..

Mener å ha lest et sted at man burde være forsiktig med frukt som jordobær og sitrus , og blande juice med vann , men husker ikke hvorfor.

Lurer på det selv, men jeg tror at det er nok bare å prøve seg frem og finne ut hva babyen eventuelt reagerer på. Ville tro at man burde forsøke å holde seg unna tung fordøyelig mat, eller generelt det som kan danne gasser i tarmsystem. Hvitløk, bønner , alkohol selvsagt, det som er tungt for oss, er jo enda verre for nyfødte med umoden mage osv..

Mener å ha lest et sted at man burde være forsiktig med frukt som jordobær og sitrus , og blande juice med vann , men husker ikke hvorfor.

Det er fordi de kan få vondt i magen av det. Legg merke til "kan". Men de dør ikke av det, og blir heller ikke allergiske. :-)

Det er fordi de kan få vondt i magen av det. Legg merke til "kan". Men de dør ikke av det, og blir heller ikke allergiske. :-)

Ja ja, de dør ikke akkurat av magesmerter, men om jeg kan unngå at barnet mitt får vondt i mage, så gjør jeg alt for å gjøre det. Som alle mødre, tror jeg..

men generelt mors kosthold under amming handler jo ikke bare om allergier og slikt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...