Gå til innhold

Pupp hele tiden?


Gjest 1ukegammel

Anbefalte innlegg

Gjest 1ukegammel

Trenger råd...

Fikk en liten gutt for 1 uke siden - og han vil ligge med brystet i munnen hele tiden... Det er ganske slitsomt! I natt lå han i 8 timer i et strekk. Han sov innimellom, og hver gang jeg lurte brystet ut av munnen hans - våknet han og hylskrek!

Han ble stille igjen når han fikk brystet i munnen - men jeg kan jo ikke ligge sånn døgnet rundt. Har fått anbefalt å ikke bruke smokk før han er ihvertfall 14 dager gammel, for da kan de få problemer med å ta brystet etterpå - HVA SKAL JEG GJØRE??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han er flink til å suge, slik at du vet når han er mett og puppen er tømt, hadde jeg prøvd med smokk siden sugebehovet tydeligvis er så stort. Det finnes flere typer, prøv deg fram. Han skal ikke bruke deg som smokk, du blir bare sår av det, noe som heller ikke er gunstig for ammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære 1ukegammel. Forsikre deg at barnet suger effektivt og svelger og at brystene dine blir myke etterpå. Pass på at barnet har lite klær på når det spiser, da ungår du at det blir slappt og døsig og ligger å suger ineffektivt. Mange synes det er bedre å sette seg opp for å få oversikt og barnet godt på brystet. Få hjelp til å holde og trøste barnet hvis du har noen å dele oppgavene med.Det er vanlig at nyfødte spiser ofte 12-15 ganger i døgnet de første ukene, måndene. Sørg få å sove når barnet sover, selv om det er midt på dagen!Det er anbefalt å vente med smokk til barnet har etablert et godt sugemønster og har gjenninntatt fødselsvekt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...