Gå til innhold

Hvor mye penger på mat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ca 2000-2500 her. Vi er to voksne og tre barn på 11, 8 og 5 år.

I den summen er det innbakt andre husholdingsting også da, ikke bare mat.

Da bruker jeg ikke så altfor mye likevel da. Syntes bare det hørtes så mye ut.

Andre husholdningsartikler, tenker du da på såpe, vaskepulver etc?

Annonse

Vi handler en dag i uka, med supplering av fersk fisk 1 gang. De siste månedene har vi ligget på mellom 8 og 900,- på fast handledag, så jeg tror nesten at vi er på ca 1000,- i uka. Vi er 2 voksne og 2 barn (5 og 6).

Vi er på vei inn i en periode med dårligere økonomi, og har nok blitt mye mer bevisst på hva vi handler. Før kunne vi gjerne svi av både 1500 og 2000 i uka.

I hvertfall 8000,- pr mnd, til mat/husholdning, to voksne, to barn 8 og 11 år. Dekker alt fra vaskepulver til lørdagsgodteri og mat mat mat, syns det går i fårepølse, kilovis med epler, kjøtt fisk grønnsaker melk melk mel gjær sukker kaffe kaffe te dopapair tørkerull kattemat egg bacon nudler knekkebrød havrefras kvitost brunost fetaost salat blomkål broccoli agurk på agurk smør skinkepålegg leverpostei appelsiner kjøttdeig feridgpizza rømme - i et bankende kjør, jeg ER så lei av å handle...

I hvertfall 8000,- pr mnd, til mat/husholdning, to voksne, to barn 8 og 11 år. Dekker alt fra vaskepulver til lørdagsgodteri og mat mat mat, syns det går i fårepølse, kilovis med epler, kjøtt fisk grønnsaker melk melk mel gjær sukker kaffe kaffe te dopapair tørkerull kattemat egg bacon nudler knekkebrød havrefras kvitost brunost fetaost salat blomkål broccoli agurk på agurk smør skinkepålegg leverpostei appelsiner kjøttdeig feridgpizza rømme - i et bankende kjør, jeg ER så lei av å handle...

Du har i hvert fall styr på det du handler. :-)

Alt som blir handlet i daglivarebutikken koster oss (2 voksne 1 barn) 7-8 tusen pr måned. da er sambo borte i jobb 1/4 av året.

Vi handler det vi har lyst på og er lite interresert i billig merker.

Mat blir med andre ord høyt prioritert her i gården ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...