Gå til innhold

Hvor kjøper dere klær til barna fra str. 134?

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma til to jenter

Jentene mine har nå begynt å bruke str. 134 i klær. Nå når de har kommet opp i denne størrelsen synes jeg at det er så vanskelig å finne fine klær. Har tidligere handlet mye på H&M og Lindex, men finner ingen ting der lengre. Har nå begynt å handle på litt dyrere butikker, men synes det egentlig at det kan bli litt unødvendig dyre klær. Hvor handler dere?

Fortsetter under...

Bennetton, og WOW ( barneavd. til Bik Bok ). Jeg handler mye på salg, spesiellt t-shirt, bukser, jogge gensere osv. Jeg pleier å handle for 2000,- når det er salg på disse butikkene. Jeg har også to jenter 7 og 8 år. Du får veldig mye basic klær som kan brukes hele året på disse to butikkene. Bennetton er blitt mye rimeligere enn det var for noen år siden. Enig med deg i at det er vanskelig å finne fine klær i str. 134 og oppover. Kvaliteten ser heller ikke særlig bra ut. jeg prøvde en runde på lørdag, men jeg synes at utvalget var dårlig og at små jenter ikke trenger å kle seg bare i sort, grått, brunt osv. Sportsbutikker har også mye fint til jenter. Mine jenter er 132 og 122 høye. Hun minste kan enda bruke str. 128, og både utvalget og prisen er bedre i disse små størrelsene.

Jeg skjønner problemet!!!

Eldstejenta mi bruker 134. Jeg handler når jeg finner noe, og da både på H&M, Lindex, KappAhl (veldig sjelden) og Cubus. Innimellom finner jeg noe fint på Exit.

Jeg prøver å kikke innom butikkene rett som det er, og holder rede på hva hun trenger. Da kan jeg kjøpe når jeg ser det er noe som det går ann å ha på seg for ei som ikke liker at 7-åringen ser ut som en 16-åring.

Gjest fy til motebransjen!

Det er enda verre med størrelse 140! Utrolig mange steder som har klær til denne aldersgruppen med stygge dødningehoder eller annet stygt merke på. Og ikke minst triste farger.

Var nettopp på utkikk etter olabukser, men måtte gi opp. Enten var buksene ferdig utslitte ( ja jeg vet det er mote, men det er ikke pent) eller så var livet på buksa så lave at magen skulle vises! Og når man er 9-10 år er ikke dette bra.

Vi handler på impuls hver gang jeg kommer over noe pent i butikkene som er brukenes. Og jeg har funnet klesplagg både i kjedebutikker og vanlige butikker. Men felles for alle stedene er at man bare finner et eller to plagg som er ok. Dermed blir man jo aldri helt ferdig med handlingen!

Et forferdelig slit synes jeg.

Annonse

Bennetton, og WOW ( barneavd. til Bik Bok ). Jeg handler mye på salg, spesiellt t-shirt, bukser, jogge gensere osv. Jeg pleier å handle for 2000,- når det er salg på disse butikkene. Jeg har også to jenter 7 og 8 år. Du får veldig mye basic klær som kan brukes hele året på disse to butikkene. Bennetton er blitt mye rimeligere enn det var for noen år siden. Enig med deg i at det er vanskelig å finne fine klær i str. 134 og oppover. Kvaliteten ser heller ikke særlig bra ut. jeg prøvde en runde på lørdag, men jeg synes at utvalget var dårlig og at små jenter ikke trenger å kle seg bare i sort, grått, brunt osv. Sportsbutikker har også mye fint til jenter. Mine jenter er 132 og 122 høye. Hun minste kan enda bruke str. 128, og både utvalget og prisen er bedre i disse små størrelsene.

Jenterne foretrækker helt klart at handle på WOW som flere her har nævnt. Fordelen med WOW er at det er gode og fornuftige skoleklær. WOW handler med enkelte dyre ting, som f.eks. bukser fra Lee, men deres egne mærker er fornuftige i pris. Mine piger foretrækker helt sikkert lidt færre klær hvis de kan købe dem hos WOW - og de har sidste sæsons varer liggende på salg bagerst i butikken.

Kappahl har en del gode og fornuftige klær - også i str. 134-140 hvis man er heldig at træffe rigtigt tidspunkt i butikken. I august har de en del myke joggebukser med T shirst som passer - fandt en del fint der i høst. Men på andre tider af året kan det være vanskeligt at finde velegnet tøj hos Kappahl når man er over str. 122.

H&M kan også have en del ok tøj - men her er det samme problemstilling med at træffe butikken når de har det gode udvalg.-

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...