Milan Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg har en gutt på 4 år,som krever endel.Skal ikke gå i detaljer her,da blir det fort langt,og mye er nok helt normalt.Når jeg leser om f.eks bokstavbarn,kan jeg finne enkelte ting som ligner min sønns adferd,men overhode ikke alt.Så jeg ønsker ikke mistenke noe diagnose ennå.Først det som er "negativt" el slitsomt: -veldig ukonsentrert/urolig i kroppen -leker stort sett lite alene,slik har det vært fra han var liten.Mest opptatt av ting som lager lyd,beveger seg osv. -lite interesse for bøker,spill,tegne.Kan se TV/film,men bare en kort periode. -stor oppmerksomhetstrang,"dilter" etter oss overalt. -sen med språk -umoden,leker helst med yngre barn.Blir fort konfrontasjoner.. -utålmodig,veldig sta. -tar veldig fort til tårene om noe går ham imot -kan ikke holde på med en ting over tid Så det positive: -glad,fornøyd,sjarmerende -viser empati -sover godt,legger seg fint om kvelden -sosial -god øyekontakt -trygg,harmonisk Han går i full banrehage,får god oppfølging der,PPT er inne,så der er går det sin gang. Mine spm er bare: Andre her som har barn med lignende adferd?er det innenfor "normalen"?Hvordan regulere denne ekstreme oppmerksomhetstrangen?? Vi har veldig klare grenser hjemme,faste regler og gir mye ros fordi det blir endel nei i løpet av en dag. Men mammaen blir litt sliten.......! Kjempe glad for respons,og det ble litt langt likevel.. - 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286708-trenger-r%C3%A5d-adferd-4-%C3%A5ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
multippel Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Når ppt er inne ville jeg sett det litt an. En 4 åring er jo ikke gammel. Mye kan forandre seg etterhvert. Hva sier ppt? Hvordan er han i forhold til andre 4 åringer? Mye av det du beskriver høres litt adhd ut og alt behøver heller ikke stemme. Adhd beskrivelser er jo stereotyper og ikke virkelige mennesker om du forstår hva jeg mener. De er slett ikke like. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286708-trenger-r%C3%A5d-adferd-4-%C3%A5ring/#findComment-2300677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milan Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Når ppt er inne ville jeg sett det litt an. En 4 åring er jo ikke gammel. Mye kan forandre seg etterhvert. Hva sier ppt? Hvordan er han i forhold til andre 4 åringer? Mye av det du beskriver høres litt adhd ut og alt behøver heller ikke stemme. Adhd beskrivelser er jo stereotyper og ikke virkelige mennesker om du forstår hva jeg mener. De er slett ikke like. PPT er helt i startfasen,så der må vi ha litt tålmodighet og vente på evaluering.Tror det blir rundt årsskiftet. Han er nok mer urolig enn gjennomsnittet på den alderen,og modenhet sikkert på høyde med en 3-31/2 åring.Han har alltid vært veldig fysisk,dvs utforsket andre barn og tatt kontakt ved å plukke i ansiktet på de,klemme,dytte osv.Dette har avtatt siste året,men han kan fremdeles stille seg opp foran andre barn uten å si noe eller bare dilte etter,noe som selvf oppleves irrtiterende for de.Han bruker språket litt lite,kanskje fordi han ser han kommer til kort der?? Tusen takk for svar,godt å dele litt grublerier,bekymre seg ,er vi mødre eksperter til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286708-trenger-r%C3%A5d-adferd-4-%C3%A5ring/#findComment-2300872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.