Gjest moon28 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hei! Jeg har verdens herligste tulle på nå litt over 3 mnd.Fram til nå har hun sovet veldig godt på natten, men vært mye våken på dagen.Nå har det også begynt å bli lenger og lenger mellom de rolige nettene også.På dagen må vi ligge i senga å amme for at hun skal få sove litt.Sitter vi i stua er det altfor mye annet spennende å se på : ) Det som er litt vanskelig er at det har blitt nesten umulig å gå tur med henne i vogna.Sovner hun i senga etter amming kan det gå å løfte henne forsiktig over i vogna, men når jeg har fått på jakke, lue osv..da er hun våken.Og selvom hun er kjempetrøtt roer hun seg aldri i vogna, til tross for sang og vugging..På kveldene har vi en fast rutine på at vi legger oss sammen i senga og ammer, ca ved 20-tida.Hun sovner med puppen i munnen og da lister jeg meg ut.Likevel våkner hun 2-3 ganger etter dette før hun sovner for natten, og da får hun mere pupp.Snakket med helsestasjonen og de mente jo selvfølgelig at dette ikke var helt rett, og at jeg burde legge henne i baggen og sitte der og holde henne i handa til hun sovnet av seg selv..men jeg vet at dette kommer ikke til å gå uten masse gråt, og jeg vil ikke at hun skal gråte seg i søvn.Nettene kan være fine hvor hun sover fra ca 23 til kl.05, eller netter hvor hun ammer hver 2-3 time.Men dette er vel normalt? Bør man ha bedre rutiner når ungen er bare 3 mnd? Helsestasjonen ga meg hvertfall ingen god tro på meg selv som god mor..Lille tulla har ikke likt smokken noe særlig og spytter den ut hver gang vi har prøvd.Men vi har bestemt oss for å prøve litt til så kanskje det kan gjøre så hun roer seg på dagtid, når vi går tur for eks.Men dersom hun ikke liker smokk, hva annet kan man prøve? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286717-3-mnd-og-s%C3%B8vnrutiner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tante til tre Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det kan være vanskelig å få tak på smokken i starten. Prøv å holde den inne i noen sekunder, kanskje det hjelper. Det har fungert veldig fint "her i huset". Hvis ikke kan det hende det hjelper å prøve en annen smokk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286717-3-mnd-og-s%C3%B8vnrutiner/#findComment-2300747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Angående smokk: Verken jeg eller søsknene mine ville ha smokk. Det er ikke alle barn som liker det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286717-3-mnd-og-s%C3%B8vnrutiner/#findComment-2301056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg vil virkelig og innstendig anbefale dere å venne henne av med at hun må ammes i søvn. Dette vil på sikt gjøre at dere blir mer og mer bundet, og hun vil bli vanskeligere og vanskeligere å få til å sovne. Målet for de fleste av oss foreldre er at barna skal venne seg til å sovne av seg selv - og at det er helt i orden. Dette er en gradvis prosess som vanskeliggjøres utrolig ved å amme barnet i søvn. Mine 3 har sjelden hatt særlig rutine før de var rundt 3 mnd gamle. Da har jeg gradvis laget mer og mer rutine ut av dagene, med "god" hjelp fra den lille. Med rutine mener jeg at dagene vår litt mer struktur når det gjelder mattid, sovetid og utetid. At barnet gråter litt før det sovner er ikke farlig. Det betyr ikke at barnet behøver å ligge mutters alene og hylskrike i timesvis. Det betyr bare at barnet synes situasjonen er uvant (noe hele livet er i den alderen), og at vi som foreldre må hjelpe barnet til å forstå at det er greit. Med mine barn har jeg sittet ved siden av senga uten å gjøre noe ut av det. Har barnet grått veldig har jeg sunget og strøket med barnet. Etterhvert som barnet roer seg trekker jeg meg mer unna slik at barnet får vent seg til å roe seg selv. Dette har gjort at barna ikke har noe problemer med å sovne av selg selv hvis/når de våkner på natta. Det er heller ikke noe problem å legge barna tilbake i deres egen seng etter amming. Hvis du ønsker at barnet skal lære seg å roe seg selv, så synes jeg du burde venne barnet av med å ammes i søvn. Hvis du synes det er greit at barnet ammes i søvn, og du ønsker å fortsette med det, så er jo hele greia helt i orden 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286717-3-mnd-og-s%C3%B8vnrutiner/#findComment-2301780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.