Gå til innhold

nå har vi bestemt oss-et barn til!

Anbefalte innlegg

Jøss...er litt ør over den bestemmelsen enda.....Vi har to som begynner å bli store(8-4),og hverdagen går så greit. Ikke noe pes(utenom kranlig mellom trolla da;-). Hadde liksom innstillt meg litt på at det ble med de to og det var en grei avgjørelse det. kanskje det er min biologiske klokke som tikker? kanskje jeg er redd for å bli gammel? Ihvertfall viser det seg at gubben har tenkt mye på/ for og imot tre barn og tok det opp med meg. Så etter noen vurderingsrunder fant vi ut at det må bli nå eller aldri! Det kommer til å bli pes....starter mulig opp min egen bedrift om ett år,så jeg vet ikke helt hvorfor jeg fant på dette;-) men nå er avgjørelse tatt og jeg kan nesten ikke vente til jeg får positiv test(om jeg får det da). Herreguuuud.....hva har jeg begitt meg ut på?

*smiler*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286721-n%C3%A5-har-vi-bestemt-oss-et-barn-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig :-)

Det blir sikkert moro for dere alle!

Vi hadde en sånn runde i vinter/vår, men landet på at vi ikke skal prøve på nummer fire.... Jeg sørger vel kanksje litt over det ennå, men prøver å fokusere på de tre vi har!

Tre barn er flott!!!!

Lykke til!

Vi tenkte og diskuterte endel fram og tilbake, før vi endte opp med et JA, vi skulle prøve med barn nr 3. Jeg ble gravid så og si på første forsøk, og har i dag ei nydelig tulle som akkurat har fylt et år. Ho har storebrødre på 5,5 og 8 år. Jeg hadde et grusomt svangerskap, kort fortalt sengeliggende el på krykker i 8 mnd, men det gikk, heldigvis.

Mannen min var ei stund ganske bestemt på at to barn var nok, jeg ønsket meg tre. Nå føler vi begge at familien er komplett, akkurat sånn den skal være, og er utrolig takknemlige for de tre flotte barna vi har fått.

Lykke til med tredjemann!

Vi ønsker også egentlig ett barn til, har en på 7,5 og en på 4. Men så er det vår alder da - jeg 36, han 40. De fleste synes vel ikke det er for gammelt, men jeg er nå litt usikker. Tenker da på at barnet får gamle foreldre. Å få nr tre er vel litt egoistisk? Men jeg har egentlig veldig lyst på flere barn, for å bli en komplett familie liksom. Hvor gamle er dere dolere som velger å få barn nr tre?

Vi ønsker også egentlig ett barn til, har en på 7,5 og en på 4. Men så er det vår alder da - jeg 36, han 40. De fleste synes vel ikke det er for gammelt, men jeg er nå litt usikker. Tenker da på at barnet får gamle foreldre. Å få nr tre er vel litt egoistisk? Men jeg har egentlig veldig lyst på flere barn, for å bli en komplett familie liksom. Hvor gamle er dere dolere som velger å få barn nr tre?

Å få nr 3 i alder av 36/40 kan da umulig være noe problem. Folk får jo nr. 1 etter fylte 40, uten at det gir urgamle foreldre.

Det må være en egen lyst og overskudd som bestemmer hvor mange barn man skal få, ikke alder... Det er jo en grunn til at vi faktisk kan få barn etter 30-årsalder, vet du. :-)

Jeg har vært hhv 28, 30 og 33 når mine barn ble født. Har som sagt lyst på en til (men det skal vi jo ikke da....).

Hvis vi likevel skulle få en nummer fire, vil jeg være minst 37, og jeg ser egentlig ikke på det osm noe problem.

Min mor var hhv 34 og 37 da hun fikk meg og min søster, og vi syntes jo hun var gammel--- :-D

Annonse

Hvorfor er det egoistisk å få nummer tre? Mer enn å få nummer en og to?

Våre to barn var 7,5 og 4,5 år da vi fikk vår nr. 3.

Jeg var da 31 år.

Synes ikke du er for gammel til å få nr. 3, nei.

Det er bare å gå igang det :-)

Da vår nr. 3 ble født var de to eldste 4,5 og 5,5 år gamle. Mannen og jeg fylte 35 like etter at minsten ble født. Og vi er da overhodet ikke gamle ;)

Gjest snart mamma til tre :o)

Gratulerer med avgjørelsen - får håpe du dukker opp på gravid-forum snart da ;O)

Selv venter jeg barn nr tre om 6 uker, og er så glad at jeg hver dag må klype meg i armen for at jeg skal skjønne at det virkelig er sant.... brukte laaaaaang tid på å overbevise mannen min om at tre barn er en god ide (-for det håper jeg jo at det er...!), jeg hadde vel egentlig gitt opp og begynt å fokusere på at to friske barn tross alt er en gave det også. Så den dagen mannen min plutselig skiftet mening var det rett i søppelbøtta med pillene, og ved første eggløsning ble lillesøster/-bror unnfanget :o)

Våre eldste barn er 6,5 og 3,5 år, og de gleder seg også :o)

Vet at det nok kommer dager da jeg kommer til å lure på hva jeg egentlig tenkte på, men innerst i sjela er jeg så lykkelig over å få bli trebarnsmor at jeg nesten har lyst å rope det ut...

Svangerskapet har gått kjempefint, og det gjør det jo ekstra fantastisk - jeg var litt engstelig for at det skulle bli skikkelig slitsomt, men det går over all forventnig, og nå gleder jeg meg til å snart få trefffe den lille. Tror vi blir en fin familie, vi fem :o)

Ønsker deg lykke til!!!!

Hilsen

Jeg blir 32 år en måneds tid etter at nr 3 kommer :o)

Da vi fikk nummer 3, var de to eldste 10 og 6 år, mens jeg var 33 og mannen 35 år. Synes ikke 36/37 år er for gammelt til å få barn.

Annonse

Jeg var 35 og mannen min 45 når vi fikk nr. 3. Søsknene var 2 og 4. Naboen var 39 da hun fikk nr. 2.

Syns slett ikke at du er for gammel!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...